Gå til innhold

hjertet mitt stopper.noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca en gang i minuttet.litt oftere kanskje stopper hjertet mitt i 2 sek og begynner igjen.ikke vondt men litt ubehagelig.merkelig følelse bare. Nå er det sånn hver gang jeg ligger el lener meg mot venstre spes.har vært slil i kanskje to timer.men har merket det i mange år..bare ikke så lenge.er dette noe farlig? Har fått ekg tidligere men de fant ikke noe galt.har innimellom litt smerter når jeg puster,men det går ofte fort over.De tok ekg for en mnd siden ca pga dette men sa at alt så normalt ut.har også hatt ul tidligere.men ikke akkurat når hjertet holder på slik.

Anonymous poster hash: 080e5...59b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ringe legevakt å spørre der?

Anonymous poster hash: 8b235...152

Skrevet

Lei av å virke hypokonder.de har sjekka og sier det ikke er noe galt.men er dette virkelig normalt?

Skrevet

Har du tatt en slik 24 timers ekg?

Vil tro det burde være aktuelt siden du har problemer hele tiden og at enkelte ting gjør det verre.

Noen har tildels store hjerterytmevariasjoner uten at det nødvendigvis er noe farlig, men ubehagelig kan det være.

Anonymous poster hash: 0ca40...451
Skrevet

Er du stresset? Har d vært mye styr rundt deg i d siste? Angst?

Isåfall er dette veldig typisk :/

Anonymous poster hash: 2bc8c...b86

Skrevet

Hvis det allerede er sjekket ut og alt ser bra ut, KAN det være angst?

Hjertet mitt levde også sitt eget liv, so to speak, og EKG, UL o.l, alt var normalt. Viste seg å være angst.. Men er du veldig bekymret, ring legevakta igjen. Bedre en gang for mye....

Anonymous poster hash: 692a3...eb5

Skrevet

Trenger ikke være noe galt med hjertet, men kan være andre ting i kroppen som ike stemmer.

Jeg har lavt stoffskiftet, og da går ting langsommere. Så om jeg er for lav på dosen så kan hjertet hoppe over et slag eller få tunge slag. Er jeg for høy kan jeg få hjerteklapp.

Kanskje på tide og sjekke andre ting om det ikke er noe galt med hjertet. Trenger ikke være Lavt stoffskifte med andre ting

Anonymous poster hash: 756a3...394
Skrevet

Ta en tur på legevakten, du. Så kan de få tatt EKG når det står på, det er nyttig i diagnostikken.

Anonymous poster hash: e3250...589
Skrevet

Høres ut som stress/angst siden det er sjekket ut og de ikke fant noe galt.

Det at du "kjenner" hjerte når du lener deg mot venstre skyldes at hjerte henger i en "pose" litt på venstre side, så du kan faktisk kjenne det når du lener deg over som beskrevet. Ikke farlig det heller.

Anonymous poster hash: 4a512...889

Skrevet

Jeg har det sånn. Jeg har ikke angst eller psykiske plager. Har hatt EKG i 24-timer. Legens konklusjon hos meg var ekstraslag - såkalte ekstrasystoler. Dette er svært vanlig, også hos unge folk, og er ufarlig. Dette kan ikke sees på EKG med mindre det taes akkurat når det skjer.

Har du drukket kaffe eller spist sukker før dette skjer? Stress?

Har du nettopp fått det eller hatt det lenge?

Dersom dette plager deg, ville jeg ha gått til (ny)lege om noken uker.

Anonymous poster hash: bf829...892

Skrevet

Høres ut som ekstrasystoler eller ekstraslag, ekstraslaget er så hardt at det føles ut som hjertet stopper, har det selv, men halsen snører seg litt slik at jeg alltid begynner å hoste når jeg får det. Veldig ubehagelig, verst når jeg er stresset, kjenner det kun når jeg er i ro aldri under aktivitet

Anonymous poster hash: 892da...e4e

Skrevet

Er gravid.har vært værre nå i perioder.er ikke redd eller noe.har hatt angst.det er ikke det.føles helt annerledes.har ikke hatt 24 timers ekg..to min tror jeg det var.

Skrevet

Det er normalt........

Anonymous poster hash: 14b3f...db5

Skrevet

Les om AV blokk å se om det passer. Jeg har det og mange pauser. Om natten har jeg pauser på 20-30 sekunder. Ikke farlig men jeg har bært utredet før pacemaker da man kan besvime hvis pausen er for lang og det kan jo forårsake farlige situasjoner (ved kjøring for eksempel).

Skrevet

nå har dette vart konstant siden i går kveld.vurderer en tur til legen. Når jeg kjenner på pulsen blir pulsen borte ca 2 sekunder..sånn ca et par tre ganger i minuttet.. kjempe ekkel følelse, men er ikke vondt..kjennes ut som hjertebank bare at hjertet slår veldig hardt rett før det stopper..som om det liksom ikke klarer å slå orntlig. dere som har hatt dette..føles det sånn?merker det kun når jeg sitter stille eller ligger. ikke når jeg er i aktivitet

Skrevet

kommer ikke når jeg drikker kaffe, men hele tiden egentlig..hatt det lenge, men ikke så lenge konstant..

Skrevet

Dte er vanlig. Jeg har det ofte

Anonymous poster hash: 9bfd3...1d7
Skrevet

Dte er vanlig. Jeg har det ofte

Anonymous poster hash: 9bfd3...1d7

Ja, men HI vil jo ikke høre på det da. Kan t.o.m fortelle at hjertelegen min sa at man har (mange!) hundrevis av dobbeltslag, at det skal være ekstreeeemt mange det er snakk om dersom det ikke er normalt.

Min hjertesyke svigermor ("hjertesyke", hun er operert og pr idag frisk) dro til legen fordi hun var sååå redd pga mange dobbeltslag, noe som er helt normalt hos alle mennesker i hele verden, og tok EKG. Og jada, EKGen var helt normal. 

Det skal være svært mange, som sagt, før det er et problem. 

Anonymous poster hash: 14b3f...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...