Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Jenta mi sover 9-10 timer i strekk første gang hun sovner for kvelden, får mat og sovner deretter et par timer igjen før det er morgen. Hun er mye våken om dagen (sover korte lurer, noen litt lenger) og spiser mye på dagtid etter mye soving. Hittil har hun lagt godt på seg og følger gjennomsnittet og sin egen kurve. Hvor lenge sover deres babyer? Er det unormalt? Så lenge hun er i form er det vel ikke noe problem? Anonymous poster hash: f4874...02c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Natt fra 21-08, og er våken hver tredje time for mat. På dagen sover hun fire ganger, 3 x 1 time og 1 x 2 timer. Det blir ca 16 timer søvn i døgnet det, så hun sover ganske mye. På dagen spiser hun OFTE, og er ellers er blid og fornøyd :-) Anonymous poster hash: a391c...139
Katta82 Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Åhh!! Pris dåke lykkelig og nyt det!! Ikkje alle har det sånn..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Åhh!! Pris dåke lykkelig og nyt det!! Ikkje alle har det sånn.. Å ja, gjett om jeg nyter. De 2 første mnd gråt hun 8-9 timer i strekk og sov KUN når hun ble båret eller sov på brystet mitt. Takk og lov for at det har roet seg, jeg holdt på å gå på veggen :-) Hvordan er det med din, katta82? Anonymous poster hash: 8bf3f...9a1
skinnfilla Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Hun sover godt på natta, ca 8 timer sammenhengende, drikker en halv pupp og sover videre 4-5 timer. Sover seg gjennom formiddagen med timeslurer og litt våken. Våken fra ca 14 til 17 , sover en time og er våken til ca 20 og sovner for natta. Min nr 2 sov kun en time av gangen hele døgnet igjennom...
Meg og alle gutta Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Nå har min akkurat blitt 4 mnd og sover fra 18.00-04.00 spiser og sover videre til mellom 07.00-09.00. På dagtid sover han 2-3 lurer. På alt fra 30 minutter til 2 timer. Det varierer veldig. Enkelte dager sover han bare korte dupper. Han får morsmelk ca hver 3. time på dagen og litt velling på kvelden. Har hendt ved noen anledninger at han har hoppet over nattmåltidet også. Da han var 3 mnd, sov han fra 18.00-02.00 fikk Pupp og sov til 06.00. Da ville han som regel stå opp, men var trøtt igjen etter en time. På den tiden var han våken ca 1-1,5 tie på dagen før han ble trøtt igjen og da sov han ca 1-2 timers lurer mellom hver våkenperiode. Føler meg veldig heldig denne gangen som har fått en rolig sovebaby. Første hadde kolikk og skreik fra kl 13-23 hver eneste dag i 4 mnd. Men han sov da fra 23-06. Andremann våkna hver time hele natta til han var 5 mnd. Holdt på å bli sprø. Han roa seg ikke før han fikk Pupp. Jeg bruker litt tid på å sovne så hendte ofte at jeg ikke rakk å sovne mellom hver gang han våkna. Var veldig sliten på den tiden ja. Faktisk mer sliten med både nr 1 og 2 enn jeg er nå som jeg har 3 barn under 5 år. Nattesøvn er gull.
februarprins2013 Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 når han var så liten sov han fra ca 21-22 til 9-11 iten og våkne for mat. enda en sove gutt på snart 3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Jiiiiiz!!! HELDIGGRIS! Men ja, det er ganske normalt. Lillesøster på 14 mnd har enda ikke sovet mer enn 5 timer i strekk. Hun blir sliten og jeg blir sliten... Heldigvis sov storesøster mer, hvis ikke hadde hun nok blitt enebarn 😉 akkurat nå klarer jeg ikke helt å se enden på dette... Anonymous poster hash: 62b48...88f
Katta82 Skrevet 29. januar 2016 #9 Skrevet 29. januar 2016 Åhh!! Pris dåke lykkelig og nyt det!! Ikkje alle har det sånn.. Å ja, gjett om jeg nyter. De 2 første mnd gråt hun 8-9 timer i strekk og sov KUN når hun ble båret eller sov på brystet mitt. Takk og lov for at det har roet seg, jeg holdt på å gå på veggen :-) Hvordan er det med din, katta82? Anonymous poster hash: 8bf3f...9a1 20mnd og søv fremdeles ikkje rundt.. Langt derifrå! Våken minimum 3 ganger per natt, og minimum 1,5t i varighet.. Dette er minimum altså! Døgnsøvnen har lagt på 6,5 til 9 timar heilt frå han var nyfødt. Men aldri grinete likevel. Heldigvis! Kjempelykkelig sak! Men vi voksne hadde satt pris på litt søvn etter kvart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå