Gå til innhold

Er redd for å bli kronisk kvalm pga denne graviditeten :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært kvalm i ni uker nå og all mat og de fleste lukter vemmer meg totalt! :( Har ikke vært på kjøkkenet hele denne tiden og må holde meg for nesa og eller puste gjennom munnen bare hvis jeg havner borti matlukt.

Dette gjelder også andre lukter , og bare tanken på mat Får meg til å brekke meg. Kan ikke se noen matreklamer eller se matsteder.

Dette ødelegger livskvaliteten veldig og jeg begynner nå å tro at dette blir livet mitt fremover. Ingen andre gravide eller de med barn som jeg kjenner har det sånn her..

Hva skjer med meg??

Kan ikke engang se asiatere uten å bli dårlig for det minner meg om kinamat og lukta av hvitløk. Noe som gjør meg veldig veldig kvalm..

Kan ikke se på mine egne ultralyd bilder engang uten å bli dårlig for det minner meg bare om da jeg var kvalm...

Hjelp :(

Anonymous poster hash: ff9c1...3af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det omtrent slik. Det går over.

Anonymous poster hash: 35d2b...d02
Skrevet

Har det likt som deg nå. Ligger hele dagen. Spyr av den miste lukt. Det er HELT grusomt. Blir deprimert. Du er ikke alene. Det går over!! Jeg er i svangerskap nr to med dette 😭

Anonymous poster hash: 5b7d0...d47

Skrevet

Hvor lenge hadde dere det sånn her? er utslitt! :(

Anonymous poster hash: ff9c1...3af

Skrevet

Hadde det sånn i 7,5 mnd. Forsvant idet barnet kom ut.

Skrevet

Hei. Den frykten har jeg kjent på. Hatt hyperemesis i to svangerskap. Husker i første var jeg redd for å aldri ha lyst på eller kjenne glede over mat igjen. Vet nå at dette med de grusomme luktene går over. Fikk også brekninger bare av å tenke på å gå inn på kjøkkenet og kjøleskapet stinket forferdelig enda mannen skrubbet d ned gang på gang. Det hjalp aldri. I svangerskap nr to har vi derfor ikke giddet denne vaskingen. Hjelper ikke uansett. Jeg er nå 23 uker på vei (med nr 2). Kvalmen er der fortsatt, men ikke like sterk. Oppkast og brekninger er borte. Luktesansen har roet seg. Kan tom gå i kjøleskapet:)Kroppen er nedkjørt og orker fortsatt ikke stort, men matlysten (ikke gleden) er tilbake. I første svangerskap roet det seg i uke 17. Men da slet jeg lenger med å få i meg mat. Får håpe det går over for deg snart. Hold ut så godt du kan. Eneste trøsten jeg kan gi deg er at kvalmen og luktene går over når svangerskapet er over. Du kommer ikke til å bli kronisk kvalm. Det er lys i enden av en utrolig lang tunell. Er du heldig gir det seg snart og kanskje du kan nyte svangerskapet også. Lykke til!

Anonymous poster hash: 7612c...774

Skrevet

Sist svangerskap gikk det over uke 14. Jeg er uke 10 nå og håper det ikke varer lengre enn det.. Skrekken er at det skal det. Hvor langt på vei er du hi?

Anonymous poster hash: 5b7d0...d47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...