Gå til innhold

Samlivsbrudd, vente på erstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet går veldig dårlig og jeg ser ingen annen utvei enn brudd. Vi eier hus sammen. Pga visse inngrep nært huset vil vi innen et halvt års tid motta erstatning som mest sannsynlig kommer til å kunne dekke hele huslånet. Han blir boende men hvis han kjøper meg ut nå vil jeg sitte igjen med lite mens han om en stund har hus og er gjeldfri..er det sånn det bare er eller finnes det regler som regulerer sånt?

Anonymous poster hash: 8bdfa...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet! Dette kan bli veldig skjevt fordelt. Tror ikke du har krav på noe mer enn verdien på det tidspunktet.

Anonymous poster hash: 20718...84c

Skrevet

Her hadde jeg ventet.

Anonymous poster hash: 2857f...4ee

Skrevet

Hvis dere skal gjøre opp nå må dere jo ta hensyn til at denne erstatningen vil komme, men hvis den bare veier opp for at huset har blitt mindre verdt betyr det jo i praksis ikke noe. Da overtar jo han et hus som er mindre verdt + en er stattning, mens du får utbetalt etter "førprisen" på huset.

Anonymous poster hash: c6497...d80
Skrevet

du har jo bodd der mens det dere venter på erstatning på har skjedd, så ta kontakt med en advokat evt og lag en avtale på at det skal deles i to når den innbetalingen kommer.

syns ikke man skal utsette ett brudd kun pga penger.

du har like mye krav på de pengene enten det er nå elle rom 6mnd, uavhengig om du bor der eller ikke, så lenge det dere får erstatning for var noe som skjedde mens dere bodde der.

Nå ve tjeg selvsagt ikke hva denn erstatningen er for, så vanskelig å uttale seg om det.

Anonymous poster hash: 1c5ee...58c
Skrevet

Hvis dere skal gjøre opp nå må dere jo ta hensyn til at denne erstatningen vil komme, men hvis den bare veier opp for at huset har blitt mindre verdt betyr det jo i praksis ikke noe. Da overtar jo han et hus som er mindre verdt + en er stattning, mens du får utbetalt etter "førprisen" på huset.

Anonymous poster hash: c6497...d80

Høres kanskje merkelig ut men markedsverdien vil nok ikke synke. Vet ikke helt hvor mye vi får enda heller men det er antydet nok til å betale ned lånet.

HI

Skrevet

du har jo bodd der mens det dere venter på erstatning på har skjedd, så ta kontakt med en advokat evt og lag en avtale på at det skal deles i to når den innbetalingen kommer.

syns ikke man skal utsette ett brudd kun pga penger.

du har like mye krav på de pengene enten det er nå elle rom 6mnd, uavhengig om du bor der eller ikke, så lenge det dere får erstatning for var noe som skjedde mens dere bodde der.

Nå ve tjeg selvsagt ikke hva denn erstatningen er for, så vanskelig å uttale seg om det.

Anonymous poster hash: 1c5ee...58c

Erstatningen betales ut på forhånd, så det som skal erstattes er en prosess som tar et par år. Verdien vil ikke synke. Så jeg vil ikke oppleve dette selv om jeg flytter ut snart. Men har regnet litt på det og ser at jeg kommer til å sitte igjen med 600000 om jeg går nå kontra han 4 mill etter at erstatningen har kommet.

HI

Skrevet

Såsant det ikke er vold inne i bildet så hadde jeg ventet et halvt år for å få 3,5 millioner ekstra!

Men jeg støtter hun som foreslo å kontakte advokat for å sjekke om du kan ha rett på en del av de erstatningspengene - i så fall hadde du jo kunnet flytte før.

Men dette vil ha så enormt mye å si for din fremover at jeg tror det kan være verdt å vente på hvis det er til å holde ut.

Anonymous poster hash: 2fae8...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...