Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Vil ha en som er i SUV-størrelse, eller som en vanlig stor stasjonsvogn. Men det fins jo ikke? Hva er de beste elbilene for en familie som trenger litt plass? Anonymous poster hash: 08010...495
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Outlander finnes vel som sånn kombinert elbil og bensin? Anonymous poster hash: cd12c...65d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 Har hørt at Tesla skal komme med ny bil i 2016 som har 7 seter og høvelig med bagasjeplass, men man må jo opp i 1 mill for en sånn bil. Så her har man kjøpt gammel dieselbil (stasjonsvogn). Anonymous poster hash: 71f72...5fd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Joda, det finnes! Nissan E-NV200 Evalia med plass til 7 personer http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/e-nv200-evalia/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html Samme komfort som Nissan Leaf, bare større. Anonymous poster hash: d218a...e57
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Joda, det finnes! Nissan E-NV200 Evalia med plass til 7 personer http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/e-nv200-evalia/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html Samme komfort som Nissan Leaf, bare større. Anonymous poster hash: d218a...e57 Men de er jo svindyre i innkjøp! Anonymous poster hash: 71f72...5fd
soleia Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Det vil eg og ha, men vi må nok vente litt til. Tesla modell X kjem om ei stund, men den vil koste ei lita formue, godt over millionen, og har litt tvilsomme falkevinger. Men er ein stor og romsleg 7 setar, som og kan ha hengarfeste (einaste elbil med det) Så langt er Tesla modell S den einaste større el-bilen, men er litt skuffa over baksetet der, samt at den er svær og brei i høve til kor mykje bagasje den tek. Men mange Tesla eigarar er svært nøgde med bilen. Mercedes har ein ganske stor el-bil, B-electric, men den verkar litt halvhjerta, for dei har ikkje laga den med moglegheit for hurtiglading, kun semihurtig. Men fin bil. Så då kjem ein ned mot e-Golf og Leaf, men batterikapasiteten er foreløpig såpass begrensa at familiar som dreg på litt lengre turar må planlegge godt, og legge inn fleire ladepauser. - men dei held på å betre kapasiteten. Men det er mange plugin hybridar på veg inn i marknaden, om ein vil satse på litt dobbelt opp av det meste. Volvo, VW, BMW, Audi har alle noko på gang. Mitsubishi outlander PHV ser eg ein del av på vegane. http://www.mitsubishi-motors.no/outlander-phev/#!
soleia Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 (endret) Joda, det finnes! Nissan E-NV200 Evalia med plass til 7 personer http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/e-nv200-evalia/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html Samme komfort som Nissan Leaf, bare større. Anonymous poster hash: d218a...e57 Den gløymde eg. Kan dei og snart leverast med 30 kwh batteri? Synes køyrelengda på desse er litt vel kort. - men svindyre kan ein vel ikkje kalle dei. Endret 25. januar 2016 av soleia
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Vi har Outlander Phev, det er en ladbar hybrid med rekkevidde på ca. 45 km på strøm. Veldig god plass i bagasjerommet og inni bilen. ☺ Vi er hvertfall veldig fornøyd med den ☺ (Hvis du bor i Oslo så er det vel slik at hybrider får bruke ladestasjonene til El bilene også☺) Anonymous poster hash: 10ee8...5a9
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Joda, det finnes! Nissan E-NV200 Evalia med plass til 7 personer http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/e-nv200-evalia/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html Samme komfort som Nissan Leaf, bare større. Anonymous poster hash: d218a...e57 Men de er jo svindyre i innkjøp! Anonymous poster hash: 71f72...5fd Er 255.000 for en ny bil svindyrt??? Anonymous poster hash: d218a...e57
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 Det vil eg og ha, men vi må nok vente litt til. Tesla modell X kjem om ei stund, men den vil koste ei lita formue, godt over millionen, og har litt tvilsomme falkevinger. Men er ein stor og romsleg 7 setar, som og kan ha hengarfeste (einaste elbil med det) Så langt er Tesla modell S den einaste større el-bilen, men er litt skuffa over baksetet der, samt at den er svær og brei i høve til kor mykje bagasje den tek. Men mange Tesla eigarar er svært nøgde med bilen. Mercedes har ein ganske stor el-bil, B-electric, men den verkar litt halvhjerta, for dei har ikkje laga den med moglegheit for hurtiglading, kun semihurtig. Men fin bil. Så då kjem ein ned mot e-Golf og Leaf, men batterikapasiteten er foreløpig såpass begrensa at familiar som dreg på litt lengre turar må planlegge godt, og legge inn fleire ladepauser. - men dei held på å betre kapasiteten. Men det er mange plugin hybridar på veg inn i marknaden, om ein vil satse på litt dobbelt opp av det meste. Volvo, VW, BMW, Audi har alle noko på gang. Mitsubishi outlander PHV ser eg ein del av på vegane. http://www.mitsubishi-motors.no/outlander-phev/#! En korreksjon på batterikapasiteten på Nissan Leaf, den er nå lengst i sin klasse og går 25 mil. Den har også god plass bak og har fått inn to barnevogner der. Kjørte Oslo-Kristiansand med den "gamle" Leafen her for en måned siden, og brukte 1,5 time ekstra (3 ladestopp). På sommeren hadde det nok gått med 2 ladestopp, hver på 30 minutter. Synes ikke det er så ille og absolutt ikke stress og tungvint nå som det popper opp av ladestasjoner rundt omkring i landet. Med den nye Leafen er det nok enda enklere. Man stopper jo uansett på en sånn tur for å kjøpe pølse eller gå på do. Anonymous poster hash: d218a...e57
soleia Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Det vil eg og ha, men vi må nok vente litt til. Tesla modell X kjem om ei stund, men den vil koste ei lita formue, godt over millionen, og har litt tvilsomme falkevinger. Men er ein stor og romsleg 7 setar, som og kan ha hengarfeste (einaste elbil med det) Så langt er Tesla modell S den einaste større el-bilen, men er litt skuffa over baksetet der, samt at den er svær og brei i høve til kor mykje bagasje den tek. Men mange Tesla eigarar er svært nøgde med bilen. Mercedes har ein ganske stor el-bil, B-electric, men den verkar litt halvhjerta, for dei har ikkje laga den med moglegheit for hurtiglading, kun semihurtig. Men fin bil. Så då kjem ein ned mot e-Golf og Leaf, men batterikapasiteten er foreløpig såpass begrensa at familiar som dreg på litt lengre turar må planlegge godt, og legge inn fleire ladepauser. - men dei held på å betre kapasiteten. Men det er mange plugin hybridar på veg inn i marknaden, om ein vil satse på litt dobbelt opp av det meste. Volvo, VW, BMW, Audi har alle noko på gang. Mitsubishi outlander PHV ser eg ein del av på vegane. http://www.mitsubishi-motors.no/outlander-phev/#! En korreksjon på batterikapasiteten på Nissan Leaf, den er nå lengst i sin klasse og går 25 mil. Den har også god plass bak og har fått inn to barnevogner der. Kjørte Oslo-Kristiansand med den "gamle" Leafen her for en måned siden, og brukte 1,5 time ekstra (3 ladestopp). På sommeren hadde det nok gått med 2 ladestopp, hver på 30 minutter. Synes ikke det er så ille og absolutt ikke stress og tungvint nå som det popper opp av ladestasjoner rundt omkring i landet. Med den nye Leafen er det nok enda enklere. Man stopper jo uansett på en sånn tur for å kjøpe pølse eller gå på do. Anonymous poster hash: d218a...e57 Kjem litt an på kvar ein bur, vi kan framleis ikkje besøkje familien min med el-bil (med unntak av Tesla) men for mange vil det fungere fint, spesiellt når dei etter kvart aukar batterikapasiteten ein del. - men skulle ynskje utviklinga gjekk enno fortare, elskar å køyre el-bil
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Ja, den Outlanderen lurer jeg litt på. Men jeg er vant til en god og komfortabel bil (mbw x3), så jeg har ikke noe lyst til å gå alt for mye ned i komfort og standard. Anonymous poster hash: 08010...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå