Gå til innhold

Om jeg skulle gi ett helsetips/kostholdstips i år:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dette:

Begynn å spis kjøleskapsgrøt med linfrø.

Maten har en trolig effekt på kroppen min, den renser og tilfører god energi og næring. Linfrøene er viktige for fordøyelsen, og får fart på min trege mage. Havregrynene gir god energi og er veldig sunne. Jeg går fra å være forstoppet og daff, til energisk med flat mage på få dager.

Ville bare si det:)

Hva er ditt ene helseråd for året?

Anonymous poster hash: 0e54f...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du hele eller knuste linfrø?

Skrevet

Kjøleskapsgrøt? Hva er det?

Anonymous poster hash: da5c3...ce1

Skrevet

Jeg bruker hele. Ca 1 ss. Noen ganger mer.

Oppskrift

1 dl store havregryn

1 dl yoghurt naturell

1 dl melk, jeg bruker den blå, men bruker også skummet og skummet kultura(kultura er super for magen)

En halv ts salt (prøv deg fram til hvor mye du liker)

Litt vaniljesukker om du vil, det er godt.

Lag på kvelden, spis neste dag. (eller etter ca 3 timer tidligst).

Topp med syltetøy(enkelt, og bruk gjerne lett), bær, frukt, nøtter for mer energi.

Spis det en gang om dagen noen ganger i uka, gjerne så ofte du greier uten å bli lei. Det er en balanse der.

Skrevet

Oppskrift

1 dl store havregryn

1 dl yoghurt naturell

1 dl melk, jeg bruker den blå, men bruker også skummet og skummet kultura(kultura er super for magen)

Topp med syltetøy(enkelt, og bruk gjerne lett), bær, frukt, nøtter for mer energi.

Spis det en gang om dagen noen ganger i uka, gjerne så ofte du greier uten å bli lei. Det er en balanse der.Anonymous poster hash: 0e54f...e34

Ja, også 1 ss linfrø eller mer.

Skrevet

Overnight oats :)

Skrevet

Viktig å knuse dem. Da får du langt flere næringsstoffer med.

Anonymous poster hash: 93524...67f

Skrevet

Viktig å knuse dem. Da får du langt flere næringsstoffer med.Anonymous poster hash: 93524...67f

Og enda sunnere med chiafrø

Anonymous poster hash: 0c94f...1a8

Skrevet

Viktig å knuse dem. Da får du langt flere næringsstoffer med.Anonymous poster hash: 93524...67f

Hvis du knuser dem får du tilført masse naturlig østrogen, det er supert for damer som trenger det. Men for fordøyelsen sin del bør de være hele. Tror jeg? Jeg er litt usikker på det, men jeg mener at de hele frøene hjelper magen best. Forøvrig får man kjøpt knuste linfrø, på Meny har jeg sett det. hi

Skrevet

Og enda sunnere med chiafrøAnonymous poster hash: 0c94f...1a8
Linfrø er helt supert, og koster en tidel i forhold til Chiafrø.

Skrevet

Linfrø er helt supert, og koster en tidel i forhold til Chiafrø.Anonymous poster hash: 0e54f...e34
Ja om prisen var det viktigste og ikke helsetipset

Anonymous poster hash: 0c94f...1a8

Skrevet

Linfrø er helt supert, og koster en tidel i forhold til Chiafrø.Anonymous poster hash: 0e54f...e34
Ja om prisen var det viktigste og ikke helsetipset Anonymous poster hash: 0c94f...1a8
Eller om heletipset er det viktigste, og ikke mattrenden. Men nok om det, nå ødelegger du hele tråden min :)

Skrevet

Oppskrift

1 dl store havregryn

1 dl yoghurt naturell

Spis det en gang om dagen noen ganger i uka, gjerne så ofte du greier uten å bli lei. Det er en balanse der.

Står den i kjøleskapet hele natten? Noe spesielt en skal gjøre, hva tildekkes den med?

Anonymous poster hash: b6657...fc0

Skrevet

Oppskrift

1 dl store havregryn

1 dl yoghurt naturell

Står den i kjøleskapet hele natten? Noe spesielt en skal gjøre, hva tildekkes den med?

Anonymous poster hash: b6657...fc0

Ja, hele natten. Ha på lokk. Bruk feks et syltetøyglass eller mattermos.

Skrevet

Jeg bruker hele. Ca 1 ss. Noen ganger mer.Oppskrift1 dl store havregryn1 dl yoghurt naturell1 dl melk, jeg bruker den blå, men bruker også skummet og skummet kultura(kultura er super for magen)En halv ts salt (prøv deg fram til hvor mye du liker)Litt vaniljesukker om du vil, det er godt.Lag på kvelden, spis neste dag. (eller etter ca 3 timer tidligst).Topp med syltetøy(enkelt, og bruk gjerne lett), bær, frukt, nøtter for mer energi.Spis det en gang om dagen noen ganger i uka, gjerne så ofte du greier uten å bli lei. Det er en balanse der.Anonymous poster hash: 0e54f...e34

Står den i kjøleskapet hele natten? Noe spesielt en skal gjøre, hva tildekkes den med? Anonymous poster hash: b6657...fc0
Den står i kjøleskapet over natten eller minumum 3 timer. Man kan bruke søtning,,honning, sukker eller kunsig sukker, jeg bruker flytende kunstig sukker noen ganger om jeg ikke skal ha på syltetøy som er søt. Dette er supermat. Og det er godt. Om du bruker frosne bringebær på trenger du søtning, men kan bruke masse bringebær, de er veldig kalorifattige.

Skrevet

Takk for tipset, det hørtes spennende ut! :) skal den varmes eller spises kald?

Skrevet

Takk for tipset, det hørtes spennende ut! :) skal den varmes eller spises kald?

Spises kald

Skrevet

Spises kald eller varmes om man ikke liker den kald. Skal stå tildekker i kjøleskap, har du ikke lokk, bruk folie eller en pose. Den er god kald. Jeg har ikke prøvd å varme. Men noen ganger tar jeg den ut av kjøleskapet en stund før jeg spiser den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...