Gå til innhold

Det er askebeger på fly fordi at

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis flyet styrter så er folk likevel opptatt med panikkanfall, så hvis noen av passasjerene vil ta seg en aller siste røyk så vil jeg tro av kommer til å legge merke til det uansett. For dere som lurte

Anonymous poster hash: 66913...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du hatt i deg nå da?

Anonymous poster hash: 1f669...bb2

Skrevet

Det er fordi en flytype selges til mange forskjellige land, og det er ikke alle steder i verden det er røyking forbudt ombord på fly

Anonymous poster hash: d1ec8...52d
Skrevet

Hvis flyet styrter så er folk likevel opptatt med panikkanfall, så hvis noen av passasjerene vil ta seg en aller siste røyk så vil jeg tro av kommer til å legge merke til det uansett. For dere som lurte

Ja, å bruke askebegeret da er nok det folk tenker mest på 😂😂

Anonymous poster hash: e465a...a87

Skrevet

Ingenting, jeg er bare stolt jeg klarte å komme fram til svaret helt selv

Skrevet

Mange av flyene er fra før forbudet kom og dermed er det billigere å la dem være der enn det er å fjerne dem. Det koster også mye å lage tegninger uten. Det leste jeg i en artikkel som omhandlet blandt annet dette. Husker ikke hvor jeg leste det, for da skulle jeg linket slik at du hadde fått lest den.

Hadde det vært på grunn av en siste panikk røyk, så hadde nok ikke askebeger vært det noen hadde brydd seg om.

Skrevet

Du har skikkelig god grunn til å være stolt

Anonymous poster hash: 883de...2cf

Skrevet

Hvis flyet styrter vil det å aske røyken i et askebeger være helt uinteressant. hvis du greier å tenne en røyk så kan du nok aske røyken på gulvet.

Heller mer mot andre teorier.

Anonymous poster hash: 1879d...aba

Skrevet

Du har skikkelig god grunn til å være stolt

Anonymous poster hash: 883de...2cf

Takk!!

Skrevet

De er der fordi det skal være mulig å stumpe røyken en trygt sted. Selv om de aller, aller fleste land har forbud mot røyking på fly, er det dagligdags at en eller annen ignorant fjott, tenner seg en sigarett. Og når dette skjer, må de ha et trygt sted å stumpe røyken, sånn at de ikke antenner hele flyet.

Anonymous poster hash: af970...ac4

Skrevet

De er der fordi det skal være mulig å stumpe røyken en trygt sted. Selv om de aller, aller fleste land har forbud mot røyking på fly, er det dagligdags at en eller annen ignorant fjott, tenner seg en sigarett. Og når dette skjer, må de ha et trygt sted å stumpe røyken, sånn at de ikke antenner hele flyet.

Hehe, det er nok feil, men artig forslag😂! Grunnen er selvsagt pga flyflåtene er eldre en røykeloven.

Anonymous poster hash: 74421...747

Skrevet

Hehe, det er nok feil, men artig forslag😂! Grunnen er selvsagt pga flyflåtene er eldre en røykeloven.

På toalettet derimot er det påbudt med askebeger pga man må kunne slukke røyken. Dette pga det var tillatt før og noen sniker seg til en røyk.

Skrevet

De er der fordi det skal være mulig å stumpe røyken en trygt sted. Selv om de aller, aller fleste land har forbud mot røyking på fly, er det dagligdags at en eller annen ignorant fjott, tenner seg en sigarett. Og når dette skjer, må de ha et trygt sted å stumpe røyken, sånn at de ikke antenner hele flyet. Anonymous poster hash: af970...ac4

Hehe, det er nok feil, men artig forslag! Grunnen er selvsagt pga flyflåtene er eldre en røykeloven. Anonymous poster hash: 74421...747

Og det var latterlig gøy fordi at...?

Det er fakta. Tror du ikke at Boeing, Airbus og de andre store flyprodusentene stadig produserer nyere versjoner av flyene sine? Jeg jobber ombord i fly, og har gjort det i mer enn ti år. Hvem er du, om jeg tør spørre?

Skrevet

Baddabing!

Endelig riktig svar!

Røyking er knaptnok tillat ombord på fly innenriks i Iran en gang, og selv om både noen enkeltfly og de fleste flymodeller er gamle nok til å være fra før røykeforbudet er interiørene byttet.

Men.

På de fleste fly er askebegre på toalettene en del av flyets M.E.L.. Dette er listen over utstyr som skal være på plass og fungere for at det skal ha lov til å ta av.

Grunnen til dette er ganske riktig at om noen skulle røyke på toalettene, noe som forøvrig ikke blir registrert av røykvarsleren, skal de ha et forsvarlig sted og kaste den istedet for å putte den i søppelbøtten.

Det har vært dødsulykker grunnet sigarettsneiper i søppelbøtten.

På de fremre toalettene i de fleste maskinene til både SAS og Norwegian vil denne brannen være centimetre fra sikringskapet og nærmest umulig å slukke.

Går denne brannen over til det elektriske systemet sier man at man har 20 minutter på seg til å lande og komme seg ut, hvis ikke er man død.

Anyways.

Det er derfor man har askebeger om bord på fly.

Anonymous poster hash: 82457...b26

Skrevet

Jeg så en episode av havarikommisjonen forige uke og der sa de faktisk at det var askebeger ombord i fly for at det skal være tilgjengelig et trygt sted å stumpe røyken om noen skulle komme til å tenne seg en sigarett til tross for at det er røykeforbud.

så det stemmer nok det ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...