Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Fikk i forrige uke brev om at bidragssaken min er avklart og barnefaren må begynne å betale. Fra og med 1 des 2015. Det er altså 2 terminer jeg ikke har fått (sett at det er etterskuddsbetalt) og som da skal komme i februar. Eller er det forskuddsbetalt? Uansett, jeg fikk utbetalt en liten sum (mindre enn forskuddet) fra nav dagen etter jeg fikk brevet, så vet ikke helt hva det var. Men spørsmålet er, om barnefaren ikke betaler, kan jeg risikere å bare få utbetalt forskuddet? Før noen sier det, jeg har ringt nav og dama hadde mye info, men vil vite hvordan det fungerer for oss damer i praksis. Anonymous poster hash: 10f1f...03d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Ja, det kan du risikere. Anonymous poster hash: bc678...aba
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Ja, det kan du risikere. Anonymous poster hash: bc678...aba Men hva er vitsen da? Og får det ingen konsekvenser for barnefaren om han ikke betaler? Anonymous poster hash: 10f1f...03d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Ja, det kan du risikere. Anonymous poster hash: bc678...aba Men hva er vitsen da? Og får det ingen konsekvenser for barnefaren om han ikke betaler? Anonymous poster hash: 10f1f...03d Konsekvensen er at far opparbeider seg bidragsgjeld, og han vil til slutt få lønnstrekk hvis han har inntektsgivende arbeid eller stønad. Ei venninne av meg opplevde at far ikke betalte før barna var 18 år, og da gikk bidragsgjelden til barna og de fikk da utbetalt bidrag hver måned frem til far hadde betalt sin gjeld. Dette opplevdes urettferdig for mor som allerede hadde "lagt ut" for far da hun måtte dekke alt under oppveksten, men slik er reglene og hun måtte bare godta det. Anonymous poster hash: aac26...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå