Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Har slitt med jobb hele livet. Utdannet meg både til barnevernspedagog og et par andre "småutdannelser". Har alltid tatt de jobbene jeg har fått både relevant og urelevant. Fant vel ut ganske tidlig at utdannelsen ikke passet meg så godt så har jobbet en del i kontorrelaterte jobber og trives med det. Men hele tiden bare vikariater. De få gangene jeg har hatt fast har bedriften blitt lagt ned osv. En del uflaks altså. Nå er jeg 34 år og begynner å bli veldig lei av å ha det slik..usikkerheten, stort sett lav lønn, vurderer nå om jeg skal ta ny utdannelse. Det sies jo at det aldri er for sent..Men har jo allerede masse studielån, har tre barn og mer enn nok å henge fingrene i allerede. Noen som har gode råd? Evt tips om utdannelse der man så og si er sikret jobb og ok betalt? Livredd for å ta enda en utdannelse jeg ikke får brukt. Tenker i administrasjon og økonomi banen. Men kjenner jeg er veldig redd for å ikke klare dette, både økonomisk i studietiden og det å makte å studere samtidig som evt jobb og familie. Sukk, trenger litt råd, er så lei av usikkerheten og å være blakk hele tiden :/ Tenker på slike årsutdannelser om det kunne vært overkommelig men redd man ikke stiller særlig sterkt med slike!? Anonymous poster hash: e4911...a9f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 Du kan jo ta utdanningen på deltid? Da kan du også jobbe ved siden av. Det var mange i mitt kull (fulltid) som studerte til sykepleie, som også hadde små barn. Utdanner du deg til sykepleier. Er du hvertfall sikret jobb. Men det kommer jo helt an på hva du har lyst til. Det viktigste er at du trives i jobben. Anonymous poster hash: 6aa82...e46
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 Takk for innspill. Ja er kanskje noe på deltid jeg må satse på, men er for tiden i svært usikker jobbsituasjon også så alt er så vanskelig. Sykepleier blir nok ikke noe for meg. Jeg er sånn typisk kontorperson, veldig strukturert og trives veldig godt med å jobbe via data og evt telefon. Da jeg utdannet meg til barnevernspedagog fant jeg ut at det var heeelt feil for meg og burde ha avsluttet det, men alle rundt meg sa hvor viktig det var å fullføre osv..angrer på det i dag at jeg ikke hørte mer på meg selv, det er jeg som sitter her i dag med en utdannelse jeg ikke kan bruke. Håper alt er annerledes om 3-5 år HI Anonymous poster hash: e4911...a9f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 Lykke til :-) Anonymous poster hash: 6aa82...e46
Nyttårs barn Skrevet 26. januar 2016 #5 Skrevet 26. januar 2016 Tror regnskap er ettertraktet, om du tar et år med dette vil nok mange jobber kunne være mulig. Eller så tenker jeg på om du kunne ta PPU og jobbe i videregående. Da kan du vel undervise i relevante fag.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #6 Skrevet 26. januar 2016 Regnskap har jeg tenkt mye på. Er bare redd årsstudiet ikke er nok og om man alltid blir nedprioritert til fordel for de med bachelor ++ ?? Undervisning tror jeg ikke jeg er tøff nok til dessverre. Takk for innspill Anonymous poster hash: e4911...a9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå