Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Jeg har en 8 år gammel gutt med migrene. Det begynte for ca 1,5 år siden med noen episoder med mange ukers mellomrom hvor han kastet opp og klaget over smerter i mage og hode. Først trodde vi det var omgangssyken, men da ingen ble smittet og dette gjentok seg, skjønte vi at det måtte være noe annet. Vi gikk til lege, som også mente at migrene var sannsynlig. Slik fortsatte det lenge. Det gikk som regel 1-2 måneder mellom hver gang, på et tidspunkt over 3 mnd også. Så økte det plutselig veldig på mot slutten av høsten. Både i november, desember og nå i januar, har han hatt anfall minst en gang i uken. I starten av januar fikk vi resept på nesespray mot migrene, og denne ser faktisk ut for å ta toppen av anfallene. Han blir fortsatt slapp, satt ut og har vondt, men han kaster ikke opp lenger, og anfallene går mye fortere over. Legen har henvist ham til MR for sikkerhets skyld, og vi skal straks til optiker for å utelukke at det ikke er noe med synet. Han har også aura en del av gangene, enten like før eller under anfallet. Det som jeg anser som hovedproblemet er skolen. Han går i en veldig bråkete klasse. De to faste lærerne klarer å holde noen lune ro, men selv etter gjentatte samtaler med kontaktlærer, opplever vi at de glemmer gutten vår. Vi har egentlig en avtale om at han skal kunne gå inn på et grupperom ved mye bråk, men det skjer aldri. I tillegg er det mye vikarer inne fordi lærerne er på kurs eller syke. Vikarene har ikke sjans til å ha ro i klassen, og gutten vår får migreneanfall på ettermiddagen/kvelden (anfallene kommer nesten alltid etter en dag med vikarer). Nå er jeg rett og slett oppgitt og fortvilet og lurer på hva andre foreldre med migrenebarn gjør i slike situasjoner? Har dere fått til noen tilpasninger på skolen? Har dere noen andre gode råd? Nå er vi selvsagt nøye med å begrense tid på skjerm, unngår sjokolade, forsøker å unngå stress hjemme osv, men jeg føler at hovedproblemet er skolen. I julen for eksempel fikk han bare ett anfall, og det var etter nyttårsaften, antagelig fordi han var å sen i seng da. Ellers er vi nøye på faste leggetider. Anonymous poster hash: 49350...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå