Gå til innhold

Hva skjer med pengetreet mitt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Pengetreet mitt som jeg trodde var en enkel grønn vekst alle klarte å ta vare på dør.

Den får brune, men myke blader som faller av.

Får den da for mye eller for lite vann?

 

Skal prøve igjen, men må bare lære litt først  :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har overvannet og det har druknet eller er råtnet på rot- Du kan ta en penge og bruke dem som avlegger. Bare ta den i litt vann.

 

Anonymous poster hash: b2727...a04

Skrevet

Enig, for mye vann. Om det ikke har blitt helt ødelagt kan det hende du kan greie å redde det om du setter det ut av potten et døgn slik at hele jordklumpen står fritt, gjerne på en rist slik at det blir luftigst mulig. Jo raskere jorden tørker opp jo større sjanse er det for at noen av røttene kan reddes og treet overleve.

 

Om det er for sent for dette treet så er det i hvert fall et tips til neste tre om du skulle overvanne det også ;)



Anonymous poster hash: 5126c...089
Skrevet

De skal ha lite vann og liker seg best i liten potte :)

Nabon min sa de likte en skvett kaffe? Jeg har ikke turt å prøve, men så tufs som din er skader det kanskje ikke å gi den en klunk?

 

Anonymous poster hash: 1b3cf...8fe

Skrevet

Supert, takk for tips.

Den har fått en god sært vann hver søndag, da var det tydeligvis for mye.

Noen grener er greie, bruker de som avleggere og kjøper en ny til stuebordet  :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...