Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Så lenge man holder seg innenfor kalorigrensen? Har helt dilla på epler! Aldri brukt å spise frokost før, men nå spiser jeg gjerne et eple eller to før jobb for å få i meg noe. Til lunch blir det gjerne kylling eller tunfisksalat og et eple. Kan fint spise eple til mellommåltid før middag, og gjerne et til kvelds også.. Er det noe negativt med dette? Holder meg til 1600kalorier daglig, mer om jeg trener:) Blir fryktelig mange epler da.. Anonymous poster hash: 3299c...6d9
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Luft i magen Mye sukker Man "skal" vel egentlig spise maks tre frukter pr dag? Anonymous poster hash: 56664...060
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 De har høyt syreinnhold. Dårlig deal for tennene. Anonymous poster hash: c1222...3ba
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Sprøytemiddel! Grønne er vel verst... Anonymous poster hash: 41314...659
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Blir veldig mye sukker, du får ubalanserte måltider til frokost og mellommåltid og kvelds med bare epler. Det blir for ensidig kost. Hold deg til maks to frukter pr. dag! Men flott om du ønsker et ustabilt blodsukker som fremmer fettlagring og hemmer fettap Anonymous poster hash: 1a22f...e5f
MarianeA Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Blir vel litt tøysete å snakke om stort sukkerinnhold i et eple? Et eple inneholder 10 g sukker og til sammenligning inneholder 100g sjokolade 48 gram. Så den som spiser en liten sjokolade pr dag kan spise 5 epler istedet. Og 5 epler blir ca 250 kalorier. Jeg vil si at dette er sunt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 Blir vel litt tøysete å snakke om stort sukkerinnhold i et eple? Et eple inneholder 10 g sukker og til sammenligning inneholder 100g sjokolade 48 gram. Så den som spiser en liten sjokolade pr dag kan spise 5 epler istedet. Og 5 epler blir ca 250 kalorier. Jeg vil si at dette er sunt. Nei, det blir ikke tøysete når Hi bare spiser eple® til flere av dagens måltider. Eple er selvfølgelig langt bedre enn å spise sjokolade med mye sukker i, men det betyr ikke at det å spise så mye frukt som det Hi gjør er heldig. Hun får for ubalanserte måltider som påvirker blodsukkeret hennes uheldig. Spesielt siden hun ikke får i seg fett eller proteiner ved siden av i de måltidene. Anonymous poster hash: 1a22f...e5f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Blir vel litt tøysete å snakke om stort sukkerinnhold i et eple? Et eple inneholder 10 g sukker og til sammenligning inneholder 100g sjokolade 48 gram. Så den som spiser en liten sjokolade pr dag kan spise 5 epler istedet. Og 5 epler blir ca 250 kalorier. Jeg vil si at dette er sunt. Nei, det blir ikke tøysete når Hi bare spiser eple® til flere av dagens måltider. Eple er selvfølgelig langt bedre enn å spise sjokolade med mye sukker i, men det betyr ikke at det å spise så mye frukt som det Hi gjør er heldig. Hun får for ubalanserte måltider som påvirker blodsukkeret hennes uheldig. Spesielt siden hun ikke får i seg fett eller proteiner ved siden av i de måltidene. Anonymous poster hash: 1a22f...e5f Nå vil ikke alle gå på lavkarbo da... Anonymous poster hash: 5b84b...e5d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Blir vel litt tøysete å snakke om stort sukkerinnhold i et eple? Et eple inneholder 10 g sukker og til sammenligning inneholder 100g sjokolade 48 gram. Så den som spiser en liten sjokolade pr dag kan spise 5 epler istedet. Og 5 epler blir ca 250 kalorier. Jeg vil si at dette er sunt. Nei, det blir ikke tøysete når Hi bare spiser eple® til flere av dagens måltider. Eple er selvfølgelig langt bedre enn å spise sjokolade med mye sukker i, men det betyr ikke at det å spise så mye frukt som det Hi gjør er heldig. Hun får for ubalanserte måltider som påvirker blodsukkeret hennes uheldig. Spesielt siden hun ikke får i seg fett eller proteiner ved siden av i de måltidene. Anonymous poster hash: 1a22f...e5f Men fiberene i eplet sinker vel også sukkeropptaket? Anonymous poster hash: ab589...a51
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 Blir vel litt tøysete å snakke om stort sukkerinnhold i et eple? Et eple inneholder 10 g sukker og til sammenligning inneholder 100g sjokolade 48 gram. Så den som spiser en liten sjokolade pr dag kan spise 5 epler istedet. Og 5 epler blir ca 250 kalorier. Jeg vil si at dette er sunt. Nei, det blir ikke tøysete når Hi bare spiser eple® til flere av dagens måltider. Eple er selvfølgelig langt bedre enn å spise sjokolade med mye sukker i, men det betyr ikke at det å spise så mye frukt som det Hi gjør er heldig. Hun får for ubalanserte måltider som påvirker blodsukkeret hennes uheldig. Spesielt siden hun ikke får i seg fett eller proteiner ved siden av i de måltidene. Anonymous poster hash: 1a22f...e5f Nå vil ikke alle gå på lavkarbo da... Anonymous poster hash: 5b84b...e5d Jeg snakket ikke om lavkarbo. Det nå engang slik at kroppens fysiologi er mer eller mindre lik hos alle når det kommer til hva som påvirker blodsukkeret, og hva det gjør med hormonene, fettlagring og fettap. Anonymous poster hash: 1a22f...e5f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Blir vel litt tøysete å snakke om stort sukkerinnhold i et eple? Et eple inneholder 10 g sukker og til sammenligning inneholder 100g sjokolade 48 gram. Så den som spiser en liten sjokolade pr dag kan spise 5 epler istedet. Og 5 epler blir ca 250 kalorier. Jeg vil si at dette er sunt. Nei, det blir ikke tøysete når Hi bare spiser eple® til flere av dagens måltider. Eple er selvfølgelig langt bedre enn å spise sjokolade med mye sukker i, men det betyr ikke at det å spise så mye frukt som det Hi gjør er heldig. Hun får for ubalanserte måltider som påvirker blodsukkeret hennes uheldig. Spesielt siden hun ikke får i seg fett eller proteiner ved siden av i de måltidene. Anonymous poster hash: 1a22f...e5f Men fiberene i eplet sinker vel også sukkeropptaket? Anonymous poster hash: ab589...a51 Joda, og eple er sånn sett bedre enn om man har i seg like mange bananer, lik mengde druer eller ananas. Men uansett hvordan man snur og vender på det så har Hi flere måltider pr. dag som blir for ensformige, som har for lite næring, og som pga. ensformigheten (bare eple) vil påvirke blodsukkeret hennes negativt. Anonymous poster hash: 1a22f...e5f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Som en annen var inne på er epler den frukten som tar opp mest av sprøytemidler. Derfor er det økologiske epler vi bruker her hjemme. De er ofte litt mindre, dryer og holder ikke så lenge, men de er ihvertfall sunne. Barna spiser epler hver dag. Vi spiser lite økologisk ellers. Anonymous poster hash: ec4b0...fa6
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 Ikke dryer- dyrere. Anonymous poster hash: ec4b0...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå