Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Må bare høre med dere hva dere syns... Har et barn som har attenårsdag i dag, hun kom trist hjem og fortalte at hennes far (vi bor ikke sammen) hadde sagt at han ikke hadde råd til å gi henne noe gave, fordi han måtte betale noe annet for henne (en dyr, men praktisk ting i fht klær til en annen merkedag snart. Det er snakk om et par tusen kroner så mye penger). B åde han og samboer har jobb og jeg tenker han kunne ha kjøpt ihvertfall en liten gave til henne - det er stort å bli atten år. Kan jeg fortelle han at hun faktisk kom hjem og gråt, men hun ville ikke at jeg skulle si noe for hun skjønner at det han betaler koster mye penger og at hun føler seg bortskjemt hvis hun sier noe... Anonymous poster hash: 8dd29...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Nei det syn jeg ikke du skal. Hun er voksen nå og har selv fortalt deg at du ikke skal gjøre det, og den andre dyre tingen er vel gave nok. Anonymous poster hash: 7158a...b44
TPK Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Jeg synes ikke du skal si det når hun klart har sagt nei. Hun er voksen! Men det høres kjipt ut av faren da, en liten gave kan man vel ta seg råd til, 18 år er en stor merkedag!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Jeg hadde nok ikke klart å la være å si noe... Men det er meg da... Anonymous poster hash: 3c66e...c06
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Er det noe spes å fylle 18 år? Høres ut som frøkna er smule bortskjemt. Hun får jo en annen "gave" av han og bør være fornøyd! Anonymous poster hash: d21e4...dab
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Hvorfor kunne han ikke gitt henne denne "dyre og praktiske" tingen i gave? Må da være bedre enn å ikke gi noe i det hele tatt! Jeg hadde ikke klart å holde kjeft! I 18 år har han visst at denne dagen kommer, så der er fryktelig urutinert å ikke ha satt til side litt penger til gave Anonymous poster hash: f3159...6f9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Er det noe spes å fylle 18 år? Høres ut som frøkna er smule bortskjemt. Hun får jo en annen "gave" av han og bør være fornøyd! Anonymous poster hash: d21e4...dab Nei... For noen er kanskje ikke myndighetsdagen så spesiell, men for tenåringen selv er det vel blant de største dagene i ens liv..... Anonymous poster hash: f3159...6f9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Takk for svar!! 🙂 Jeg skjønner at det kan høres ut som hun er bortskjemt, men hun er ikke det. Ble bare skuffa, og det skjønner jeg. Hun har gleda seg til attenårsdagen lenge, og det betyr mye for henne sånn følelsesmessig. Det hadde ikke trengt å være en stor ting, bare noe han hadde lagt litt omtanke bak. Vet ikke om jeg klarer å la vær a si noe men skal prøve.... Anonymous poster hash: 8dd29...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 Hvorfor kunne han ikke gitt henne denne "dyre og praktiske" tingen i gave? Må da være bedre enn å ikke gi noe i det hele tatt! Jeg hadde ikke klart å holde kjeft! I 18 år har han visst at denne dagen kommer, så der er fryktelig urutinert å ikke ha satt til side litt penger til gave Anonymous poster hash: f3159...6f9 Ungene har bursdag hvert pr og i år har hun fått en dyr ting sier hi. Hvorfor er ikke dette gave god nok? Anonymous poster hash: 7158a...b44
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 Et poeng er jo at denne utgiften måtte han ha betalt uansett. Hi Anonymous poster hash: 8dd29...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 Er det noe spes å fylle 18 år? Høres ut som frøkna er smule bortskjemt. Hun får jo en annen "gave" av han og bør være fornøyd! Anonymous poster hash: d21e4...dab Selvfølgelig er det spesielt å bli 18 år! Husker du ikke det selv? Jeg hadde nok heller ikke klart å la være å si noe.. Et par 100-lapper kunne han vel tatt seg råd til.. Anonymous poster hash: aaa57...9cf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 Et poeng er jo at denne utgiften måtte han ha betalt uansett. Hi Anonymous poster hash: 8dd29...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #13 Skrevet 27. januar 2016 Gråter hun for manglende gave når han betaler noen tusen for noe annet hun ville ha?!? Anonymous poster hash: e6f6d...72a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #14 Skrevet 27. januar 2016 Hvorfor kunne han ikke gitt henne denne "dyre og praktiske" tingen i gave? Må da være bedre enn å ikke gi noe i det hele tatt! Jeg hadde ikke klart å holde kjeft! I 18 år har han visst at denne dagen kommer, så der er fryktelig urutinert å ikke ha satt til side litt penger til gave Anonymous poster hash: f3159...6f9 Ungene har bursdag hvert pr og i år har hun fått en dyr ting sier hi. Hvorfor er ikke dette gave god nok? Anonymous poster hash: 7158a...b44 Men det er jo det jeg skrev, at den andre tingen han hadde kjøpt heller burde blitt gitt på 18 årsdagen som gave, istedenfor å ikke gi noe til bursdagen Og ja, det burde vært mulig å gi NOE på selve dagen, selv om han kjøper noe dyrt til en annen anledning. Trenger ikke være annet enn en kinobillett.. Bare en liten oppmerksomhet Anonymous poster hash: f3159...6f9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #15 Skrevet 27. januar 2016 Et poeng er jo at denne utgiften måtte han ha betalt uansett. Hi Anonymous poster hash: 8dd29...5a9 Fordi? Anonymous poster hash: e6f6d...72a
anonomous Skrevet 27. januar 2016 #16 Skrevet 27. januar 2016 Han burde vel ha gitt henne den dyre praktiske tingen i gave om det bare var den han hadde råd til. Veldig spesielt og si at han ikke har råd pga den andre tingen. Her i hus hadde vi enten gitt den dyre praktiske tingen i gave eller fått gravert et fint smykke i tillegg da det ikke trenger å være så dyrt. (evt noe annet personlig). Du trenger ikke si hva datteren din sa, men du kan jo evt spørre far hva han gir i 18 årsgave fordi du er usikker på hva du skal gi og vil unngå å gi det samme,så kan du heller konfrontere ham med valget. Uten å trekke inn din datters følelser rundt det..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #17 Skrevet 27. januar 2016 Et poeng er jo at denne utgiften måtte han ha betalt uansett. HiAnonymous poster hash: 8dd29...5a9 Vi vet jo ikke hva denne tingen er og om han faktisk skulle betalt det for en som nå er voksen.Ser ut som du har bestemt deg for hva du mener og bare ville ha bekreftelse. Anonymous poster hash: 7158a...b44
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #18 Skrevet 27. januar 2016 Hvorfor kunne han ikke gitt henne denne "dyre og praktiske" tingen i gave? Må da være bedre enn å ikke gi noe i det hele tatt! Jeg hadde ikke klart å holde kjeft! I 18 år har han visst at denne dagen kommer, så der er fryktelig urutinert å ikke ha satt til side litt penger til gave Anonymous poster hash: f3159...6f9 Ungene har bursdag hvert pr og i år har hun fått en dyr ting sier hi. Hvorfor er ikke dette gave god nok?Anonymous poster hash: 7158a...b44 Men det er jo det jeg skrev, at den andre tingen han hadde kjøpt heller burde blitt gitt på 18 årsdagen som gave, istedenfor å ikke gi noe til bursdagen Og ja, det burde vært mulig å gi NOE på selve dagen, selv om han kjøper noe dyrt til en annen anledning. Trenger ikke være annet enn en kinobillett.. Bare en liten oppmerksomhet Anonymous poster hash: f3159...6f9 ja Vi kjøper av og til ting ungene ønsker seg på forskudd, men da får de ingen ting på selve dagen. De får ikke dobbelt opp. Anonymous poster hash: 7158a...b44
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #19 Skrevet 27. januar 2016 Jeg skjønner at hun er skuffet. Men ta det som det det er, en jente som er skuffet og trenger litt trøst av mamma. Like fullt er det kun din oppgave å trøste henne, ikke å fikse problemet. Jeg hadde ikke sagt noe til faren, og dette hadde lett vært et scenario hos oss. Men jeg hadde kanskje sagt noe til faren om hvor mye hun gledet seg og at hun hadde Nok satt pris på en symbolsk liten gave og kanskje, om stemningen var god, så hadde jeg foreslått at vi foreldre ga en symbolsk gave sammen til jenta vår. Anonymous poster hash: 3ba5c...852
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #20 Skrevet 27. januar 2016 Ja jeg vet jo hva JEG mener om saken. Men spørsmålet er om jeg skulle si noe til han... Den andre utgiften er i forbindelse med en merkedag i han familie. Hadde dette blitt lagt til feks mars, så hadde han jo måttet betale utgiften likevel, og da kunne han jo ikke kalt det attenårsgave... Anonymous poster hash: 8dd29...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #21 Skrevet 27. januar 2016 Ja jeg vet jo hva JEG mener om saken. Men spørsmålet er om jeg skulle si noe til han... Den andre utgiften er i forbindelse med en merkedag i han familie. Hadde dette blitt lagt til feks mars, så hadde han jo måttet betale utgiften likevel, og da kunne han jo ikke kalt det attenårsgave... Anonymous poster hash: 8dd29...5a9 Hva er denne dyre praktiske tingen hun trenger til en merkedag? Lettere å si noe om saken om msn vet hva det er. Jeg kan ikke skjønne hva som skal være så dyrt i forbinnelse med en annen merkedag? Her MÅ ungene ha sykkel, det får de ofte på forskudd i mars, selv om de har bursdag i juni. Da er det bursdagspresang. Anonymous poster hash: f45f3...899
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #22 Skrevet 27. januar 2016 "Nå som hun er voksen". Si meg, krever dere leie, dropper bursdagsgave og betaler ingenting foe barna deres fra og med 18-årsdagen? Klar deg selv liksom?! Mine barn er mine barn uansett alder, og en bursdagsgave og nødvendig klær/utstyr er da en selvfølge for hjemmeboende, studerende (?) barn? Anonymous poster hash: 79420...0e6
Roheryn Skrevet 27. januar 2016 #23 Skrevet 27. januar 2016 Pappaen er litt dust som ikke kjøper en liten symbolsk gave, men den skaden er allerede skjedd og du får ikke retta det opp uansett. Det eneste du oppnår ved å si noe til faren er å bryte løftet om ikke å si noe. Hun er stor jente og du kan ikke skjerme henne fra alle livets skuffelser. Og hvis årsaken til at han ikke kjøper noe på dagen er at hun får en annen gave til flere tusen så er det litt i overkant dramatisk å gråte over manglende gave.
Superdolly Skrevet 27. januar 2016 #24 Skrevet 27. januar 2016 Så kjipe mange er i denne tråden. Er det virkelig bortskjemt å regne med at man skal få en gave til attenårsdagen av sin egen far? Og er det virkelig blitt helt innafor å droppe bursdagsgave til ungene, fordi de får praktiske ting på et helt annet tidspunkt samme år? Jeg gir alltid bursdagsgave til mine barn, selv til den eldste som er voksen og godt over atten år. Jeg får også selv bursdagsgave av mine foreldre, hvert eneste år. Og jeg har aldri tenkt at jeg eller barna mine er spesielt bortskjemt på grunn av det. Regner med at dere som skriver i denne tråden at en ikke kan forvente å få gave på attenårsdagen, ikke er de samme som i andre tråder her inne hyler opp om hvor gjerrige foreldre og svigerforeldre man har som ikke kjøper barnevogn til flere tusen når de får beskjed om at det er et barnebarn på vei. Eller etterlyser økonomisk støtte og feriepenger fra sine egne foreldre. Til Hi. Jeg synes ikke du skal si noe, rett og slett fordi jenta har bedt deg om å la være. Jeg hadde selv syntes at det var vanskelig å holde munn, men jeg ville virkelig prøvd. For jentas skyld. Hun har betrodd deg noe om sine følelser. Hun ønsker ikke at det skal komme videre. Da respekterer du det. Selv om det er vanskelig. For jeg er enig i at far har vært ekstremt kjip her.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #25 Skrevet 27. januar 2016 Så kjipe mange er i denne tråden. Er det virkelig bortskjemt å regne med at man skal få en gave til attenårsdagen av sin egen far? Og er det virkelig blitt helt innafor å droppe bursdagsgave til ungene, fordi de får praktiske ting på et helt annet tidspunkt samme år? Jeg gir alltid bursdagsgave til mine barn, selv til den eldste som er voksen og godt over atten år. Jeg får også selv bursdagsgave av mine foreldre, hvert eneste år. Og jeg har aldri tenkt at jeg eller barna mine er spesielt bortskjemt på grunn av det. Regner med at dere som skriver i denne tråden at en ikke kan forvente å få gave på attenårsdagen, ikke er de samme som i andre tråder her inne hyler opp om hvor gjerrige foreldre og svigerforeldre man har som ikke kjøper barnevogn til flere tusen når de får beskjed om at det er et barnebarn på vei. Eller etterlyser økonomisk støtte og feriepenger fra sine egne foreldre. Til Hi. Jeg synes ikke du skal si noe, rett og slett fordi jenta har bedt deg om å la være. Jeg hadde selv syntes at det var vanskelig å holde munn, men jeg ville virkelig prøvd. For jentas skyld. Hun har betrodd deg noe om sine følelser. Hun ønsker ikke at det skal komme videre. Da respekterer du det. Selv om det er vanskelig. For jeg er enig i at far har vært ekstremt kjip her. Jenta har fått en dyr ting til mange tusen kr til en merkedag. Jeg aner ikke hva dette er men gjetter på en dyr kjole? Jenta burde da fått valget billig kjole og bursdagsgave eller dyr kjole SOM bursdagsgave. Tabben far har gjort er å ikke presisere at denne dyre tingen regnes som bursdagsgave. Jeg synes jenta er utskjemt og sytete. Til og med 7 åringen min skjønner at feks sykkel er bursdagsgave selv om han MÅ ha sykkel og kanskje får den en god stund før bursdagen (og får være med å velge ut sykkelen selv) Anonymous poster hash: f45f3...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå