Gå til innhold

Nye bhgregler, spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står at man må ønske oppstart innen 31.10, betyr det at 28.10 er siste oppstartsdag for babyen da? Siden det står INNEN og ikke TIL OG MED. 29.10 er lørdag, 30.10 er søndag.

Jeg har en baby født i begynnelsen av november og sitter og tenker på om jeg skal søke henne inn til plass 28.10 eller vente til 2017. Trenger ikke bruke plassen mer enn 2 ganger pr uke, og i begynnelsen kanskje bare 2-4t per dag. Men de er så smååå... 12 mnd liksom, det føles så lite. Eldste var 15 mnd og hun var skikkelig baby følte jeg. Kunne ikke gå engang.

Anonymous poster hash: cf5d3...1e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derom du har mulighet, økonomi og ønsker selv å gå hjemme med barnet, syns jeg du skal gjøre det. Men jeg jobber i barnehage og i mine øyne er  et barn på 12 mnd absolutt moden nok til å være i barnehagen - har til og med erfaring med at jo yngre de er, jo lettere er barnehagestarten for barnet. Vi har hatt barn på både 12, 11, 10 og 9 mnd og det har gått så bra med dem alle sammen. De minste blir så godt tatt vare på av både voksne og de eldre barna, og de knytter fort bånd til de ansatte i barnehagen.

Barnet ditt på 12 måneder kommer til å storkose seg sammen med de andre barna, det er nok verst for foreldrene :-)

Anonymous poster hash: d903e...ab7
Skrevet

Men det blir vel ikke avgort før i februar/ mars om det blir slik at barn født i september og oktober har rett på plass? I Oslo er reglene pr idag at barn født innen 31/8 har rett på plass og ønsket oppstart må være innen 31/8.

Er sikkert lokale forskjeller.

Anonymous poster hash: 6d0d4...5fc

Skrevet

Derom du har mulighet, økonomi og ønsker selv å gå hjemme med barnet, syns jeg du skal gjøre det. Men jeg jobber i barnehage og i mine øyne er  et barn på 12 mnd absolutt moden nok til å være i barnehagen - har til og med erfaring med at jo yngre de er, jo lettere er barnehagestarten for barnet. Vi har hatt barn på både 12, 11, 10 og 9 mnd og det har gått så bra med dem alle sammen. De minste blir så godt tatt vare på av både voksne og de eldre barna, og de knytter fort bånd til de ansatte i barnehagen.

Barnet ditt på 12 måneder kommer til å storkose seg sammen med de andre barna, det er nok verst for foreldrene :-)

Anonymous poster hash: d903e...ab7

Ja, sant det, så lenge jeg kan drøye oppstarten til 28.10 så er det litt mer OK enn august liksom. Hadde forberedt meg på oppstart august 2017, men så kom de nye reglene. Jeg har egentlig ikke "råd" til å gå hjemme, dvs jeg kunne levd med "striskjorta og havrelefsa" og snudd på alle kroner, kanskje måtte lånt og betalt tilbake penger i enkelte situasjoner, men man får jo kontantstøtte. Men må kjenne litt på den der...

Skrevet

Men det blir vel ikke avgort før i februar/ mars om det blir slik at barn født i september og oktober har rett på plass? I Oslo er reglene pr idag at barn født innen 31/8 har rett på plass og ønsket oppstart må være innen 31/8.

Er sikkert lokale forskjeller.

Anonymous poster hash: 6d0d4...5fc

Antakeligvis lokale forskjeller, ja, og mtp at mitt barn er født sent på året er det ikke sikkert jeg får plass i det heletatt og da er jo saken grei... eller ugrei.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...