Gå til innhold

Truser til klesinnsamling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rydder i skap og skuffer. Er truser søppel eller kan de bli med i posen med klesinnsamling?

Anonymous poster hash: 607f1...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kan sengetøy leveres inn?

Mannen min mener helt klart nei.

Anonymous poster hash: 33651...44e
Skrevet

Når trusene dine er for slitt til at du vil ha dei kan du nok trygt kaste dei.

Skrevet

Kan jo være at hun bare har mange da.

Anonymous poster hash: 33651...44e
Skrevet

Æsj! Du gir de selvfølgelig ikke videre!

Anonymous poster hash: 67e75...f1b

Skrevet

fretex vil ha alt, til og med truser. leste jeg en plass en gang. uansett skal du levere de sammen med klærne, da det blir vasket og sortert. jo mer du kaster i restavfall, jo mindre sorterer du. det er heller ikke bra ;)

Anonymous poster hash: f28a2...934
Skrevet

De er for store, ikke slitte eller stygge. Etter tre barn har jeg endelig kommet til normal vekt. Så har masse mamma/gravid truser og andre romslige truser som ikke passer mer. Tenkte at de som ikke har klær kanskje også syntes det var ok å få truser selv om de er brukt. Men ikke noe problem for meg å kaste de da...

Skrevet

Du kan definitivt gi sengetøy. Mange folk kjøper drøssevis av sengetøy og syr andre klær av dem. Det har vært populært i mange år nå. Spesielt gamle dynetrekk med spesielle mønster. 

Truser kan du også levere inn - det brukes ikke som truser, men energigjenvinning. 

Se her:   

http://www.fretex.no/gi-til-fretex/hva-kan-jeg-gi-i-fretex-boksene

Anonymous poster hash: 8a507...8dd
Skrevet

Truser/undertøy kaster jeg, så fremt de ikke er ubrukte og fremdeles har lapp på.

Sengetøy leverer jeg ikke til Fretex, det gir jeg heller til en lokal menighets hjelpesendinger til Ukraina og Russland.

Anonymous poster hash: 01dfe...ffb
Skrevet

Jeg har for eksempel flere truser liggende som jeg ikke en gang har brukt. Har prøvd og sett at de ikke passer, vasket dem og lagt dem i en skuff. Prøver alltid truser med en annen truse under. Hvorfor er det ekkelt? Bruker dere ikke å kjøpe badedrakt på butikkene og prøve dem? Og BH? De er blitt prøvd av andre kvinner før. Hva er ekkelt med en truse som har blitt prøvd med en annen truse under, og vasket etterpå?

Anonymous poster hash: 72fe5...761
Skrevet

fretex vil ha alt, til og med truser. leste jeg en plass en gang. uansett skal du levere de sammen med klærne, da det blir vasket og sortert. jo mer du kaster i restavfall, jo mindre sorterer du. det er heller ikke bra ;)Anonymous poster hash: f28a2...934

Da blir det vasket og sorter? Klær du leverer til hjelpeorganisasjonene skal være rene når du leverer de.

Anonymous poster hash: 4ec4d...44d

Skrevet

Jeg har for eksempel flere truser liggende som jeg ikke en gang har brukt. Har prøvd og sett at de ikke passer, vasket dem og lagt dem i en skuff. Prøver alltid truser med en annen truse under. Hvorfor er det ekkelt? Bruker dere ikke å kjøpe badedrakt på butikkene og prøve dem? Og BH? De er blitt prøvd av andre kvinner før. Hva er ekkelt med en truse som har blitt prøvd med en annen truse under, og vasket etterpå?

Hvordan kan den som sorterer og den som evt skal kjøpe vite at du(og noen av oss andre) gjør det slik, det er neppe alle som gjør det. Jeg vil tro det er myyye rart som blir levert inn til Fretex.

Fint om de tar inn undertøy og bruker det til noe altså, men for salg, nei.

Anonymous poster hash: 01dfe...ffb

Skrevet

Men det er jo ingen som vet om trusen har bare blitt prøvd, og om man har brukt truse under når man prøver. Hvor mange prøver trusen hjemme med en annen truse under?

Anonymous poster hash: d3173...227

Skrevet

Personlig hadde jeg kastet trusene (evt gi til energigjenvinning, som noen påpeker her) og heller kjøpt nye truser til å gi til innsamlingen.

Skrevet

Fretex tar imot alt. Det blir sendt til Polen og gjenvinnes til blant annet pussefiller. Så her kan du gi både sengetøy og brukte truser.

Andre innsamlingsaksjoner har som regel egne retningslinjer på hva de tar imot. Så forhør deg med organisasjonen på forhånd. Ingenting er verre enn å stå og sortere gamle brukte truser, møkkete håndklær og klær med malingsflekker. Nordmenn er flinke til å gi, både det som er fint og det som er totalt ubrukelig :)

Skrevet

Jeg putter alt helt ukritisk i samme pose. Jeg gir det bort gratis, så da kan de selv ta jobben å sortere hva de vil ha og ikke.

Anonymous poster hash: 9d3b5...78a

Skrevet

Jeg putter alt helt ukritisk i samme pose. Jeg gir det bort gratis, så da kan de selv ta jobben å sortere hva de vil ha og ikke.

Det er frekt, søpla di burde du kunne hive selv

Skrevet

Hvis det er fretex så er det ikke noe problem, de har jo folk som jobber gratis for seg med å sortere. (Folk på aap.) Jeg har vært der, og det var mye dødtid der jeg var, men vet ikke om det er likt over alt da. Dessuten sier de jo at de vil ha alt.

Anonymous poster hash: 8f9fc...2ae

Skrevet

Når ble det frekt å gi bort et lass med masse fine, nesten ubrukte ting (og noe som kanskje ikke er like bra)?

Skrevet

Truser, hullete sokker... INGENTING av tekstil skal i vanlig søppel. Fretex, HM osv tar imot - klær som ikke blir solgt videre brukes bl.a til å lage isolasjon av!

Anonymous poster hash: be2c4...27d

Skrevet

Fretex tar imot alt. Det blir sendt til Polen og gjenvinnes til blant annet pussefiller. Så her kan du gi både sengetøy og brukte truser.

Andre innsamlingsaksjoner har som regel egne retningslinjer på hva de tar imot. Så forhør deg med organisasjonen på forhånd. Ingenting er verre enn å stå og sortere gamle brukte truser, møkkete håndklær og klær med malingsflekker. Nordmenn er flinke til å gi, både det som er fint og det som er totalt ubrukelig :)

Kan ikke skjønne at noe er totalt ubrukelig for de som ikke har noe jeg?? Eller er det ikke slik at de ikke har noe? De vil bare ha mer fint tøy gratis?

Skrevet

Kan ikke skjønne at noe er totalt ubrukelig for de som ikke har noe jeg?? Eller er det ikke slik at de ikke har noe? De vil bare ha mer fint tøy gratis?Anonymous poster hash: 607f1...484

Det er visse ting man får inn jeg aldri kunne tenkt meg å gi videre. Hvis man feks søker etter bukser til en mann, og det eneste man får inn er bukse med hull i rompa eller store malingsflekker på begge beina. Det er det dessverre mange som gjør. Eller hvis en jente sitt største ønske er en Barbie, og da gir gjerne folk bort den som mangler både et bein og en arm.

Jeg ønsker å kunne videreformidler klær og ting som er brukbare og hele. Dessverre tror jeg mange tenker at nå kan vi bli kvitt all driten vår. Det er synd, fordi da bruker man mye tid på å sortere fremfor å hjelpe.

Skrevet

På en kjøp og salg gruppe på fb igår var det en dame som solgte brukte/godt brukte barnetruser... Altså solgte.....

Anonymous poster hash: a808b...d3d

Skrevet

Fretex og UFF vil ha alle tekstiler. Selv enslige sokker!

Les på hjemmesiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...