Gå til innhold

"Kos deg i bhg, og vær snill gutt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette?

En mor i bhg sier det til barnet hver gang hun leverer ham....

Anonymous poster hash: e9dda...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da en helt vanlig setning å si til barnet før hun skal gå..

Anonymous poster hash: 856f2...8d7
Skrevet

jeg sier det også :P hehe. vet ikke hvorfor jeg sier det, men som en påminnelse, ikke at ungen min er slem, unger er jo ikke slemme. men tenker at om jeg sier det, så husker hun å ta med seg andre i lek. osv.

men nå som du poengterer det, skjønner jeg at det kan være litt rart. hehe

sier jo også "glad i deg, ha en fin dag, og vær snill ..." men tenker også at jeg kanskje signaliserer at dem skal høre på de ansatte selv om mamma ikke er der. kanskje noe jeg bør slutte med :P

aldri tenkt over før.

Anonymous poster hash: 7da44...df5
Skrevet

Hva er problemet HI?

Anonymous poster hash: b964d...258

Skrevet

Ser ikke helt hva det er å legge i det. Mamma sa det til oss da vi var små "Hade bra, vær snille nå da". Det uten at det lå noe bak det. Hører det er flere som sier det samme og husker det var flere som fikk samme beskjeden da vi var små. Helt uten at det betyr noe spesielt. Var/er liksom bare noe man sier.

Skrevet

Jeg sier det til skolebarna mine jeg..... "Ha en fin dag og oppfør dere som folk"

Anonymous poster hash: eb818...ad2
Skrevet

Frøken Overanalysering som har logget seg på forumet?😂

Skrevet

Kanskje det er meg du har hørt? ;) Eldstemann er som gutter flest, men tar litt fort etter de "tøffeste" gutta på avdelingen. Vi snakker endel om at det er mye tøffere å være snill enn å være ramp, så greit med en liten påminnelse ved avskjed. "Hadet skatt, mamma er glad i deg, ha det fint i barnehagen og vær snill gutt" er vel blitt mantraet. Han stortrives i barnehagen og ER stort sett snill gutt ;)

Anonymous poster hash: a3658...d2e

Skrevet

"Ha det gøy, og lek masse!" sier jeg. :)

Anonymous poster hash: 62334...5dc

Skrevet

Hi her

Likte denne 👍

Anonymous poster hash: 011d1...46b

Skrevet

Hi her

Likte denne

Enig i det. Men synes det er helt greit å minne barn på å oppføre seg ordentlig også. Mange barnehagebarn er veldig stygge mot andre barn -mobbing i barnehagen er faktisk et stort problem.

Anonymous poster hash: 2cdff...58b

Skrevet

Det er jo bare sånn ting mange sier uten å legge så mye i det eller overanalysere det.

Eller er vi blitt så overpedagogiske at det ikke er lov å si at noen skal være snille, for det hentyder at de ikke er det?

Anonymous poster hash: 63355...6ff

Skrevet

Kjenner jeg blir litt småstressa av at folk får med seg småting som dette. Er det noe å analysere? Det er da normal ting å si?

Anonymous poster hash: 28963...e99

Skrevet

Herregud😮

Anonymous poster hash: e5246...9aa

Skrevet

Anonymous poster hash: 243ab...7f6

Skrevet

Kjenner jeg blir litt småstressa av at folk får med seg småting som dette. Er det noe å analysere? Det er da normal ting å si?

Helt enig. Blir helt sliten av at alt skal dissekeres og oversnalyseres, og stresset av at folk i det hele tatt orker å bry seg om noe slikt.

Anonymous poster hash: 9261c...e60

Skrevet

Hei jeg er snart ferdig pedagog så forstår hva du sikter til omkring dette temaet. Man bør i mindre grad minne barn på om de er snille eller slemme når adferden ikke er der. Jeg tror likevel at det stemmer veldig det de over her skriver om at man ikke legger slik atferd i ordene og heller minner de på å oppføre seg, ta andre med i lek ol som er nevnt her. Det er mye verre med disse barna som får avskjeden nå må du ikke være slem. Da tillegger man barnet en atferd de ikke har i øyeblikket men som man tror barnet kommer med senere. Dette kan nok både få barnet til å føle seg trist og etterhvert muligens utvikle dårligere selvbilde da barnet kan tro at jeg er jo slem siden alle sier det hele tiden. På en måte er disse to setningene lik så jeg fforstår hva hi mener. Jeg ville nok ikke sagt det til et veldig ungt barn som kunne mistolke utsagnet.

Skrevet

Hei jeg er snart ferdig pedagog så forstår hva du sikter til omkring dette temaet. Man bør i mindre grad minne barn på om de er snille eller slemme når adferden ikke er der. Jeg tror likevel at det stemmer veldig det de over her skriver om at man ikke legger slik atferd i ordene og heller minner de på å oppføre seg, ta andre med i lek ol som er nevnt her. Det er mye verre med disse barna som får avskjeden nå må du ikke være slem. Da tillegger man barnet en atferd de ikke har i øyeblikket men som man tror barnet kommer med senere. Dette kan nok både få barnet til å føle seg trist og etterhvert muligens utvikle dårligere selvbilde da barnet kan tro at jeg er jo slem siden alle sier det hele tiden. På en måte er disse to setningene lik så jeg fforstår hva hi mener. Jeg ville nok ikke sagt det til et veldig ungt barn som kunne mistolke utsagnet.

Omg

Anonymous poster hash: 25569...649

Skrevet

Jeg minner barnet mitt på hva som er det viktigste å gjøre i barnehagen. Det er å ha det gøy og aller helst gjøre en liten rampestrek i løpet av dagen. Hvor pedagogisk riktig det er veit ikke jeg, men det sitter fortsatt i meg at nå må jeg være snill hver gang jeg skulle gjøre noe når jeg var barn. Dette ønsker ikke jeg skal være det barna forbinder med å være i barnehagen, på skolen, hos venner og i bursdager. Jeg ønsker at han skal ha det gøy... Det å være snill er en selvfølge som ikke må messes om...

Anonymous poster hash: 3ccfa...cb5

Skrevet

Kanskje det er meg du har hørt? ;) Eldstemann er som gutter flest, men tar litt fort etter de "tøffeste" gutta på avdelingen. Vi snakker endel om at det er mye tøffere å være snill enn å være ramp, så greit med en liten påminnelse ved avskjed. "Hadet skatt, mamma er glad i deg, ha det fint i barnehagen og vær snill gutt" er vel blitt mantraet. Han stortrives i barnehagen og ER stort sett snill gutt ;)

Anonymous poster hash: a3658...d2e

Hvorfor snakker du om deg selv i tredje person? Sier du det til mannen din også? Kona di er glad i deg? Skaper ikke det litt avstand?

Anonymous poster hash: 199d2...354

Skrevet

Ja, men er det ikke flott å gå igjennom disse frasene som man har sagt til barn i generasjoner? Kanskje ikke alle er like heldig? Eks: "Opp igjen" når et barn har slått seg, eller "Det der er ikke noe å gråte for".

Tenk hvis hun i HI's innlegg hadde sagt. "Kos deg i barnehagen, jeg elsker deg og gleder meg til å se deg etterpå". Det blir en litt annen start på dagen som gjør mye mer godt for et barnehjerte enn en formaning om å være snill.

Skrevet

Hi her

Likte denne

Enig i det. Men synes det er helt greit å minne barn på å oppføre seg ordentlig også. Mange barnehagebarn er veldig stygge mot andre barn -mobbing i barnehagen er faktisk et stort problem.

Anonymous poster hash: 2cdff...58b

Ja, men det er jo ikke det man skal si når man går fra barnet. Det må man snakke med barnet om på forhånd. Å være snill er dessuten et veldig abstrakt begrep.

Skrevet

Men foreldre er ikke pedagoger og alt må ikke være pedagogisk hele tiden. Kos deg og Vær grei, eller ha det gøy og husk å høre på beskjeder f.eks sier jeg gjerne til min jente også når jeg leverer henne på besøk eller bursdag. Håper liksom at den lille påminnelsen før jeg går får henne til å ikke glemme seg så fort. Hun er snill, men kan lett ta litt av. Antageligvis går min lille beskjed rett inn av det ene ører og ut av det andre tipper jeg. Fint å være litt bevisst på hva man sier og hvordan man snakker til barna,men må ikke analysere og tenke gjennom alt heller.

Anonymous poster hash: 89941...2b7

Skrevet

Men foreldre er ikke pedagoger og alt må ikke være pedagogisk hele tiden. Kos deg og Vær grei, eller ha det gøy og husk å høre på beskjeder f.eks sier jeg gjerne til min jente også når jeg leverer henne på besøk eller bursdag. Håper liksom at den lille påminnelsen før jeg går får henne til å ikke glemme seg så fort. Hun er snill, men kan lett ta litt av. Antageligvis går min lille beskjed rett inn av det ene ører og ut av det andre tipper jeg. Fint å være litt bevisst på hva man sier og hvordan man snakker til barna,men må ikke analysere og tenke gjennom alt heller.

Anonymous poster hash: 89941...2b7

Skrevet

Å herregud... 

Anonymous poster hash: 7fc94...c0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...