Gå til innhold

Fins det ingen store elbiler?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha en som er i SUV-størrelse, eller som en vanlig stor stasjonsvogn.

Men det fins jo ikke?

Hva er de beste elbilene for en familie som trenger litt plass?



Anonymous poster hash: 08010...495
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Outlander finnes vel som sånn kombinert elbil og bensin?

 

Anonymous poster hash: cd12c...65d

Skrevet

Har hørt at Tesla skal komme med ny bil i 2016 som har 7 seter og høvelig med bagasjeplass, men man må jo opp i 1 mill for en sånn bil. Så her har man kjøpt gammel dieselbil (stasjonsvogn).



Anonymous poster hash: 71f72...5fd
Skrevet

Det vil eg og ha, men vi må nok vente litt til. Tesla modell X kjem om ei stund, men den vil koste ei lita formue, godt over millionen, og har litt tvilsomme falkevinger. Men er ein stor og romsleg 7 setar, som og kan ha hengarfeste (einaste elbil med det)  Så langt er Tesla modell S den einaste større el-bilen, men er litt skuffa over baksetet der, samt at den er svær og brei i høve til kor mykje bagasje den tek.  Men mange Tesla eigarar er svært nøgde med bilen.

Mercedes har ein ganske stor el-bil, B-electric, men den verkar litt halvhjerta, for dei har ikkje laga den med moglegheit for hurtiglading, kun semihurtig.  Men fin bil. 

Så då kjem ein ned mot e-Golf og Leaf, men batterikapasiteten er foreløpig såpass begrensa at familiar som dreg på litt lengre turar må planlegge godt, og legge inn fleire ladepauser.  - men dei held på å betre kapasiteten.

Men det er mange plugin hybridar på veg inn i marknaden, om ein vil satse på litt dobbelt opp av det meste.  Volvo, VW, BMW, Audi har alle noko på gang.  Mitsubishi outlander PHV ser eg ein del av på vegane.

http://www.mitsubishi-motors.no/outlander-phev/#!

Skrevet (endret)

 

Joda, det finnes! Nissan E-NV200 Evalia med plass til 7 personer

 

http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/e-nv200-evalia/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html

 

Samme komfort som Nissan Leaf, bare større.

 

Anonymous poster hash: d218a...e57

 

Den gløymde eg.  Kan dei og snart leverast med 30 kwh batteri? Synes køyrelengda på desse er litt vel kort.  - men svindyre kan ein vel ikkje kalle dei.

Endret av soleia
Skrevet

Vi har Outlander Phev, det er en ladbar hybrid med rekkevidde på ca. 45 km på strøm. Veldig god plass i bagasjerommet og inni bilen. ☺ Vi er hvertfall veldig fornøyd med den ☺ (Hvis du bor i Oslo så er det vel slik at hybrider får bruke ladestasjonene til El bilene også☺)

 

Anonymous poster hash: 10ee8...5a9

Skrevet

 

 

Joda, det finnes! Nissan E-NV200 Evalia med plass til 7 personer

 

http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/e-nv200-evalia/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html

 

Samme komfort som Nissan Leaf, bare større.

 

Anonymous poster hash: d218a...e57

 

 

 

Men de er jo svindyre i innkjøp!

 

Anonymous poster hash: 71f72...5fd

 

Er 255.000 for en ny bil svindyrt???

 

 

Anonymous poster hash: d218a...e57

Skrevet

Det vil eg og ha, men vi må nok vente litt til. Tesla modell X kjem om ei stund, men den vil koste ei lita formue, godt over millionen, og har litt tvilsomme falkevinger. Men er ein stor og romsleg 7 setar, som og kan ha hengarfeste (einaste elbil med det)  Så langt er Tesla modell S den einaste større el-bilen, men er litt skuffa over baksetet der, samt at den er svær og brei i høve til kor mykje bagasje den tek.  Men mange Tesla eigarar er svært nøgde med bilen.

Mercedes har ein ganske stor el-bil, B-electric, men den verkar litt halvhjerta, for dei har ikkje laga den med moglegheit for hurtiglading, kun semihurtig.  Men fin bil. 

Så då kjem ein ned mot e-Golf og Leaf, men batterikapasiteten er foreløpig såpass begrensa at familiar som dreg på litt lengre turar må planlegge godt, og legge inn fleire ladepauser.  - men dei held på å betre kapasiteten.

Men det er mange plugin hybridar på veg inn i marknaden, om ein vil satse på litt dobbelt opp av det meste.  Volvo, VW, BMW, Audi har alle noko på gang.  Mitsubishi outlander PHV ser eg ein del av på vegane.

http://www.mitsubishi-motors.no/outlander-phev/#!

En korreksjon på batterikapasiteten på Nissan Leaf, den er nå lengst i sin klasse og går 25 mil.

Den har også god plass bak og har fått inn to barnevogner der.

Kjørte Oslo-Kristiansand med den "gamle" Leafen her for en måned siden, og brukte 1,5 time ekstra (3 ladestopp). På sommeren hadde det nok gått med 2 ladestopp, hver på 30 minutter. Synes ikke det er så ille og absolutt ikke stress og tungvint nå som det popper opp av ladestasjoner rundt omkring i landet. Med den nye Leafen er det nok enda enklere. Man stopper jo uansett på en sånn tur for å kjøpe pølse eller gå på do.

 

 

Anonymous poster hash: d218a...e57

Skrevet

 

Det vil eg og ha, men vi må nok vente litt til. Tesla modell X kjem om ei stund, men den vil koste ei lita formue, godt over millionen, og har litt tvilsomme falkevinger. Men er ein stor og romsleg 7 setar, som og kan ha hengarfeste (einaste elbil med det)  Så langt er Tesla modell S den einaste større el-bilen, men er litt skuffa over baksetet der, samt at den er svær og brei i høve til kor mykje bagasje den tek.  Men mange Tesla eigarar er svært nøgde med bilen.

Mercedes har ein ganske stor el-bil, B-electric, men den verkar litt halvhjerta, for dei har ikkje laga den med moglegheit for hurtiglading, kun semihurtig.  Men fin bil. 

Så då kjem ein ned mot e-Golf og Leaf, men batterikapasiteten er foreløpig såpass begrensa at familiar som dreg på litt lengre turar må planlegge godt, og legge inn fleire ladepauser.  - men dei held på å betre kapasiteten.

Men det er mange plugin hybridar på veg inn i marknaden, om ein vil satse på litt dobbelt opp av det meste.  Volvo, VW, BMW, Audi har alle noko på gang.  Mitsubishi outlander PHV ser eg ein del av på vegane.

http://www.mitsubishi-motors.no/outlander-phev/#!

En korreksjon på batterikapasiteten på Nissan Leaf, den er nå lengst i sin klasse og går 25 mil.

Den har også god plass bak og har fått inn to barnevogner der.

Kjørte Oslo-Kristiansand med den "gamle" Leafen her for en måned siden, og brukte 1,5 time ekstra (3 ladestopp). På sommeren hadde det nok gått med 2 ladestopp, hver på 30 minutter. Synes ikke det er så ille og absolutt ikke stress og tungvint nå som det popper opp av ladestasjoner rundt omkring i landet. Med den nye Leafen er det nok enda enklere. Man stopper jo uansett på en sånn tur for å kjøpe pølse eller gå på do.

 

 

Anonymous poster hash: d218a...e57

 

Kjem litt an på kvar ein bur, vi kan framleis ikkje besøkje familien min med el-bil (med unntak av Tesla) men for mange vil det fungere fint, spesiellt når dei etter kvart aukar batterikapasiteten ein del.  - men skulle ynskje utviklinga gjekk enno fortare, elskar å køyre el-bil :)

Skrevet

Ja, den Outlanderen lurer jeg litt på.

Men jeg er vant til en god og komfortabel bil (mbw x3), så jeg har ikke noe lyst til å gå alt for mye ned i komfort og standard.



Anonymous poster hash: 08010...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...