Gå til innhold

Oslo S til legevakta, er det langt å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hvilken buss/trikk kan jeg ta?

Jeg har 30 min fra jeg går av toget til jeg har time i etasjen over legevakta, og finnes ikke kjent i Oslo.

Så på kartet,men det hjalp ikke mye :-P

Anonymous poster hash: 184fa...62c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 min å gå ca. Men du kan også ta buss eller trikk bort storgata. Er du lite kjent er det enkleste (men forøvrig minst hyggelige) vei å gå. Gå gjennom Oslo city og Gunerius og hold til høyre bort storgata, så kan du ikke gå feil :)

Anonymous poster hash: 9709c...660

Skrevet

10 min å gå ca. Men du kan også ta buss eller trikk bort storgata. Er du lite kjent er det enkleste (men forøvrig minst hyggelige) vei å gå. Gå gjennom Oslo city og Gunerius og hold til høyre bort storgata, så kan du ikke gå feil :)

Takk for svar :-) Skal jeg gå igjennom selve senteret? Oslo city altså...

Det står kanskje skilt noe sted også?

Minst hyggelige stedet å gå hørtes jo lovende ut... Ta med sprayen min kanskje?

Skrevet

Hadde tatt en taxi, jeg. Hvis du ikke er "vant" til Oslo, er Gunerius det nye "Plata",og området bortover Storgata i retning Legevakta er ikke spesielt trivelig å gå bortover...

Skrevet

Om det er snakk om midt på dagen er det ikke et problem å gå den strekningen.

Ellers kan du ta 30 eller 31 bussen, 12 eller 13 trikken

Anonymous poster hash: d8bf4...994
Skrevet

Hadde tatt en taxi, jeg. Hvis du ikke er "vant" til Oslo, er Gunerius det nye "Plata",og området bortover Storgata i retning Legevakta er ikke spesielt trivelig å gå bortover...

Taxi?! Det er virkelig bortkastede penger. SÅ ille er ikke det området altså! Ta i så fall trikken, det er kun to stopp! Men det er ekstremt enkelt å gå. Bare plott inn på TLF.

Anonymous poster hash: 25f49...bfa

Skrevet

Slapp av, det er ikke farlig å gå langs Storgata, i hvert fall ikke på dagtid. Det går masse folk og en endeløs strøm av taxier og busser der.

Er litt kronglete å forklare veien fra Oslo S, men spør deg ned til Storgata, og deretter er det beine veien.

Skrevet

Jeg har time 11.30 så det er midt i lunsjen viljeg tro...

Tusen takk for tips om busser og trikker :-)

Hvor går jeg evt på trikken? I krysset mellom oslo city og byporten?

Skrevet

Bruk Google Maps- da blir følger en stemme deg

Anonymous poster hash: dffff...685

Skrevet

Trikkene går rett foran oslo s

Anonymous poster hash: d8bf4...994
Skrevet

Det går veldig fint å gå altså! Det absolutt enkleste for deg er å ta 31-bussen, for den stopper rett nedenfor inngangen til byporten, går hele tiden. Da stopper den på brugata og hausmans gate før du skal av på heimdalsgata. Men som sagt, null problem å gå! Gjennom city (over brua, rett frem til rulletrappa, rett frem, ut svingdøra) se over krysset til høyre, der ser du gunerius, gjennom der og ut på andre siden. Da er du på brugata busstopp som ligger i storgata og det eneste du trenger gjøre er å gå straka vegen bort storgata, til høyre.

Skrevet

Korteste vei er ut av Oslo S mot Oslo city, gå mellom Plaza og Spektrum, over Vaterlandsparken og Christian Kroghs gate forbi Westerdahls/NISS. 5 minutter.

Ja, dette er Oslos verste gater, og ja, du kan føle deg absolutt 100% helt trygg med mindre du er laget av allerede halvknust porselen.

Anonymous poster hash: f703f...da6

Skrevet

(Storgata bort er nesten dobbelt så langt, altså bortimot 10 minutter.)

Skrevet

Det går veldig fint å gå altså! Det absolutt enkleste for deg er å ta 31-bussen, for den stopper rett nedenfor inngangen til byporten, går hele tiden. Da stopper den på brugata og hausmans gate før du skal av på heimdalsgata. Men som sagt, null problem å gå! Gjennom city (over brua, rett frem til rulletrappa, rett frem, ut svingdøra) se over krysset til høyre, der ser du gunerius, gjennom der og ut på andre siden. Da er du på brugata busstopp som ligger i storgata og det eneste du trenger gjøre er å gå straka vegen bort storgata, til høyre.

Tar du bussen, noe som ikke er noe vits, går du av på Hausmannsgate-stoppet, som ligger i samme kvartal som legevakta, og ikke heimdalssgata som ligger på andre siden av elven oppi trondheimsveien.

Nærmeste busstopp fra Oslo S i riktig retning er Brugata, dette er 1 stopp før og 200 meter unna Hausmannsgate-stoppet, så jeg foreslår at du følger gå-anvisningen over, da er du nesten fremme på legevakta før du har funnet busstoppet.

Skrevet

Jeg er lommekjent i oslo, og de veiforklaringene du får over her er jo helt bortinatta kompliserte. Sliter jo nesten selv med å skjønne hvor de mener du skal gå.

Tipset om å ta bussen er nok enklest, da skal det mye til å rote seg bort, selv for en som ikke er kjent.

Anonymous poster hash: a1cae...af8

Skrevet (endret)

Enig. Tar du 30- eller 31-bussen fra utenfor Oslo S/Byporten (rett utenfor!) finner du frem, og det koster deg 30 kroner. Men som flere andre skriver over her, dette er ikke sjarmøretappen i Oslo akkurat, men det er absolutt IKKE farlig!

Og ja, gå av i Hausmannsgate.

Endret av ostepop123
Skrevet

Kart over korteste vei med lengde mål fra cafe fiasko ved utgangen av Oslo S.

Som du ser er buss bare tull.

Det er 639 meter!post-42-0-53618200-1454000891_thumb.jpeg

Skrevet

Tusen takk for all hjelp damer 😄

Sitter på toget nå,og siden toget (foreløpig) er i rute,så går jeg fra Oslo S.

Flotte veiforklaringer som tilogmed "bønder i by'n" (altså meg) skal klare å finne frem med 😄

Og er det no'n gærninger langs veien,skal jeg alltids klare å slå fra meg. Tross alt vokst opp med å håndtere okser 😂

Ønsker dere alle en fin-fin dag 😄

Skrevet

Jeg fant frem! 😀

Men ikke søren om jeg hadde gått den veien på kveldstid nei! Ikke så skummelt nå da. Folketomt og masse parkerte biler siste halvdelen av veien, og mange perfekte steder for skumle "ting".

Skrevet

Så bra du fant frem enkelt! :)

Anonymous poster hash: 94e9b...d72

Skrevet

Jeg fant frem!

Men ikke søren om jeg hadde gått den veien på kveldstid nei! Ikke så skummelt nå da. Folketomt og masse parkerte biler siste halvdelen av veien, og mange perfekte steder for skumle "ting". Anonymous poster hash: 184fa...62c

Så bra du fant frem.

Men ikke skummelt å gå der på kveldstid altså. Jeg går der ofte på vei hjem, og det er alltid fult av folk, aldri vært redd. Men enig i at dette ikke er Oslos mest sjarmerende strøk!

Anonymous poster hash: 299d4...b79

Skrevet

10 min å gå ca. Men du kan også ta buss eller trikk bort storgata. Er du lite kjent er det enkleste (men forøvrig minst hyggelige) vei å gå. Gå gjennom Oslo city og Gunerius og hold til høyre bort storgata, så kan du ikke gå feil :)Anonymous poster hash: 9709c...660

Minst hyggelige stedet å gå hørtes jo lovende ut... Ta med sprayen min kanskje? Anonymous poster hash: 184fa...62c

Herregud hva tror du om Oslo?

Unnskyld ikke meninge å være så slem men det er ikke farlig å gå i Oslo på dagen.

Anonymous poster hash: cef6b...b1c

Skrevet

10 min å gå ca. Men du kan også ta buss eller trikk bort storgata. Er du lite kjent er det enkleste (men forøvrig minst hyggelige) vei å gå. Gå gjennom Oslo city og Gunerius og hold til høyre bort storgata, så kan du ikke gå feil :)Anonymous poster hash: 9709c...660

Minst hyggelige stedet å gå hørtes jo lovende ut... Ta med sprayen min kanskje? Anonymous poster hash: 184fa...62c

Herregud hva tror du om Oslo?

Unnskyld ikke meninge å være så slem men det er ikke farlig å gå i Oslo på dagen.

Anonymous poster hash: cef6b...b1c

At det er mange områder der som ikke er helt trygge,er det jeg VET om Oslo,etter å ha blitt overfallsvoldtatt der som tenåring!

Og jo,det var midt på høylys dag faktisk.

Og jeg vet også at Oslo ikke akkurat har blitt tryggere med tiden.

De verste delene av strekningen jeg gikk i dag, antar jeg er "bebodd" av narkomane når mørket kommer sigende. Narkomane kan noen ganger oppføre seg særdeles lite trivelig, og kan også være ganske desperate.

I tillegg var dette områder med flere "perfekte" plasser for "ulovlig aktivitet" som vanlig mann/kvinne i gata ikke ønsker å oppleve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...