Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 ??? Anonymous poster hash: 17db3...07c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 ??? Anonymous poster hash: 17db3...07c Hvor er det du mangler "tydelighet", da? Hører ikke de ansatte på deg når du leder et møte, eller er det dine visjoner og planer for barnehagen som ikke følges opp i det daglige? Anonymous poster hash: 2752c...13e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 jeg tror det gjelder momenter når man skal sette grenser for noen av barna jeg er nyutdannet og har lite erfaring jeg deler stilling og slipper å lede møte må følge ofte visjoner og planer som var vanlig i denne bhg fra før av voksne er ok ønsker generelt beskrivelse av begrep "å være tydelig leder" som jeg hører ofte det har ikke vi snakket så mye om gjennom utdannelsen Anonymous poster hash: 17db3...07c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 nå er jeg redd for å framstå som dum, jeg har lest om dette og hørt også men ønsker andre meninger vil ikke snakke med kollegaene om dette merker hvis jeg åpner meg for noen av kollegaene, så kan det gå utover meg senere Anonymous poster hash: 17db3...07c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Det er dessverre lite om å være leder i utdanningen. Helt sykt siden de fleste av oss faktisk skal jobbe som ledere når utdanningen er ferdig. Har jeg forstått deg rett at det er ungene du sliter med, ikke de voksne? Anonymous poster hash: ba2c6...482
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Jeg tenker først og fremst det handler om en holdning hos deg. At det er du som bestemmer hvordan ting skal være på avdelingen. Det er du som skal vise de ansatte vei, hva skal avdelingen jobbe med fremover, hvordan skal rutinene være. Og det er du som bestemmer hva som skal være tema for møter/veiledninger. Det er også deg folk skal komme til om det er noe, og da er det du skal ordne/løse opp i ting. Samtidig skal du være den som har ansvar for å tilrettelegge for at alle ansatte trives og får brukt sitt potensiale. Å være tydelig er å være trygg, nærværende og lyttende men bestemt og forståelig. Anonymous poster hash: 93f5b...f62
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Å være en nyutdannet trygg leder ville for meg Vært å tørre å innrømme at du er ny. Ingen blir verdensmester på noen uker. Våg å spørre om råd, våg å si at du ikke vet. Jeg møter mange ped.ledere i min jobb. De som kommer dårligst ut er de som prøver å late som om de kan mer enn de kan. Det kjedelige med erfaring er at du ikke kan fremskynde det Anonymous poster hash: ae191...854
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Å være en nyutdannet trygg leder ville for meg Vært å tørre å innrømme at du er ny. Ingen blir verdensmester på noen uker. Våg å spørre om råd, våg å si at du ikke vet. Jeg møter mange ped.ledere i min jobb. De som kommer dårligst ut er de som prøver å late som om de kan mer enn de kan. Det kjedelige med erfaring er at du ikke kan fremskynde det Anonymous poster hash: ae191...854 Enig. Å være trygg og modig er å si det man tenker er bra for avdeling høyt til de andre og lytte til hva de mener. Anonymous poster hash: 93f5b...f62
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 En tydelig leder er også en som tør si sin mening og stå for den, og ikke la seg blir overkjørt av gamle travere. Noe som ofte skjer. Anonymous poster hash: ba2c6...482
SuperFries Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Det flotte med å være ny, er at man kan spørre. Ingen vil oppfatte deg som dum fordi du spør.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #11 Skrevet 28. januar 2016 Tydelig ifht hva da, tenker du? Anonymous poster hash: 93903...14a
Snøfnugg75 Skrevet 28. januar 2016 #12 Skrevet 28. januar 2016 Fint at du spør. Eg vil seie, og dette er subjektivt, at ein tydeleg leiar, mellom anna: - er ærlig og gir klare svar, ingen skjult agenda eller skinnprosessar -set seg inn i sakene før du konkluderer -behandlar dei ansatte likt -skiller sak og person -har tydelege forventningar og tydelege mål for det faglege arbeidet -jobbar mot ein god tone i kollegiet -kan lovverket og følger dette -Gir ansatte muligheit til å påverke arbeidskvardagen -er raus, pragmatisk og rettferdig -seier unnskyld dersom det er gjort feil og lar det ikkje gå prestisje i saker ...og sikkert andre ting.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Tydelig ifht hva da, tenker du? Anonymous poster hash: 93903...14a "Ifht"? Hva skal liksom det bety? I forhold/henhold til? I forhold til betyr stort sett sammenlignet med. Var det virkelig det du mente? Anonymous poster hash: 93f5b...f62
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 vi har flere barn som tøyer grenser , i forhold til dem hi Anonymous poster hash: 17db3...07c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #15 Skrevet 28. januar 2016 Jeg vet ikke om dette har nor for seg men anyways. Tror det ikke spiller SÅÅÅÅ stor rolle at du er fersk i faget. (nyutdannet) Men om du er fersk på arbeidsplassen. Om du er det så vil ting ta tid. Jeg tenker litt på om du vil forandre ting i denne barnehagen må du gå sakte men sikkert frem. Bli kjent med de ansatte. Se og kjenn på om det de gjør er greit. Så bytte ut en og en ting. La de få innspill, men at du til syvende og sist bestemmer. Innvolver de og vær god på og gi beskjeder og vidreformidle viktig info. Det er veldig viktig for miljøet på arbeidsplassen men også desto viktigere for barna at de voksene er mest mulig samkjørte, og enige om hvordan ting gjøres, regler og grenser. La de få være en del av utviklingen men også bli hørt i synspunkter. Anonymous poster hash: 2b629...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå