Gå til innhold

Som baker, kan man ha på ringer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte om det finnes noen lov mot det?

 

Anonymous poster hash: 4065e...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer vel ann på arbeidsplassen, men tenker at man har lite kunnskap om hygiene om man velger å ha det på,

Skrevet

Du kan ha på gifteringen. Ikke annet. Personlig ville jeg ikke brukt ring, ekkelt med all deigen som fester seg på ringen og veldig ekkelt med alle bakteriene som ligger bak ringen og havner i deigen.

 

Anonymous poster hash: eca1f...3b8

Skrevet

Du kan ha på gifteringen. Ikke annet. Personlig ville jeg ikke brukt ring, ekkelt med all deigen som fester seg på ringen og veldig ekkelt med alle bakteriene som ligger bak ringen og havner i deigen.

 

Anonymous poster hash: eca1f...3b8

 

er nå like mye bakterier bak en giftering som andre ringer ;)

Skrevet

Du kan ha på gifteringen. Ikke annet. Personlig ville jeg ikke brukt ring, ekkelt med all deigen som fester seg på ringen og veldig ekkelt med alle bakteriene som ligger bak ringen og havner i deigen.

 

Anonymous poster hash: eca1f...3b8

For forbrukaren er det trakkande likegyldig om ringen er ein giftering, ekkelt at maten blir laga av grisar.
Skrevet

At det er ekkelt er det ingen tvil om, men "lovlig" sett kan man gå ned giftering. Ingen som kan ta fra noen gifteringen. (skulle du gå konkurs, så kan de ta fra deg alt utenom gifteringen).

 

Som sagt, jeg ville personlig ikke brukt ring uansett.

 

Anonymous poster hash: eca1f...3b8

Skrevet

Tenkte om det finnes noen lov mot det?

 

Anonymous poster hash: 4065e...f97

Det håper jeg virkelig ikke er lov. Fy søren så uhygienisk å bake med ringer

 

Anonymous poster hash: ec85c...b89

Skrevet

At det er ekkelt er det ingen tvil om, men "lovlig" sett kan man gå ned giftering. Ingen som kan ta fra noen gifteringen. (skulle du gå konkurs, så kan de ta fra deg alt utenom gifteringen).

 

Som sagt, jeg ville personlig ikke brukt ring uansett.

 

Anonymous poster hash: eca1f...3b8

I helsevesenet kan ein ikkje det i alle fall. Såpass respekt må ein vise at ein ikkje sprer smitte med vilje.

 

At mange arbeidsplassar og arbeidarar er slepphendte med regelverket er ei anna sak.

Skrevet

At det er ekkelt er det ingen tvil om, men "lovlig" sett kan man gå ned giftering. Ingen som kan ta fra noen gifteringen. (skulle du gå konkurs, så kan de ta fra deg alt utenom gifteringen).

 

Som sagt, jeg ville personlig ikke brukt ring uansett.

 

Anonymous poster hash: eca1f...3b8

 

Ingen kan kanskje ta den fysisk fra deg og beholde den, men du får ikke ha den på i mange stilinger i helsevesenet, om du jobber på forksningsavdelinger med laboratoriedyr etc. Da må den av - eller du slipper ikke inn.

 

Anonymous poster hash: 19276...0eb

Skrevet

Ha ha ha. Ingen skikkelig baker baker med ringer på seg.

 

Anonymous poster hash: 065ca...447

Skrevet

Har ikke ringer, armbånd eller øreringer på når jeg er på jobb( jobber på sykehjem). Og baker uansett med hansker når jeg skal ta i maten andre skal spise, uansett om jeg er på jobb eller hjemme.

 

Anonymous poster hash: c05cd...442

Skrevet

Hvorfor lurer du? Har du ikke lyst å ta av gifteringen? Vær så snill gjør det uansett! Du kan ta den på igjen etter jobb. Mange som må ta den av pga jobben.

 

Anonymous poster hash: 659a1...fb8

Skrevet

Gifteringen er den verste i forhold til bakterier. Så ta den av!

Skrevet

Jeg driver et bakeri.

Vi har regel som sier at armbåndsur, ringer og ørepyntvsom henger ned skal av.

Lange negler og neglelakk er heller ikke lov.

 

Håret må bindes opp og hatt skal være på.

 

 

Hansker bør unngås, men om man har sår/plaster på hendene så skal engangshansker benyttes.

 

 

 

Anonymous poster hash: 6fa03...bf5

Skrevet

Er det flere som la merke til at Fotballfruen bakte med ringer på, kanskje?

 

Anonymous poster hash: dfe76...1a4

Skrevet

Jeg driver et bakeri.

Vi har regel som sier at armbåndsur, ringer og ørepyntvsom henger ned skal av.

Lange negler og neglelakk er heller ikke lov.

Håret må bindes opp og hatt skal være på.

Hansker bør unngås, men om man har sår/plaster på hendene så skal engangshansker benyttes. Anonymous poster hash: 6fa03...bf5

Hvorfor bør hansker unngås?

 

Anonymous poster hash: 659a1...fb8

Skrevet

Du kan ha på gifteringen. Ikke annet. Personlig ville jeg ikke brukt ring, ekkelt med all deigen som fester seg på ringen og veldig ekkelt med alle bakteriene som ligger bak ringen og havner i deigen.

 

Anonymous poster hash: eca1f...3b8

Hvor er det opplest og vedtatt at giftering er lov? Den er jo absolutt like uhygienisk som alle andre smykker! Og jeg håper virkelig alle som baker, både profesjonelle og private tar av alle ringer!

Er selv sykepleier og rynker på nesen om noen har ringer på jobb, for det er ekkelt.

Skrevet

Æsj, nei! Ikke bak med ringer, klokker eller armbånd på.

Skrevet

Jobber du i produksjonen i mat-industrien er det ikke lov med smykker.



Anonymous poster hash: 3a8d9...b4f
Skrevet

Selv ungene på 7 og 9 vet at ringer skal av når man stikker hendene i mat.

Og det FØR man vasker hendene.

Skrevet

Selv ungene på 7 og 9 vet at ringer skal av når man stikker hendene i mat.

Og det FØR man vasker hendene.

Der tar du nok feil. Tv2-kokkedama på God morgen Norge tar ikke av seg ringer før hun stikker henda ned i deigen.

Og hun hevder å være fagutdannet, så de lærer kanskje ikke nok om håndhygiene på det studiet hun har gått på?

 

Anonymous poster hash: b22d8...dd9

Skrevet

 

Selv ungene på 7 og 9 vet at ringer skal av når man stikker hendene i mat.

Og det FØR man vasker hendene.

Der tar du nok feil. Tv2-kokkedama på God morgen Norge tar ikke av seg ringer før hun stikker henda ned i deigen.

Og hun hevder å være fagutdannet, så de lærer kanskje ikke nok om håndhygiene på det studiet hun har gått på?

 

Anonymous poster hash: b22d8...dd9

 

Så hun tar feil fordi en dame på tv ikke tar av seg ringene......dagens.....

 

Anonymous poster hash: ec85c...b89

Skrevet

 

Selv ungene på 7 og 9 vet at ringer skal av når man stikker hendene i mat.

Og det FØR man vasker hendene.

Der tar du nok feil. Tv2-kokkedama på God morgen Norge tar ikke av seg ringer før hun stikker henda ned i deigen.

Og hun hevder å være fagutdannet, så de lærer kanskje ikke nok om håndhygiene på det studiet hun har gått på?

 

Anonymous poster hash: b22d8...dd9

 

Aner virkelig ikke hva hun Wenche lærte på studiene dine, men vet derimot at selv Tv-kokker har bakterier og dritt under ringene sine. Skulle noen av de alikevel velge å ha de på er det enten latskap, forfengelighet eller forglemmelse. For noen bakteriedrepende guder er de nok ikke.

Skrevet

Jobba mange år i helsevesenet , dessverre er det nesten ingen som tar av gifteringen på jobb , mange har også diske øredobber osv

 

Anonymous poster hash: 32b5a...35e

Skrevet

Søk på Lom Bakeri på YouTube... Bakeren Morten Schakenda baker med giftering. Tenkte æsj da jeg så det for en stund tilbake. Leste om han på Trines matblogg og søkte han derfor opp... 😷

 

Anonymous poster hash: 8b617...30e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...