Gå til innhold

Dere som har blitt satt i gang i uke 37..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. eller før dere var moden, hvor lang tid tok fødselen?:)
Jeg er tredjegangsfødende, men har født normalt litt etter termin begge gangene.

Jeg er veldig spent på hvordan det blir å bli satt i gang før jeg er moden for det..

(regner med jeg ikke er moden i uke 37 da begge barna kom litt på overtid, og jeg ikke var moden før fødslene startet)

Anonymous poster hash: 148f0...291
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du settes i gang i uke 37?

Hilsen uerfaren førstegangsgravid

Anonymous poster hash: e146c...fc3

Skrevet

pga risikosvangerskap

Skrevet

Ble igangsatt i uke 37 som førstegangsfødende. Det tok godt og vel to døgn fra start til fødselen var over.

Anonymous poster hash: a289a...673

Skrevet

Ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning i uke 37. Fikk en modningspille midt på dagen mandag og merket svake rier utover kvelden. Fikk en pille til å sove på og sov hele natten. Dagen etter startet de med drypp kl 11 og tre timer etter var hun født. Gikk veldig bra.

Skrevet

pga risikosvangerskap

Hva slags risiko da? Bare lurer for utenom svangerskapsforgiftning har jeg ikke hørt man blir satt igang så tidlig.

Skrevet

Hvis Hi ville du skulle vite hva slags risiko så ville hun fortalt det til deg fc3 når du spurte førstegang.

Jeg ble satt igang i uke 35+3 med død baby Hi tok ca et halvt døgn fra første pille til fødsel, men vet ikke om fremgangen påvirkes av det.

Håper du får noen konstruktive svar om igangsetting.

Anonymous poster hash: 4fa4a...2f1

Skrevet

pga risikosvangerskap

Hva slags risiko da? Bare lurer for utenom svangerskapsforgiftning har jeg ikke hørt man blir satt igang så tidlig.

Det kan være overvekt, undervekt, hjerteproblemer, svangerskapsdiabetes, svangerskapskløe osv.

Skrevet

Hvis Hi ville du skulle vite hva slags risiko så ville hun fortalt det til deg fc3 når du spurte førstegang.

Jeg ble satt igang i uke 35+3 med død baby Hi tok ca et halvt døgn fra første pille til fødsel, men vet ikke om fremgangen påvirkes av det.

Håper du får noen konstruktive svar om igangsetting.Anonymous poster hash: 4fa4a...2f1

Kan jeg spørre om Hvorfor døde babyen din? :( synd på deg, så sterk du er? <3

Anonymous poster hash: abd59...3fd

Skrevet

Du vet ingenting omjeg er sterk eller ikke.

1 månede tok det fra han døde til vi fikk han fra oduksjon og 3 månder tok det før vi fikk vite at det var uforklarlig krybbedød i mors liv. Så det eneste de har å gi meg denne gangen er tusen ultralyder og igangsetting før termin. Føles litt som å slåss mot en fiende man ikke ser.

Er sikkert 1000 grunner til at folk skal igangsettes. Alt fra noe så uskyldig som flerlinger til helseårsaker som gjør at de frykter for n mor eller barn. Håper at Hi og baby er friske jeg og at hun får noen konstruktive svar.

Anonymous poster hash: 4fa4a...2f1

Skrevet

Jeg ble satt i gang i uke 36+6 , de tok vannet. Rett under 4 timer etter var han født ☺️

Anonymous poster hash: 12fa1...1ff

Skrevet

Håper du får noen konstruktive svar om igangsetting.Anonymous poster hash: 4fa4a...2f1

Kan jeg spørre om Hvorfor døde babyen din? :( synd på deg, så sterk du er? <3

Anonymous poster hash: abd59...3fd

Enkelte ting spør man bare ikke om, uansett hvor synd man syns på vedkomnende

Anonymous poster hash: a4af7...b9e

Skrevet

Ble satt i gang uke 37 pga svangerskapsforgiftning. Fikk første pille klokka 10 lørdag formiddag, men merket ikke noe etter å ha tatt den. Ca klokka 17 samme ettermiddag fikk jeg pille nr 2. Da gikk vannet ca 17.10 og riene begynte. Fikk riestimulerende drypp som de måtte slå av på 8cm. Tok ca 8,5 timer fra vannet gikk til 10 cm åpning. 1 time etter det ble det hastesnitt pga kombinasjnoen manglende pressrier og seteleie.

Anonymous poster hash: 21938...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...