Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Hun har vært våken siden 21. Sover ikke voldsomt mye på dagen heller. Ikke bare hyling, det var mest pludring og spising mellom 23 og 01, men ut over det - hyling. Hva feiler det ungen? Ho må jo være stuptrøtt! Men øynene vidåpne. Har bæsja og rapa og gulpa og spist.... Anonymous poster hash: 55090...b0b
Lurifaxa Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Ungen er nok veldig overtrøtt. Ett så lite barn bør bare vøre våken noen timer av gangen. Prøv å vær nøye på å legge ungen etter ett par timers våkentid på dagtid. Pass på at han er god og mett, har rapet/gulpet og tørr bleie. Hjelp gjerne barnet med å sove med f.eks vugging/trilling. Jo mindre barnet sover, jo mer problem vil det ha med å sove.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Hun var våken i seks timer, stakkar. Jeg blir helt fra meg. Vi har bysset og dysset og gått frem og tilbake over gulvet her i timesvis. Hun var som sagt ren og tøtt og mett og hadde både rapet og gulpet, spist og rapet igjen. Mye av tiden gikk med til pludring. Da hadde jeg en våken og blid unge, og det hang ikke på greip det heller etter fire timer.... Men sånn var det. Anonymous poster hash: 55090...b0b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 noen barn bare er mye våken. min kunne være våken opptil 13 timer i strekk! eneste jeg gjorde hver eneste dag var å prøve å få henne til å sove. Hun var fornøyd mesteparten av tiden, gråt lite, men sove ville hun ikke. Jeg trillet, gynget på ammepute, bysset osv. En helt for jævlig periode, men hun ble mye bedre bare etter noen måneder, og i dag sover hun egentlig ganske bra for å bare være 1 år ☺ Anonymous poster hash: 17220...6a5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Babyen min hadde en lang periode på kvelden han var våken. Gjerne fra ca 18 - 00. Her var det sånn klassisk kvelds uro. Han var veldig kavete og lys våken i mange timer. På dagtid sov han masse. Det gikk seg gradvis til og det ble tidligere og tidligere natta på han. Fra han var 2-3 mnd så la han seg mellom 18 - 20. Anonymous poster hash: b7027...e02
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Hold han godt og samlet (gjerne i et teppe), byss rolig og sakte. Skru av TV og demp lyset. Nyfødte har fått mye inntrykk i løpet av en dag, og de blir lett slitne og overtrøtte på kvelden. Kanskje er det et barn som bør ha hvilene sine et rolig og skjermet sted? Anonymous poster hash: be4bd...110
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Andremann her var slik.. han sov lite på dagen, og ingenting på kvelden. Var veldig overtrøtt selvsagt.. Det er vanlig at mange styrer litt på kvelden, de skal spise seg opp for å sove godt om natta, men de bør sove litt på dagen og... Det som funket her var å legge han på ett mørkt og kaldt rom, uten lyder, og uten oss. Da roet han seg med engang, og sov faktisk kjempegodt. Måtte og spe på med mme rett før sengetid. Dette tipset fikk jeg av hs. Ville bedt om råd fra lege eller hs. Anonymous poster hash: 44f10...a33
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #9 Skrevet 29. januar 2016 Ta kontakt med helsestasjonen. Min sov knapt på 3 mnd og hyla masse. Oppdaga etterhvert at han hadde kink i nakken. Fikk en ny unge etter 2 timer til manuellterapaut. Anonymous poster hash: efa29...6e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå