Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Min sønn hadde med en klassekamerat hjem i går og de hadde leselekse. De hadde ulike hefter fra 'leseuniverset', min sønn på nivå 4, og kompisen nivå 6. Er førsteklassinger. Men jeg syntes min sønns var mye vanskeligere enn den andres. Mindre skrift, flere ord og lengre setninger. Og vanskelige ord... Er det noe jeg ikke skjønner her? Anonymous poster hash: 660a6...0b8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Det er ikke alle leseheftene fra leseuniverset som er like godt tilpasset til riktig nivå. Så dette er en vurdering læreren må ta før hun gir elevene hvert sitt hefte. Her har muligens sønnen din fått et for vanskelig hefte og læreren har ikke undersøkt heftet godt nok. Men syns barnet selv at heftet er vanskelig? :-) Anonymous poster hash: 76a45...4ca
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Det er ikke alle leseheftene fra leseuniverset som er like godt tilpasset til riktig nivå. Så dette er en vurdering læreren må ta før hun gir elevene hvert sitt hefte. Her har muligens sønnen din fått et for vanskelig hefte og læreren har ikke undersøkt heftet godt nok. Men syns barnet selv at heftet er vanskelig? :-) Anonymous poster hash: 76a45...4ca Mulig det har skjedd. Det står 'stjerne' på totallet på siden av heftet. Er det beregnet på andre trinn da? Han leste det forsåvidt greit😊 Anonymous poster hash: 660a6...0b8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Det er ikke alle leseheftene fra leseuniverset som er like godt tilpasset til riktig nivå. Så dette er en vurdering læreren må ta før hun gir elevene hvert sitt hefte. Her har muligens sønnen din fått et for vanskelig hefte og læreren har ikke undersøkt heftet godt nok. Men syns barnet selv at heftet er vanskelig? :-) Anonymous poster hash: 76a45...4ca Mulig det har skjedd. Det står 'stjerne' på totallet på siden av heftet. Er det beregnet på andre trinn da? Han leste det forsåvidt greit😊 Anonymous poster hash: 660a6...0b8 Nei, nivåene er hvor de ligger på leseskalaen. Har ingenting med alder å gjøre, men lesehastighet/leseferdighet :-) Anonymous poster hash: 76a45...4ca
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Det er ikke alle leseheftene fra leseuniverset som er like godt tilpasset til riktig nivå. Så dette er en vurdering læreren må ta før hun gir elevene hvert sitt hefte. Her har muligens sønnen din fått et for vanskelig hefte og læreren har ikke undersøkt heftet godt nok. Men syns barnet selv at heftet er vanskelig? :-) Anonymous poster hash: 76a45...4ca Mulig det har skjedd. Det står 'stjerne' på totallet på siden av heftet. Er det beregnet på andre trinn da? Han leste det forsåvidt greit😊 Anonymous poster hash: 660a6...0b8 Nei, nivåene er hvor de ligger på leseskalaen. Har ingenting med alder å gjøre, men lesehastighet/leseferdighet :-) Anonymous poster hash: 76a45...4ca Nivå fire står det på heftet, men på utsiden er det stjerne på totallet. Anonymous poster hash: 660a6...0b8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Det spiller ingen rolle hvilket tegn eller hvilket nr som står på. Læreren vurderer hva som passer for ditt barn og ditt barn og den andre som var med dere hjem er på ulike nivå. Om ditt barn han vanskeligere tekst, er han på et høyere nivå. Anonymous poster hash: 55c67...8d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå