Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 For litt siden la jeg og mannen om kostholdet, begynte å spise mye sunnere, mer fiber, grønnsaker og frukt. Tidligere kunne vi spise chips og brus hver kveld (et under at vi er normalvektige). Men, har begynt å få skikkelig vondt i magen på kveldstid. Er oppblåst og må på do, nesten kramper i magen. Hva kommer det av? Kveldene er helt ødelagte av dette, nesten så jeg vurderer å gå tilbake til den usunne livsstilen! Anonymous poster hash: 9ba78...534
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 For litt siden la jeg og mannen om kostholdet, begynte å spise mye sunnere, mer fiber, grønnsaker og frukt. Tidligere kunne vi spise chips og brus hver kveld (et under at vi er normalvektige). Men, har begynt å få skikkelig vondt i magen på kveldstid. Er oppblåst og må på do, nesten kramper i magen. Hva kommer det av? Kveldene er helt ødelagte av dette, nesten så jeg vurderer å gå tilbake til den usunne livsstilen! Anonymous poster hash: 9ba78...534 For mye fiber og frukt? Du trenger jo ikke gå over på godis og chips, en mellomting kanskje? Anonymous poster hash: 6a9fb...f24
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 for mye fiber? for mye rå grønnsaker?. Særlig blomkål, kål og broccoli får mange problemer med om man spiser for mye. Anonymous poster hash: cde67...a08
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 Mulig jeg spiser for mye frukt? Dette har jeg spist i dag: Frokost: 1 pære, 2 kopper te Lunsj: salat med egg og skinke Mellommåltid: 1 appelsin Middag: fiskegrateng, gulrot og potet Dessert: fruktsalat Hi Anonymous poster hash: 9ba78...534
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #5 Skrevet 26. januar 2016 Da er det nok frukten som er årsaken til vondt i magen :-) Mange reagerer på frukt ved å få oppblåst mage, luftsmerter, løs mage etc. Så jeg ville først og fremst forsøkt å ikke spise så mye frukt som du gjør, spesielt ikke på tom mage. Etterhvert kan du spise en og en frukt, for å finne ut hvilken som skaper trøbbel i magen. Hos meg er verstingen epler f.eks. Anonymous poster hash: 2fdaa...121
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #6 Skrevet 26. januar 2016 Mulig jeg spiser for mye frukt? Dette har jeg spist i dag: Frokost: 1 pære, 2 kopper te Lunsj: salat med egg og skinke Mellommåltid: 1 appelsin Middag: fiskegrateng, gulrot og potet Dessert: fruktsalat Hi Anonymous poster hash: 9ba78...534 Hvor lenge har du levd på den nye dietten? Det tar gjerne litt tid før kroppen venner seg til maten ved brå overgang. Tenker også at du kanskje kan bytte fruktsalat med et grovt knekkebrød med ost og en yoghurt? Eller yoghurt med bær og nøtter. Tenker at det var lite fett i maten din. (med mindre du bruker olje/pesto/dressing på salaten) fett smører tarmene og kan gjøre deg mindre oppblåst. Anonymous poster hash: bea57...1fe
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #7 Skrevet 26. januar 2016 Da er det nok frukten som er årsaken til vondt i magen :-) Mange reagerer på frukt ved å få oppblåst mage, luftsmerter, løs mage etc. Så jeg ville først og fremst forsøkt å ikke spise så mye frukt som du gjør, spesielt ikke på tom mage. Etterhvert kan du spise en og en frukt, for å finne ut hvilken som skaper trøbbel i magen. Hos meg er verstingen epler f.eks. Anonymous poster hash: 2fdaa...121 Jeg som er blitt såå begeistret for frukt 😩 Får finne noe annet som er enkelt og sunt på morgenen (jeg er en type frokost i hånda ut døra-person). Anonymous poster hash: 9ba78...534
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #8 Skrevet 26. januar 2016 Mulig jeg spiser for mye frukt? Dette har jeg spist i dag: Frokost: 1 pære, 2 kopper te Lunsj: salat med egg og skinke Mellommåltid: 1 appelsin Middag: fiskegrateng, gulrot og potet Dessert: fruktsalat Hi Anonymous poster hash: 9ba78...534 Hvor lenge har du levd på den nye dietten? Det tar gjerne litt tid før kroppen venner seg til maten ved brå overgang. Tenker også at du kanskje kan bytte fruktsalat med et grovt knekkebrød med ost og en yoghurt? Eller yoghurt med bær og nøtter. Tenker at det var lite fett i maten din. (med mindre du bruker olje/pesto/dressing på salaten) fett smører tarmene og kan gjøre deg mindre oppblåst. Anonymous poster hash: bea57...1fe Takk for tips ang fettet. Bruker olivenolje på salaten, men ikke vært så bevisst på det. Hi Anonymous poster hash: 9ba78...534
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #9 Skrevet 26. januar 2016 For mye frukt og for lite brød! Mye mer fiber i grovbrød/knekkebrød enn i frukt. Anonymous poster hash: a891f...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå