Gå til innhold

Jobb i forsikringsbransjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som jobber i forsikringsbransjen, som kan beskrive arbeidet for meg?

Jeg er sykepleier som vurderer jobbsikfte.

Hva består arbeidsoppgavene av? Arbeidsmengde/ tempo?

Blir veldig glad for svar!

Anonymous poster hash: 095e6...631

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes masse forskjellige typer stillinger, men det som er mest aktuelt for en som ikke har spesialistutdannelse eller erfaring er type kundesenterstilling. Der består arbeidet av salg og veldikehold (endring) av avtaler. Men de som ansettes i disse stillingene hos oss er høyt utdannede innen økonomi, eller jurister. Det er en fin start for de som ønsker karriere, så konkurransen er hard.

Skrevet

Det finnes jo svært mange forskjellige typer jobber innen forsikringsbransjen. Jeg selv jobber med vurdering, beregning og utbetaling av uføreerststning. Har jobbet med dette i over 10 år og trives veldig godt! :) Min jobb innebærer ikke salg på noen måte. Jeg innhenter nødvendig dokumentasjon fra leger, spesialister, NAV, forsikrede selv, vurderer mottatte opplysninger, beregner erstatningssum, også blir det enten tilslag eller avslag. Skriver brev om avgjørelsen. Ellers er det jo også en del annet arbeid som feks lage rutinebeskrivelser, møte i samarbeidsforum med andre avdelinger, løpende forbedringer ift kundebehandling, systemforbedringer osv. Liker jobben min veldig godt! :)

Anonymous poster hash: 3a804...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...