Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Synes du det er uansvarlig for en 8åring å ta t-bane alene fra skolen og hjem ? Anonymous poster hash: 231c8...bfa
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Det kommer vel an på avstanden egentlig. Og ikke minst på barnet. Er h*n vant til å ta banen alene? Anonymous poster hash: 800c4...69c
TinaK 1990 Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Kommer ikke det andre på avstand til og fra tbane og lengden på selve tbane turen???
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Reisen varer i ca 5 min. Og barnet som ønsket dette. Anonymous poster hash: 231c8...bfa
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Vil si det er forskjell på om h*n skal til Stovner eller Bekkestua... Og når på døgnet det er. Anonymous poster hash: 53415...eb9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Det synes jeg høres helt greit ut så lenge barnet vet hvilken bane og hvordan han/hun gjør med billett. Anonymous poster hash: 445b3...b64
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Det synes jeg høres helt greit ut så lenge barnet vet hvilken bane og hvordan han/hun gjør med billett. Anonymous poster hash: 445b3...b64 Barnet har skolebusskort . Og er trygg og flink på reisen. Men reiser bare fra skolen alene. Sammen drar vi til skolen Anonymous poster hash: 231c8...bfa
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Far har plutselig ringt barnevernet på meg pga barnet tar bane alene. Og b.vernet mener dette er bekymringsfullt. Er litt sjokka av avgjørelsen b.vernet gjør her. Anonymous poster hash: 231c8...bfa
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 Jeg tar banen hver dag til og fra jobb. Ser den samme jenta hver dag ta banen fra jernbanetorget og til majorstuen. Videre tar hun buss fra majorstuen og ett stopp videre. Hun er rundt 9-10 år. Har også sett andre skolebarn ta t banen antagelig på vei til skolen alene. Jeg tenker at du kjenner barnet ditt best. Noen 8 åringer takler dette helt fint. Andre gjør det ikke. Så lenge barnet synes dette er greit selv og du er trygg på at hun mestrer det så er det ok. Regner med hun kam reiseruten slik at hun ikke blir usikker på når hun skal gå av osv. Viktig at dere øver sammen på dette. Men dette er kanskje en rute dere tar hver dag som hun er kjent med fra Før? Anonymous poster hash: fc268...c48
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Far har plutselig ringt barnevernet på meg pga barnet tar bane alene. Og b.vernet mener dette er bekymringsfullt. Er litt sjokka av avgjørelsen b.vernet gjør her. Anonymous poster hash: 231c8...bfa Jeg er litt enig. Jeg tar banen hver fra Ellingsrud til Nationalteateret. Mye rart, gjenger, utlendinger og selvfølgelig vanlig folk. Jeg synes ikke en 8 åring skal kjøre alene. Anonymous poster hash: a9a9f...b1d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #11 Skrevet 28. januar 2016 Jeg tar banen hver dag til og fra jobb. Ser den samme jenta hver dag ta banen fra jernbanetorget og til majorstuen. Videre tar hun buss fra majorstuen og ett stopp videre. Hun er rundt 9-10 år. Har også sett andre skolebarn ta t banen antagelig på vei til skolen alene. Jeg tenker at du kjenner barnet ditt best. Noen 8 åringer takler dette helt fint. Andre gjør det ikke. Så lenge barnet synes dette er greit selv og du er trygg på at hun mestrer det så er det ok. Regner med hun kam reiseruten slik at hun ikke blir usikker på når hun skal gå av osv. Viktig at dere øver sammen på dette. Men dette er kanskje en rute dere tar hver dag som hun er kjent med fra Før? Anonymous poster hash: fc268...c48 Beklager leste bare hovedinnlegget istad så trodde dette var noe du vurderte. Visste ikke at dette var noe hun allerede gjorde. Anonymous poster hash: fc268...c48
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #12 Skrevet 28. januar 2016 Far har plutselig ringt barnevernet på meg pga barnet tar bane alene. Og b.vernet mener dette er bekymringsfullt. Er litt sjokka av avgjørelsen b.vernet gjør her. Anonymous poster hash: 231c8...bfa Jeg er litt enig. Jeg tar banen hver fra Ellingsrud til Nationalteateret. Mye rart, gjenger, utlendinger og selvfølgelig vanlig folk. Jeg synes ikke en 8 åring skal kjøre alene. Anonymous poster hash: a9a9f...b1d Banret tar ikke bane i nærheten av sentrum og reiser kun i utkanten. Ruten kan barnet godt og sier selv at det er ok da det var barnets ønske. Jeg ser ikke problematikken her .. Anonymous poster hash: 231c8...bfa
Mamma_til_2 Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Men vet barnet hva han skal gjøre om det plutselig blir stopp på tbanen? Har han tlf så han kan ringe deg?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 Jeg ble litt overrasket over svarene her, for i følge dib-standard er jeg ganske slepphendt, men jeg synes faktisk åtte år er litt ungt. Det er kanskje færre barneran nå(?), men jeg hadde ikke tatt sjansen. Uansett; du kjenner barnet best. Anonymous poster hash: cbfd0...0e4
sug lut Skrevet 28. januar 2016 #15 Skrevet 28. januar 2016 Vil si det er forskjell på om h*n skal til Stovner eller Bekkestua... Og når på døgnet det er. Anonymous poster hash: 53415...eb9 Ja, til Bekkestua ville jeg ikke sendt noen. Eller var det kanskje ikke det du syntes var skummelt?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #16 Skrevet 28. januar 2016 Men vet barnet hva han skal gjøre om det plutselig blir stopp på tbanen? Har han tlf så han kan ringe deg? Barnet har egen tlf. Og vet at om banen stopper på feil stopp så skal man gå av og hører man ikke beskjeden kan man spørre en voksen som er der. Er 4 stopp fra A til B . Anonymous poster hash: 231c8...bfa
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #17 Skrevet 28. januar 2016 Vil si det er forskjell på om h*n skal til Stovner eller Bekkestua... Og når på døgnet det er. Anonymous poster hash: 53415...eb9 Ja, til Bekkestua ville jeg ikke sendt noen. Eller var det kanskje ikke det du syntes var skummelt? Hva er det med disse plassene? Barnet reiser alene med banen mellom klokken 15.00 og 16.30. Anonymous poster hash: 231c8...bfa
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #18 Skrevet 28. januar 2016 Jeg har vært i motsatt situasjon. Min sønn ble sendt av faren alene med banen først og toget etterpå, egentlig uten at jeg var konsultert. Han var 9 da tror jeg, og konduktøren på toget hadde spurt ham om han reiste alene, hvor han kom fra osv. Jeg har en selvstendig dyktig fyr. Han kunne ruta, byttet selv fra bane til tog på Nationaltheateret. Var på søndager kl 17 dette. Han liker imidlertid veldig dårlig når han skjønner at voksne er kritiske til foreldrene. Var nok også derfor han ikke snakket med meg om det, ville ikke at jeg skulle bli irritert på faren. Da konduktøren traff på ham igjen to uker etterpå, ringte han barnevernvakta. Da toget kom hit til oss, ble alle passasjerene holdt igjen, og gutten ble hentet av uniformert politi som kjørte ham hjem i politibil. Det var en forferdelig opplevelse for oss begge. Faren ble irritert, men konsulterte Ruters retningslinjer for å reise alene, og der stod det at de anbefalte at barn måtte være 10 før de reiste alene. Anonymous poster hash: 399e5...b9c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #19 Skrevet 28. januar 2016 Jeg har vært i motsatt situasjon. Min sønn ble sendt av faren alene med banen først og toget etterpå, egentlig uten at jeg var konsultert. Han var 9 da tror jeg, og konduktøren på toget hadde spurt ham om han reiste alene, hvor han kom fra osv. Jeg har en selvstendig dyktig fyr. Han kunne ruta, byttet selv fra bane til tog på Nationaltheateret. Var på søndager kl 17 dette. Han liker imidlertid veldig dårlig når han skjønner at voksne er kritiske til foreldrene. Var nok også derfor han ikke snakket med meg om det, ville ikke at jeg skulle bli irritert på faren. Da konduktøren traff på ham igjen to uker etterpå, ringte han barnevernvakta. Da toget kom hit til oss, ble alle passasjerene holdt igjen, og gutten ble hentet av uniformert politi som kjørte ham hjem i politibil. Det var en forferdelig opplevelse for oss begge. Faren ble irritert, men konsulterte Ruters retningslinjer for å reise alene, og der stod det at de anbefalte at barn måtte være 10 før de reiste alene. Anonymous poster hash: 399e5...b9c Oj . Hvor lang var denne reiseruten? Hva skjedde videre? Denne reiseruten tar 5 min . Og innebærer ingen bytte av kollektiv, kun en sammenhengende reise på 5 min. Har sett flere barn som reiser alene på banen rundt samme alder i samme område. Anonymous poster hash: 231c8...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå