Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Vil jo ikke ødelegge drømmen hans, men mener han er litt for optimist. Han har ca 50000 i inkassolån/3 anmerkninger, men mener han kommer til å få lån til å kjøpe hus. Det kom et hus nå til rund 1,5 mill. han vil prøve å kjøpe. Uten egenkapital, men han har en fast og en OK betalt jobb (450000). Han har betalt ned mye de siste årene og er på rett vei. Har vært heldt flink! Men jeg mener han ikke kommer til å få noe lån før han har betalt bort anmerkningene. Han er optimist og tror han kommer til å få lån. Har jeg eller han rett? Anonymous poster hash: a3727...3bb
klg,2 boys now:) Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Han kommer aldri til og få lån pga anmerkninger og inkasso + at ikke har egenkapital.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Vil jo ikke ødelegge drømmen hans, men mener han er litt for optimist. Han har ca 50000 i inkassolån/3 anmerkninger, men mener han kommer til å få lån til å kjøpe hus. Det kom et hus nå til rund 1,5 mill. han vil prøve å kjøpe. Uten egenkapital, men han har en fast og en OK betalt jobb (450000). Han har betalt ned mye de siste årene og er på rett vei. Har vært heldt flink! Men jeg mener han ikke kommer til å få noe lån før han har betalt bort anmerkningene. Han er optimist og tror han kommer til å få lån. Har jeg eller han rett? Anonymous poster hash: a3727...3bb Man får IKKE lån med betalingsanmerkninger. Anonymous poster hash: 05844...48f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Kommer aldri til å skje. Han får ikke så høyt lån, med den inntekten når han har forbruksgjeld heller. Anonymous poster hash: 69a68...3e4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 jeg fikk.... Anonymous poster hash: e6a9d...a5b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Han kommer til å slite med å få lån ja. Men jeg vet hvordan han har det. Han vet nok fakta, vet nok at han ikke kommer til å få lån per dags dato, men håper så inderlig at det skal gå i boks. Sitter å klamrer seg til håpet. Har prøvd det og vet hvor vondt det er å håpe på, men vite at drømmen er så langt unna. Vi fikk oss hus til slutt, men det var en helvetes jobb før det endelig gikk. Prosessen var tøff og det beste et å ha litt støtte. Anonymous poster hash: 51410...c50
Merdee Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Det finnes banker som gir lån tross dette, blant annet Bank2, Bluestep osv. Men de tar skyhøy rente. Han kan eventuelt undersøke husbanken, der har han en liten sjanse og vil kunne få gode rentevilkår. Enhver ordinær bank vil garantert si blankt nei.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 Siden det bare er 50 000 igjen, burde han betale det fortest mulig. Da er i hvert fall sjansen hans større. Har han noen som kan stille som kausjonist på litt av summen? Anonymous poster hash: 640c5...300
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Godt han er optimist. Men, er redd han blir skuffet som de andre over her sier. Pga samlivsbrudd har jeg tatt over huset. Dette er et hus med en verdivurdering på nesten 5 mil. Boliglånet er på 1,5 mil. Jeg kontaktet banken ang refinansiering ift å kunne få litt ekstra siden jeg vurderte å gjøre en del med uteområdet. Banken kunne ikke strekke seg lenger en 1,7 mil. Jeg har en inntekt på 500 000kr, ingen betalingsanmerkninger og plenty med sikkerhet å ta av. Anonymous poster hash: 2a05e...f95
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #11 Skrevet 28. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a Hvor har du det i fra at man ikke trenger egenkapital? Anonymous poster hash: 1a0a5...258
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #12 Skrevet 28. januar 2016 Nei, med betalingsanmerkninger, kredittgjeld og null egenkapital finnes det ikke en bank i verden som vil fullfinansiere hans boligkjøp. Anonymous poster hash: 4ab56...58a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Joda, det finnes muligheter! Han bør selvfølgelig få seg en god rådgiver i banken som kan hjelpe han med nedbetaling, sletting av anmerkninger osv. det er banker hvor man kan få innbakt inkassogjeld i vanlig boliglån dersom sikkerheten er høy nok eller man har kausjonist. det finnes muligheter for startlån i kommunen osv osv. Det ebste er som sagt og snakke med en rådgiver og se om man får et lånetilsagn FØR man begynner å se seg om etter hus! Anonymous poster hash: 195cc...c27
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a Hvor har du det i fra at man ikke trenger egenkapital? Anonymous poster hash: 1a0a5...258 Hvor? Fra bankene selv. Første huset vi kjøpte , så hadde vi ingen egenkapital , men banken deler da lånet opp i to. Ene lånet blir på størrelse med det egenkapitalen de sier en skal ha, og det andre på resten. Så starter en å betale ned første lånet. Dette vet jeg flere har fått ordnet 👍🏼 Anonymous poster hash: ff0d4...92a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #15 Skrevet 28. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a Hvor har du det i fra at man ikke trenger egenkapital? Anonymous poster hash: 1a0a5...258 Hvor? Fra bankene selv. Første huset vi kjøpte , så hadde vi ingen egenkapital , men banken deler da lånet opp i to. Ene lånet blir på størrelse med det egenkapitalen de sier en skal ha, og det andre på resten. Så starter en å betale ned første lånet. Dette vet jeg flere har fått ordnet 👍🏼 Anonymous poster hash: ff0d4...92a Dette er kanskje en stund siden? Strengere krav nå. Anonymous poster hash: d0d68...432
Fandens Oldemor Skrevet 28. januar 2016 #16 Skrevet 28. januar 2016 Godt han er optimist. Men, er redd han blir skuffet som de andre over her sier. Pga samlivsbrudd har jeg tatt over huset. Dette er et hus med en verdivurdering på nesten 5 mil. Boliglånet er på 1,5 mil. Jeg kontaktet banken ang refinansiering ift å kunne få litt ekstra siden jeg vurderte å gjøre en del med uteområdet. Banken kunne ikke strekke seg lenger en 1,7 mil. Jeg har en inntekt på 500 000kr, ingen betalingsanmerkninger og plenty med sikkerhet å ta av. Anonymous poster hash: 2a05e...f95 Dersom du har barn, så slår det veldig negativt ut på kalkulatoren. Jo flere, desto verre. Det går på likviditet, ikke sikkerhet. Ikke sikkert broren til HI har barn.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #17 Skrevet 28. januar 2016 Har han 50 000 i gjeld, så god inntekt og er singel, burde han klare å kvitte seg med den f.eks før sommeren! Så kan han bruke det neste halve året på å spare alt han kan til egenkapital, så kan han prøve igjen om et år. Anonymous poster hash: 07067...eca
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #18 Skrevet 28. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a Hvor har du det i fra at man ikke trenger egenkapital? Anonymous poster hash: 1a0a5...258 Hvor? Fra bankene selv. Første huset vi kjøpte , så hadde vi ingen egenkapital , men banken deler da lånet opp i to. Ene lånet blir på størrelse med det egenkapitalen de sier en skal ha, og det andre på resten. Så starter en å betale ned første lånet. Dette vet jeg flere har fått ordnet 👍🏼 Anonymous poster hash: ff0d4...92a Dette er kanskje en stund siden? Strengere krav nå. Anonymous poster hash: d0d68...432 Ja er 5 år siden vi gjorde det sånn, men bare 3 mnd siden en enslig venninne gjorde det ☺️ Anonymous poster hash: ff0d4...92a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #19 Skrevet 28. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a Hvor har du det i fra at man ikke trenger egenkapital? Anonymous poster hash: 1a0a5...258 Man trenger ikke egenkapital hvis man har kausjonist, men det vet vi jo ikke om er tilfelle her. Anonymous poster hash: e83b8...448
Mamma_til_2 Skrevet 28. januar 2016 #20 Skrevet 28. januar 2016 Han kan få topplån da er det lån på ( til)egenkapitalen men rentene er høye! Og ja han kan få dette om alt annet er betalt og anmerkningen slettes når de skal.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #21 Skrevet 28. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a Hvor har du det i fra at man ikke trenger egenkapital? Anonymous poster hash: 1a0a5...258 Man trenger ikke egenkapital hvis man har kausjonist, men det vet vi jo ikke om er tilfelle her. Anonymous poster hash: e83b8...448 Ingen kausjonist her ☺️ Anonymous poster hash: ff0d4...92a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #22 Skrevet 28. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a Hvor har du det i fra at man ikke trenger egenkapital? Anonymous poster hash: 1a0a5...258 Hvor? Fra bankene selv. Første huset vi kjøpte , så hadde vi ingen egenkapital , men banken deler da lånet opp i to. Ene lånet blir på størrelse med det egenkapitalen de sier en skal ha, og det andre på resten. Så starter en å betale ned første lånet. Dette vet jeg flere har fått ordnet 👍🏼 Anonymous poster hash: ff0d4...92a Dette er kanskje en stund siden? Strengere krav nå. Anonymous poster hash: d0d68...432 Vi har nettopp kjøpt et hus med null i egenkapital. Fikk 2,5 i boliglån. Og nå har vi fått øke lånet med 100000 ekstra for å pusse opp. Så det er mulig Anonymous poster hash: e8c33...a6a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #23 Skrevet 28. januar 2016 Han må først betale ut inkassogjelden sin, og få slettet betalingsanmerkningene. Så kan han spørre banken om lån. Trenger ikke egenkapital . Anonymous poster hash: ff0d4...92a Hvor har du det i fra at man ikke trenger egenkapital? Anonymous poster hash: 1a0a5...258 Hvor? Fra bankene selv. Første huset vi kjøpte , så hadde vi ingen egenkapital , men banken deler da lånet opp i to. Ene lånet blir på størrelse med det egenkapitalen de sier en skal ha, og det andre på resten. Så starter en å betale ned første lånet. Dette vet jeg flere har fått ordnet 👍🏼 Anonymous poster hash: ff0d4...92a Dette er kanskje en stund siden? Strengere krav nå. Anonymous poster hash: d0d68...432 Fa vi kjøpte i 2008 hadde vi null egenkapital. Tre boliglån ble det. Husbanken, og to, et stort og et lite i banken vår. Null kausjonist. Mistenker dette er en måte å gjøre det på enda. Anonymous poster hash: 2c739...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå