Gå til innhold

Så typisk når mannen skal lage mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han dreper maten med krydder i alle varianter. Jeg har sagt fra til han flere ganger at det enkle er det beste. Og at han må tenke på barna.

I dag har mannen lagd kjøttkaker. Jeg er syk. Ba mannen om å ikke kryddre så mye og at han måtte tenke på barna.

Endte selvfølgelig med at ingen av barna likte de. For han har krydret noe voldsomt. Han har bombardert de med muskat 😨 Jeg syns også de smakte helt ræva.

Haha. Han tror han er rene hellstrøm når han hiver seg rundt på kjøkkenet. Og oppskrift det er bare tull. Bedre å ta det rett fra hodet. Noe som hadde vært greit hvis han var flink til det. Har ikke tall på hvor mange rare sauser, kaker og diverse vi har spist.

Måtte bare få ut litt frustrasjon. 😂😂😂

Anonymous poster hash: 72b0a...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bare at min bombarderer alt med salt og olje/smør. Kan få selv den sunneste rett til å bli usunn/kaloririk.

Skrevet

Ja, bare at min bombarderer alt med salt og olje/smør. Kan få selv den sunneste rett til å bli usunn/kaloririk.

Hehe. Disse mannfolka. Han påstår til og med at det smaker godt. Sjeldent han innrømmer feil 😂

Skrevet

Hehe. Disse mannfolka. Han påstår til og med at det smaker godt. Sjeldent han innrømmer feil 😂

Min også! Hvit saus smaker Zanzibar når han er ferdig å krydre! 10 forskjellige krydder i en saus.. Når applausen uteblir blir han sur..

Anonymous poster hash: 00e76...fc2

Skrevet

Har du et ubevisst ønske om å lage 100% av maten hjemme? Jeg hadde blitt veldig lei neg hvis partneren min hadde snakket slik om min matlaging...

Ikke bare vet du bedre enn han, du kommer med gode tips/formaninger, og etterpå kommer du med kritikk og "hva var det jeg sa". Jeg fikk litt uggen smak i munnen av innlegget ditt

Skrevet

Var sammen med en sånn en gang. Han kryddra maten så jævlig at jeg klarte ikke å spise. Og så fikk jeg og ungene kjeft fordi vi ikke klarte å få det ned.

Han ble sur da jeg hinta frempå om at det kanskje var LITT mye sterk krydder på

Anonymous poster hash: 96853...4c0

Skrevet

Har du et ubevisst ønske om å lage 100% av maten hjemme? Jeg hadde blitt veldig lei neg hvis partneren min hadde snakket slik om min matlaging...

Ikke bare vet du bedre enn han, du kommer med gode tips/formaninger, og etterpå kommer du med kritikk og "hva var det jeg sa". Jeg fikk litt uggen smak i munnen av innlegget ditt

Jeg vet ikke med HI, men jeg ville nå i alle fall heller lagd maten selv enn å få servert uspiselig mat. Når man skal lage middag til en familie så må det da være et mål at alle skal kunne spise den, ikke bare at en selv skal ha det gøy på kjøkkenet.

Anonymous poster hash: 2eae6...e3b

Skrevet

Spander et matkurs på han 😉😉

Skrevet

Min er heldigvis flink med krydder, men han bruker altfor mye smør i alt. Han elsker meierismør, og mener alt blir bedre med litt smør...

Anonymous poster hash: 63704...4fd

Skrevet

Hahaha!!!!

Min tror og han er en mesterkokk.... 90% av det han lager er helt grusomt. Men gjærbakst kan han😄

Da vi ble sammen skulle han "hive sammen" en omelett. Han kokkelerte noe voldsomt på kjøkkenet og kom ut med omeletten sin.

Den var ihjelstekt. Hadde masse salami i seg...OG salt.... Jeg husker ennå smaken😂

Den karen er IKKE huslig av seg.... Der har mora feila grovt😂

Anonymous poster hash: 5a62f...396

Skrevet

Min er heldigvis flink med krydder, men han bruker altfor mye smør i alt. Han elsker meierismør, og mener alt blir bedre med litt smør...

Alt blir jo bedre med litt smør :D
Skrevet

Sant nok, men når han vet inderlig godt at hans fru prøver å gå ned noen kilo kan han i det minste for hennes skyld prøve å begrense seg litt... 😅

Skrevet

Sant nok, men når han vet inderlig godt at hans fru prøver å gå ned noen kilo kan han i det minste for hennes skyld prøve å begrense seg litt... 😅

Har samme problemet, eg vil kutte "unødvendige" kaloriar medan han vil ha ost, smør, rømme og fløte i overflod..
Skrevet

Føler med deg! Min sambo bodde hjemme til han var 27 (familiegård) og hadde knapt kokt spagetti før han flytta for seg selv. Er veldig flink å grille og lage bernaise fra toro, men heldigvis er jan lærevillig. Ulempen er at når jeg lager noe han spiser for første gang så vil han gjerne ha det gang på gang og da blir jo jeg dritlei. Han er forøvrig vokst opp med all mat fra scratch, så når jeg kommer med toro-posene mine rynker han av og til på nesa. Men han har vett å holde kjeft å spise og takke for maten!

Anonymous poster hash: 1b2b3...d90

Skrevet

Haha skjønner deg da hi, men her er det jeg som ikke er så flink på kjøkkenet. Vi har avtale om at jeg lager sånn enkel "toromat" og ting jeg kan safe med. Mens mannen tar seg av de store middagene ala julemiddag og "søndagsmiddag".

Jeg kan å bake da. 😂 viktig å kjenne sine begrensninger og ta det derifra 😂

Skrevet

Haha skjønner deg da hi, men her er det jeg som ikke er så flink på kjøkkenet. Vi har avtale om at jeg lager sånn enkel "toromat" og ting jeg kan safe med. Mens mannen tar seg av de store middagene ala julemiddag og "søndagsmiddag".

Jeg kan å bake da. viktig å kjenne sine begrensninger og ta det derifra

Haha akkurat sånn er det her også, helt identisk. Han pleier dessuten å skryte av at jeg er så flink til å steke grandis. :D

Anonymous poster hash: 2eae6...e3b

Skrevet

Hahaha!!!!

Min tror og han er en mesterkokk.... 90% av det han lager er helt grusomt. Men gjærbakst kan han

Da vi ble sammen skulle han "hive sammen" en omelett. Han kokkelerte noe voldsomt på kjøkkenet og kom ut med omeletten sin.

Den var ihjelstekt. Hadde masse salami i seg...OG salt.... Jeg husker ennå smaken

Den karen er IKKE huslig av seg.... Der har mora feila grovt

Anonymous poster hash: 5a62f...396

Men egg trenger salt, og omelett skal være stekt, hvis ikke er det eggerøre, også godt, men dog ikke omelett.  

Anonymous poster hash: 7679d...38e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...