Gå til innhold

37,7; er det feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble operert for litt over en uke siden, har hatt mye smerter og har snakket med sykehuset som ville jeg skulle måle tempen hver dag rundt syv på kvelden. Målte nå, og den viser 37,7. Er vel 38 og over som er feber? Kan man få 37,7 fordi man er for varm?

Æsj, lite lyst at det skal være en infeksjon eller noe :(

Anonymous poster hash: 1b024...bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa at frem til 10 års alder var alt opp til 38 normalt. Etter det var alt over 37.5 økning av temperatur, og ikke feber før 38. Jeg har 36.6 når jeg er frisk og derfor ville 37.7 vært feber for meg. Hva har du når du er frisk?

Anonymous poster hash: e60da...51b

Skrevet

Feber er en definert tilstand; har du temperatur over 38°c har du feber.

Du kan ha forhøyet kroppstemperatur uten at du har feber, 37,5-37,9°c er subfebril temperatur.

Anonymous poster hash: 8e279...9a8

Skrevet

Jeg har til vanlig en temperatur på ca 36 grader (veksler mellom 36-36,5). Kan jeg eventuelt se det an til i morgen? De var redde for infeksjon siden jeg har så vondt.

Tusen takk for svar forresten :)

Skrevet

Jeg har til vanlig en temperatur på ca 36 grader (veksler mellom 36-36,5). Kan jeg eventuelt se det an til i morgen? De var redde for infeksjon siden jeg har så vondt.

Tusen takk for svar forresten :)

Hadde du ikke vært operert hadde det jo ikke vært noe fare. Men det er du og da syns jeg du skal kontakte legevakt eller avdelingen du ble operert på og gi beskjed om at du vil sjekkes.

Anonymous poster hash: e60da...51b

Skrevet

Hva med å kontakte legevakt å be om å få ta crp? Da kan du også måle den i morgen og se om den er på vei opp (eller ned)

Anonymous poster hash: 8d978...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...