Gå til innhold

"Helgkos"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten dobbelt så mye "kos" som vi bruker!

Det er ENTEN fredagstaco ELLER lørdagspizza. Aldri begge deler. Godteri er det bare i en liten skål til hver på lørdag, og potetgull er tabu.

Søndagsmiddagen er ekstra kos mht at vi har pene glass, sølvtøy, levende lys osv, men vi spiser ikke dessert. Unntaksvis får ungene brus i stedet for vann til maten, men ikke hver søndag.

Anonymous poster hash: 763e0...599

Utrolig artig å vokse opp hos dere kjenner jeg... Ungene bryr seg katta om pene glass, sølvtøy og levende lys. Men de hadde vært glad for en skål med potetgull i stedet. Og hva er farlig med litt dessert en gang i uka?

Anonymous poster hash: 37319...46d

Mine unger elsker hyggen. De hjelper til med å lage maten eller dekke bordet, og alle sitter og prater til alle er ferdige. Det har de gjort fra de gikk i barnehagen. Nei, de savner ikke potetgull. Samvær og matglede er viktig. Oversaltet smultstekt junk smaker ikke godt hvis man er vant til god kvalitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ENTEN fredagstaco ELLER lørdagspizza. Aldri begge deler. Godteri er det bare i en liten skål til hver på lørdag, og potetgull er tabu.

Søndagsmiddagen er ekstra kos mht at vi har pene glass, sølvtøy, levende lys osv, men vi spiser ikke dessert. Unntaksvis får ungene brus i stedet for vann til maten, men ikke hver søndag.

Du burde slappe av litt

Anonymous poster hash: 7db00...b3a

Nei, vi digger måltider. Ikke kalorier.

Og dagen blir ikke lykkeligere om den inneholder sukker.

Jeg synes der høres koselig ut med fin duk og levende lys, men jeg syns det er rart at det finnes ting som er "tabu". Høres så fryktelig strengt ut. Og dessert kan da likeså godt være oppskjært frukt, og selv om det er en del fruktsukker i frukt er det jo fortsatt sunt.

Anonymous poster hash: a39f9...d11

Skrevet

Du burde slappe av litt

Jeg synes der høres koselig ut med fin duk og levende lys, men jeg syns det er rart at det finnes ting som er "tabu". Høres så fryktelig strengt ut. Og dessert kan da likeså godt være oppskjært frukt, og selv om det er en del fruktsukker i frukt er det jo fortsatt sunt.

Frukt står tilgjengelig hele uka.

Potetgull er tabu i den forstand at jeg aldri kjøper det. Det tilhører ikke min verden. Kjenner aldri at jeg har lyst på det, og siden jeg ikke har innført det, etterlyser ikke ungene det heller.

Kunne like godt sagt at blåmuggost er tabu, for jeg kjøper ikke det heller. Men da tror jeg neppe noen hadde blitt fornærma på vegne av de stakkar barna mine som ikke får gorgonzola?

Skrevet

Du burde slappe av litt

Frukt står tilgjengelig hele uka.

Potetgull er tabu i den forstand at jeg aldri kjøper det. Det tilhører ikke min verden. Kjenner aldri at jeg har lyst på det, og siden jeg ikke har innført det, etterlyser ikke ungene det heller.

Kunne like godt sagt at blåmuggost er tabu, for jeg kjøper ikke det heller. Men da tror jeg neppe noen hadde blitt fornærma på vegne av de stakkar barna mine som ikke får gorgonzola?

Jeg blir ikke fornærmet eller syns synd på dine små, synes bare det hørtes så dramatisk ut med tabu. Vi har aldri brus for det drikker ingen av oss, men jeg ser ikke på det som tabu likevel. Men det er vel bare forskjellig hvordan vi bruker det ordet.

Men det høres koselig med pyntet bord til søndagsmiddagen så det tror jeg sannelig jeg skal innføre jeg også. Takk for tips :)

Skrevet

Synes HI's helg høres ut som helt vanlig mengde kosemat og godis jeg! Ikke rart barn, unge og voksne får et trøblete og usunt forhold til kropp, vekt og mat hvis man synes dette høres horribelt mye ut!

Det står ingenting om hvor mye godis det er snakk om! Hverken taco eller pizza er måltider som trenger å "dryppe" av fett og kalorier heller. Karbonadedeig feks er veldig innafor både til helg og hverdags!

Her får barna godis både fredag og lørdag, men vi snakker ikke store mengder. Minstemann får stort sett enten et Kinderegg eller en eske med feks gomp hver av disse dagene, vi har stort sett en liten bolle smågodt og litt potetgull på bordet som de to andre barna forsyner seg av. Vi hiver ikke akkurat en 200 grams sjokoladeplate til hver av ungene! De er i tillegg vokst opp med et helt normalt forhold til godis osv, og hiver seg ikke over dette som ulver... I hverdagen ellers er vi alle aktive og normalvektige, og spiser nok akkurat passe sunt!

Men vi kan faktisk være så gærne at vi slår til med lasagne på en onsdag altså...herregud!! Og kanskje et glass sjokomelk til kveldsmat på mandag... Oioioi...

Anonymous poster hash: 3b858...0f4

Skrevet

Helt innafor. Vi koser oss med pizza, lasagne, Taco, biff osv stortsett hver helg. Noen ganger har vi vanlig middag.. Alt etter hva vi føler for. Vi koser oss med å spise samlet både med og uten tv. Vi spiser godteri om vi føler for det eller is om vi føler for det. Her i hus er vi ikke strenge på godteri, og dermed fråtser ikke barna når vi setter frem godteskåla. Vi kan til og med finne på å spise is eller drikke sjokomelk midt i uka. Flere ganger. Vi kan også kose oss med helgemiddag midt i uka.. Og nei ingen av oss er overvektig. Vi har et normalt aktivitetsnivå.

Anonymous poster hash: 10ab0...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...