Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Barnet mitt (12 år) sliter med nedstemthet, sosial nervøsitet og lav selvfølelse... Fælt å være vitne til, det blir mye gråting og frustrasjon. Vi har forsøkt via skolen; samtale med lærer og helsesøster, men ting blir bare verre... River meg i hjertet at mitt gode, snille, omsorgsfulle barn holder på å knekke fullstendig sammen. Noen som kan gi oss tips til hvor vi går videre? Anonymous poster hash: 917f9...40b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Hei. Ondt å høre! Har ikke skolen tilbud om noe som kalles psykososialt team? Lykke til! Anonymous poster hash: cb08d...846
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Du burde få viderehenvisning til enten psykisk helsetjeneste i kommunen eller til bup. Det er fastlegen din som kan ordne med dette. Det finnes god hjelp for engstelige barn! Fatt mot Det finnes et program som heter "Friends" blant annet, og mange kommuner har grupper spesielt rettet mot engstelige barn. Spesielt finnes det grupper som bruker noe som heter "Psykologisk førstehjelpsskrin". Det hjalp min engstelige jente. Om du ikke kommer noen vei med legen, snakk med helsesøster igjen og be om mer hjelp og viderehenvisning til psykisk helsetjeneste. Om du ikke kommer noen vei med det, ta kontakt med RKBU midt. Kanske de kan sette deg i kontakt med andre som kan hjelpe. Lykke til! Føler med deg. Anonymous poster hash: b28be...6e6
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Tusen takk for svar! Bestiller legetime for henvisning til bup, tror jeg. Håper inderlig det er hjelp å få. HI Anonymous poster hash: 917f9...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå