Gå til innhold

Si opp jobben....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ulønnet permisjon nå med baby og har bestemt meg for å si opp.Jeg har verdens svarteste samvittighet og aner ikke hvordan jeg skal legge dette frem.Jobbtidene er blant annet et problem nå hvis jeg skulle gått tilbake.Har jo vært borte i over 1 år og ikke bestemt meg før nå.....

Anonymous poster hash: cb764...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting å ha dårlig samvittighet for. Du skylder ikke arbeidsplassen noe unnskyldning. Du sier opp. De kan velge å ansette vikaren din

Skrevet

Bare si det som det er. Ikke uvanlig at småbarnsforeldre prøver å få seg jobb med dagarbeid i stedet.

Anonymous poster hash: e8805...328

Skrevet

Mener dere det?🙈uff jeg går bare å tenker at sjefen kommer til å bli sur.😝Han har spurt meg et par ganger om når jeg kommer tilbake og da sa jeg muligens august, men etter samtale med samboer så har vi bestemt at jeg skal være hjemme et par år til(vi har mange barn😆).....

Skrevet

Ingenting å ha dårlig samvittighet for:)

Anonymous poster hash: 9e1fc...431

Skrevet

Ver profesjonell, dette går fint. 

Skrevet

Takk☺️Gruer meg!🙈Men er det slik at man kan ta oppsigelsen i permisjonen?

Skrevet

Nei, dette syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for. Er ingen lov som sier at man ikke får lov å si opp jobben sin når man syns arbeidstidene ikke harmonerer med familielivet. Det er ingen mulighet for deg å legge frem begrunnelsen da, og eventuelt få ordnet noe ift arbeidstiden, eller å gå ned i stilling slik at dette kan passe deg bedre?

Hvis ikke, så regner jeg med de har en vikar inne for deg som kanskje bli happy hvis h*n blir tilbudt fast jobb eller så er det jo også rimelig hardt på arbeidsmarkede i mange bransjer for tiden, så de klarer nok å finne er god erstatter ;)

Anonymous poster hash: 97bf9...d2f
Skrevet

Er i ulønnet permisjon nå med baby og har bestemt meg for å si opp.Jeg har verdens svarteste samvittighet og aner ikke hvordan jeg skal legge dette frem.Jobbtidene er blant annet et problem nå hvis jeg skulle gått tilbake.Har jo vært borte i over 1 år og ikke bestemt meg før nå.....

Utrolig dårlig ide i disse tider.

Behold jobben til du har en ny.

Anonymous poster hash: e08f6...265

Skrevet

Det er en bedre løsning å varsle om at du jobber i redusert stilling det neste året. F.eks. 80%.

Anonymous poster hash: e08f6...265
Skrevet

Ja vikaren blir sikkert lykkelig😄Stillingen kan ikke reduseres.Har snakket med han tidligere om det😕Men jeg er veldig innstilt nå på å si opp og det dukker alltids opp noe annet hvis man virkelig vil jobbe👍

Skrevet

Skjønner tankegangen din.Men jeg har mann med eget firma som kan tjene "så mye som han vil" (selvfølgelig etter hvor mye han jobber)så vi klarer dette...såfremst ikke firmaet går på en smell, men foreløbi stiger det👍😃

Skrevet

Hva med å få ulønnet permisjon ett år ekstra å se det an, så slipper du si opp? Har du mulighet til det? Hvis det er statlig/kommunalt skal jo det innvilges så lenge det er begrunnet med familiære forhold

Skrevet

Kan man ha 2 år ulønnet??er på første året ulønnet nå

Skrevet

Kan man ha 2 år ulønnet??er på første året ulønnet nå

Kommer ikke det an på tariffavtale tro? Hvor en du ansatt? (staten, privat, kommunalt?)

Skrevet

Jeg ville aldri sagt opp jobben før jeg hadde fått en ny. Begynn å søk.

Anonymous poster hash: c75c0...19f

Skrevet

Men jeg vil ikke ha en ny..nå☺️👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...