Gå til innhold

Hva vil dere kalle meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene mor for 3. Eksmannen er lat og hjelper ikke med barna. Jeg står opp kl 0600 hver morn lager matpakke for 3. Kle på barna, lage frokost. Så går vi til første barnehagen å levere den ene. Barnehagene ligger 4 km fra hverandre (fikk ikke plass på nærmeste barnehagen). Så kjører jeg skole gutten og drar på jobb som starter kl 0830 hverdag. Ferdig på jobb kl 1530. Kjører igjen til barnehagene og henter før jeg henter skolegutten. Når jeg kommer hjem så kaster jeg meg rett på kjøkken og begynner å lage middag mens barna leker sammen. Etter middag sitter jeg å kose meg barna og hjelper eldste med leksene. De sover 1900. Jeg tar klesvask, rydde litt her og der. Så slukner jeg ca 20.00.

I helgen gjør jeg forskjellige aktiviteter med barna. Jeg føler at jeg er veldig veldig sliten, men prøver å holde ut. Noen ganger sitter je

Anonymous poster hash: 1dd05...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil kalle deg heltemodig!

Søk avlastning...

Anonymous poster hash: 98f91...668

Skrevet

Jeg vil kalle deg heltemodig!

Søk avlastning...

Anonymous poster hash: 98f91...668

Enig. Ikke slit deg ut. Har du foreldre som kan hjelpe deg litt i helgene?

Anonymous poster hash: 7c9d6...f30

Skrevet

Prøv å få de to minste i samme bhg. Organiser at eldste går til og fra skolen sammen med andre av og til. Bruk nettverket ditt til avlastning. Ikke vær redd for å be om hjelp! Kanskje du kan søke etter reserve-besteforeldre? Eller barnevernet kan ordne med avladtningshjem hvis det er for mye for deg (det betyr IKKE at de vil ta fra deg barna, det er bra at du tør å be om hjelp når du innser dine begrensninger).

Lag middager i store porsjoner så du har til to-tre dager, så slipper du å gjøre det hver dag. Og prøv å få litt tid til bare deg selv i blant...

Anonymous poster hash: bd042...043

Skrevet

Høres ut som en helt ordinær hverdag. Særlig for alenemødre, meg inkludert. Verken mer eller mindre.

Anonymous poster hash: 74258...738

Skrevet

Alenemamma, ville aldri bodd med en mann som ikke var interessert i familielivet.

Anonymous poster hash: 08654...36e

Skrevet

Har hatt det slik (men hadde bare to stk). Jeg hadde ikke søkt avlastning gjennom barnevernet, i hvert fall her i kommunen må det opprettes en sak med undersøkelse for at de skal kunne vurdere behovet for avlastning. Jeg har ingenting å skjule, men som utlending og tidligere alenemor vet jeg at mange i barnevernet har fordommer mot alenemødre og andre grupper mennesker.

Anonymous poster hash: 75996...b5b
Skrevet

Det er nesten som min hverdag det. Eneste unntaket er at jeg sliter med å får sove, så det blir sjelden mer enn 5 timer søvn. Vil kalle deg en vanlig alememor

Anonymous poster hash: 94137...f78

Skrevet

Du høres ut som en ganske vanlig småbarnsmor med stort søvnbehov. 10 timer i senge hver natt er mye.

Anonymous poster hash: 72398...261
Skrevet

Er det bare jeg som ikke skjønner spørsmålet?

Skrevet

Jeg ville kalt deg; meg! ;)

Dette høres ut som min hverdag. Bortsett fra at jeg er alene med 4 barn. En i brhg, to på barneskolen og en på ungdomsskolen. Unger som skal hit og dit på aktiviteter, bursdager, kamper, cuper, konserter (eldste har busskort og ordner seg selv, da), lekser som skal følges opp og vi er på farta "24/7".. Faren bor for langt unna til å kunne bidra i hverdagen, så alt faller på meg :(

Anonymous poster hash: 8df78...3eb

Skrevet

Jeg vil kalle deg et godt forbilde for barna dine og for andre mødre jeg. Faren derimot...

Anonymous poster hash: 47505...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...