Gå til innhold

Han mener jeg hindrer samvær med datter på 1,5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en liten leilighet med min datter på et og et halvt. Faren hennes har endelig begynt å ville treffe henne, men han ville at han skulle overnatte i min leilighet. Nå i høst flyttet vi begge til hver vår by pga. jobb og familie, så det er fire timers kjøring mellom oss. Jeg skjønner dermed at han ikke ønsker å kjøre 8 timer tilsammen for kun et par timers samvær, men jeg tenker at så få ganger han faktisk treffer henne, så kan han da bo på hotell en helg og heller komme på besøk på dagtid, for så å dra tilbake til hotellet når hun har lagt seg for kvelden! Eller bo hos en kompis av han som bor en times kjøring unna meg. 

Vi gikk fra hverandre noen mnd før jenta ble født fordi han ikke ønsket familieliv enda og oppførte seg rett og slett helt motbydelig mot meg, mente "jeg hadde ødelagt livet hans" osv. I det siste har det virket litt som at han vil vi skal finne tilbake til hverandre, han har sagt han savner meg, snakker mye om ting vi pleide å gjøre sammen, om sexen vi hadde osv. Jeg syns derfor det er veldig ukomfortabelt å skulle sove i samme rom som han. (jeg sover i stua, og det måtte evt han også gjort) 

Han mener jeg hindrer samvær med datteren hans, men jeg mener at han kan få ha så mye samvær han bare vil, kom kl 09 på morgenen og dra når hun legger seg for min del, bare at han overnatter et annet sted.

Hva syns dere? 

Anonymous poster hash: 788aa...b70
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg. Han er en voksen mann, han får finne seg et passende sted å sove. Å sove i samme rom som en som har sviktet hadde ikke kommet på tale.

Anonymous poster hash: 99034...8d5

Skrevet (endret)

Si til ham at NAV tillater faktisk ikke flere enn 4 overnattinger i året før de kutter alle stønader og anser dere som familie. Han kan ikke overnatte hvis dere er gått fra hverandre. Han får ta inn på camping, hos kompis, på hotell. Mange betaler tusenvis av kroner i måneden for å sende barna frem og tilbake med fly til den andre forelderen. Å ha et par tusenlapper i hotellutgifter er ikke for mye forlangt. Han kan ikke kreve å dele soverom med deg etter at dere opphørte som et par.

Manipulerende drittsekk forresten. Først sier han at DU ødela livet hans ved å bli gravid (for han var ikke med og hadde sex regner jeg med), nå ødelegger DU samværet ved å nekte ham å dele soverom med deg (du skjønner hvor dette bærer hen? siden han snakker mye om sexen dere hadde sammen og vil sove på samme rom som deg?). Han tar med andre ord intet ansvar overhode for ting som skjer. Been there done that. Eksen truet med å kutte samvær hvis han ikke fikk bo hos meg og ha sex med meg. Jeg valgte det første.

Endret av Sarah.H.Casey
Skrevet

Har han råd til hotell da? Jeg skjønner han faktisk godt, det er dyrt med hotell, kjedelig å kjøre 8timer..

Kan du sove et annet sted mens han er der? familie for eksempel.. Hvem flyttet langt vekk fra den andre?

Anonymous poster hash: c9129...3d8
Skrevet

Du skal ikke behøve å ta ham inn på overnatting når forholdet er som det er. Hvis dere hadde hatt et greit og vennskapelig forhold så kunne du gjort det. Men du skal ikke være nødt til å ha ham på overnatting når du attpåtil må sove på samme rom som ham!

Hvis han ønsker seg tilbake til deg så er det kanskje en måte han prøver å komme inn i livet ditt på igjen, men da har han forstått lite. Det er ikke veien å gå - å presse seg på deg - om han ønsker deg tilbake. Og du har jo ikke så rent lite å si om akkurat den saken ;)

Siden han har lite samvær så synes jeg kompis en times tid unna og hotell høres veldig greit ut. Legger han det til helg kan han jo ha samvær to dager på en overnatting.

Blir dette vanskelig, krev samtaler på familievernkontoret.

Anonymous poster hash: 3bf93...1f5
Skrevet

Jeg skjønner at du ikke ønsker han skal overnatte hos deg.

Men om han kommer og må bo på hotell for å ha samvær da er det kanskje en utgift dere må deles om? Det vanlige er jo at man deler på transportkostnad osv når barna skal til/fra samvær, så i dette tilfelle er det vel kanskje rimelig å deles om hotellutgiften? Du kan jo evn foreslå det. Da kan han i alle fall ikke beskylde deg for å hindre samvær.

Anonymous poster hash: 50b50...eff
Skrevet

Har han råd til hotell da? Jeg skjønner han faktisk godt, det er dyrt med hotell, kjedelig å kjøre 8timer..

Kan du sove et annet sted mens han er der? familie for eksempel.. Hvem flyttet langt vekk fra den andre?

Vi flyttet begge to, 2 timer i hver vår retning. Jeg trodde ikke det skulle ha noe betydning da han på det tidspunktet ikke ville ha noe som helst samvær, og hadde møtt datteren sin kun 2 ganger før. Jeg kan i teorien sove på sofaen til foreldrene mine, men det frister veldig lite. Og ikke vil jeg la han være alene i leiligheten heller da han tidligere har stjålet fra meg (bare snakk om 500 kroner og litt småting, men likevel). 

Skrevet

G

Men om han kommer og må bo på hotell for å ha samvær da er det kanskje en utgift dere må deles om? Det vanlige er jo at man deler på transportkostnad osv når barna skal til/fra samvær, så i dette tilfelle er det vel kanskje rimelig å deles om hotellutgiften? Du kan jo evn foreslå det. Da kan han i alle fall ikke beskylde deg for å hindre samvær.

God idé, det skal jeg foreslå! Mye mulig det blir dårlig mottatt det også, men som du sier, da kan han ikke beskylde meg for å hindre samvær. HI

Skrevet

Vi flyttet begge to, 2 timer i hver vår retning. Jeg trodde ikke det skulle ha noe betydning da han på det tidspunktet ikke ville ha noe som helst samvær, og hadde møtt datteren sin kun 2 ganger før. Jeg kan i teorien sove på sofaen til foreldrene mine, men det frister veldig lite. Og ikke vil jeg la han være alene i leiligheten heller da han tidligere har stjålet fra meg (bare snakk om 500 kroner og litt småting, men likevel). 

Din leilighet, du bestemmer. Han kan ikke ditche deg når du er gravid, avskrive datteren sin for så å komme og kreve å dele soverom med deg. En far som virkelig ønsker å se sitt barn gjør alt for å få det til. Ikke beskylder andre for å hindre det.

Skrevet

G

God idé, det skal jeg foreslå! Mye mulig det blir dårlig mottatt det også, men som du sier, da kan han ikke beskylde meg for å hindre samvær. HI

Tipper han nekter om så du betaler hele hotellet for ham, han vil nok i buksa på deg igjen. Hørtes utrolig kjent ut.

Skrevet

Si til ham at NAV tillater faktisk ikke flere enn 4 overnattinger i året før de kutter alle stønader og anser dere som familie. Han kan ikke overnatte hvis dere er gått fra hverandre. Han får ta inn på camping, hos kompis, på hotell. Mange betaler tusenvis av kroner i måneden for å sende barna frem og tilbake med fly til den andre forelderen. Å ha et par tusenlapper i hotellutgifter er ikke for mye forlangt. Han kan ikke kreve å dele soverom med deg etter at dere opphørte som et par.

Manipulerende drittsekk forresten. Først sier han at DU ødela livet hans ved å bli gravid (for han var ikke med og hadde sex regner jeg med), nå ødelegger DU samværet ved å nekte ham å dele soverom med deg (du skjønner hvor dette bærer hen? siden han snakker mye om sexen dere hadde sammen og vil sove på samme rom som deg?). Han tar med andre ord intet ansvar overhode for ting som skjer. Been there done that. Eksen truet med å kutte samvær hvis han ikke fikk bo hos meg og ha sex med meg. Jeg valgte det første.

Jeg er helt enig med deg, har vært innom denne tanken selv. Syns det gikk mistenkelig fort fra han begynte å snakke om sexen osv til han ville møte datteren sin "hvis jeg lar han overnatte".

Så bra du var sterk nok til å si nei til trusselen hans - det er ikke alltid til barnets beste å ha samvær, og det er ikke bare mors ansvar å sørge for at samvær blir gjennomført :-) 

HI

Skrevet

Hoho, her er det en mann som tror han kan manipulere og kontrollere mammaen ved å bruke barnet..

100% forståelse for at overnatting sammen OG uten deg (i ditt hjem) er uaktuelt. Hotell, hytte, sofa hos kompis, telt i hagen; det finnes mange alternativer. Stå på ditt, ikke la han bruke datteren deres som et pressmiddel. Du kommer til å få all mulig støtte på dette, både på fvk og andre instanser, om det skulle gå til det.

Anonymous poster hash: fb79f...a05
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, har vært innom denne tanken selv. Syns det gikk mistenkelig fort fra han begynte å snakke om sexen osv til han ville møte datteren sin "hvis jeg lar han overnatte".

Så bra du var sterk nok til å si nei til trusselen hans - det er ikke alltid til barnets beste å ha samvær, og det er ikke bare mors ansvar å sørge for at samvær blir gjennomført :-) 

HI

Sa han virkelig til deg at han bare ønsket å se barnet hvis han kan overnatte i samme rom som deg? Lyser sexmas lang vei... Uff! Han er ikke interessert i datteren sin.

Skrevet

Han sa ikke "i samme rom", men at han "ville gjerne treffe henne hvis han fikk overnatte hos oss". Han er helt klar over at overnattingsmulighetene er begrenset i leiligheten min, og visste godt at det innbærer å sove i samme rom. Uff, jeg blir uggen av hele fyren. Jeg har funnet fram til en campingplass i nærheten hvor hytte koster 450 per døgn. Skal foreslå å betale halvparten hver og at han kan komme å treffe henne på dagtid. Spørs om han er like interessert i å møte datteren sin da, dessverre. 

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Han sa ikke "i samme rom", men at han "ville gjerne treffe henne hvis han fikk overnatte hos oss". Han er helt klar over at overnattingsmulighetene er begrenset i leiligheten min, og visste godt at det innbærer å sove i samme rom. Uff, jeg blir uggen av hele fyren. Jeg har funnet fram til en campingplass i nærheten hvor hytte koster 450 per døgn. Skal foreslå å betale halvparten hver og at han kan komme å treffe henne på dagtid. Spørs om han er like interessert i å møte datteren sin da, dessverre.

HI

Har ikke hun alt i alt et bedre liv uten denne fyren?

Skrevet

HI

Men da er det hans tap. Dere har det bedre uten en mann som setter sex med deg som vilkår for å treffe sin datter. Som du sier, campinghytte til 450 kroner. De fleste har råd til halvparten av dette. Da får han bare bruke mindre til røyk, øl og damer. Så har han råd til å treffe ungen sin.

Skrevet

HI

Det er mye mulig, men jeg vil gi han en sjanse til å få det til å fungere med datteren min. Til tross for at han er en drittsekk mot meg, har jeg fortsatt et lite håp om at han kan være en god far til jentungen. Begynner å ha mine tvil, dog. Det virker ikke som han kommer til å forandre seg. HI

Skrevet

HI

Det er mye mulig, men jeg vil gi han en sjanse til å få det til å fungere med datteren min. Til tross for at han er en drittsekk mot meg, har jeg fortsatt et lite håp om at han kan være en god far til jentungen. Begynner å ha mine tvil, dog. Det virker ikke som han kommer til å forandre seg. HI

Men da lar du ham delta på dine og din jentes prinsipper. Han stiller nå i siste rekke når han sviktet da det gjaldt mest, og må opparbeide seg tillit igjen. Lykke til og stå på ditt!

Skrevet

HI

Men da lar du ham delta på dine og din jentes prinsipper. Han stiller nå i siste rekke når han sviktet da det gjaldt mest, og må opparbeide seg tillit igjen. Lykke til og stå på ditt!

Takk, det skal jeg! 

Skrevet

Det her lukter bråk lang vei. Noe sier meg at han ikke akkurat kommer til å berike livet til datteren din. Jeg ville stått på mitt. Velkommen til dagsamvær men overnatting må han fikse selv. Eventuelt kan han spørre dine foreldre pent om han får sove der, vis han tør.

Anonymous poster hash: 4d45f...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...