Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Jeg hadde en liten kvise, som jeg knepte. Jeg tror jeg må ha vert borti munnsåret mitt, at det ble betennelse, for denne kvisen vokste, og dum som jeg var klemte jeg på den igjen. Nå har jeg et stort sår, men det verste er at det kjennes betent ut. den sitter på kjeven, og jeg er opphovnet i hele området. rundt kinnet, halsen, øret, alt gjør vondt. klarte ikke sove i natt for det verker sånn... Hva skal jeg gjøre, hvordan kan jeg få hevelsen til å gå ned, å få vekk det som er betent ? Anonymous poster hash: 7291c...72c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Legevakt. Anonymous poster hash: 3e166...ea1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 Det sitter så langt inne å dra på legevakt med et sår som var en kvise... Off! HI Anonymous poster hash: 7291c...72c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 du kan ha fått "rosen" i såret, da er det bare antibiotika so mhjelper Anonymous poster hash: 9b4a9...083
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Legen kan hjelpe. Jeg pleier å bruke jod på sånne sår, hjelper veldig for min del men er ikke sikker det anbefales. Anonymous poster hash: 017e5...4da
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Hvorfor blir det alltid anbefalt legevakt her inne? Kan du ikke prøve å få time hos fastlegen din? De har ofte rom for hastetimer. Det er mandag og ikke helg så da burde legevakt være unødvendig. Anonymous poster hash: 05433...8a4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 jo jeg skal ringe i måren, de stenger tlf kl 12, så kommer ikke gjennom i dag. Anonymous poster hash: 7291c...72c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Hvorfor blir det alltid anbefalt legevakt her inne? Kan du ikke prøve å få time hos fastlegen din? De har ofte rom for hastetimer. Det er mandag og ikke helg så da burde legevakt være unødvendig. Anonymous poster hash: 05433...8a4 Nå anbefaler ikke jeg "alltid" legevakt, men jeg holdt på å dø av blodforgiftning i tilsvarende setting og ble sendt med blålys til Haukeland. Anonymous poster hash: 3e166...ea1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Ikke for å skremme deg, Hi, men jeg ville ikke ventet til i morgen! Jeg fikk gule stafylokokker i ansiktet, og da hastet det med antibiotika. Som legen så greit sa.... om det hadde vært en hånd eller fot kunne vi alltids kappet den av, men vi gjør helst ikke det med hoder Hvis du skulle ha en alvorlig infeksjon, så kan det være for sent i morgen! Anonymous poster hash: 0c9b4...752
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 Hvorfor blir det alltid anbefalt legevakt her inne? Kan du ikke prøve å få time hos fastlegen din? De har ofte rom for hastetimer. Det er mandag og ikke helg så da burde legevakt være unødvendig. Anonymous poster hash: 05433...8a4 Nå anbefaler ikke jeg "alltid" legevakt, men jeg holdt på å dø av blodforgiftning i tilsvarende setting og ble sendt med blålys til Haukeland. Anonymous poster hash: 3e166...ea1 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Dra på legevakten med en gang! Jeg fikk en sånn betennelse en gang og legen min ringte rett til sykehuset. Jeg slapp innleggelse , men legen min sa at om den hadde spredd seg 1 cm lenger opp mot nesa, hadde blitt sykehuset på meg. De er redde for at det det kan spre seg via nesen og opp til hjernen...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Hvordan vet du at HI ikke får kommet seg inn til fastlegen i dag? Anonymous poster hash: a675c...d05
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Hvordan vet du at HI ikke får kommet seg inn til fastlegen i dag? Anonymous poster hash: a675c...d05 Det står lenger opp i teksten om du leser.... I tillegg nærmer klokka seg nå 15 og da er det vel vanskelig å komme inn, selv med akuttime - hvis fastlegen hadde tatt imot telefoner, noe det altså står at denne legen ikke gjør etter kl 12. Derfor er legevakt det eneste å gjøre nå! Anonymous poster hash: 0c9b4...752
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Hvordan vet du at HI ikke får kommet seg inn til fastlegen i dag? Anonymous poster hash: a675c...d05 Det står lenger opp i teksten om du leser.... I tillegg nærmer klokka seg nå 15 og da er det vel vanskelig å komme inn, selv med akuttime - hvis fastlegen hadde tatt imot telefoner, noe det altså står at denne legen ikke gjør etter kl 12. Derfor er legevakt det eneste å gjøre nå! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Ser den jeg også nå. Men, første svaret hun fikk ba henne ta kontakt med legevakten, det kom kl 1055. Da hadde hun hatt plenty med tid til å kontakte fastlegen sin... Anonymous poster hash: a675c...d05
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #16 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Hvordan vet du at HI ikke får kommet seg inn til fastlegen i dag? Anonymous poster hash: a675c...d05 Det står lenger opp i teksten om du leser.... I tillegg nærmer klokka seg nå 15 og da er det vel vanskelig å komme inn, selv med akuttime - hvis fastlegen hadde tatt imot telefoner, noe det altså står at denne legen ikke gjør etter kl 12. Derfor er legevakt det eneste å gjøre nå! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Ser den jeg også nå. Men, første svaret hun fikk ba henne ta kontakt med legevakten, det kom kl 1055. Da hadde hun hatt plenty med tid til å kontakte fastlegen sin... Anonymous poster hash: a675c...d05 Hos meg står hovedinnlegget til hi som skrevet klokka 11.48, og svaret om legevakt 11.55 Anonymous poster hash: a31d5...663
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #17 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Hvordan vet du at HI ikke får kommet seg inn til fastlegen i dag? Anonymous poster hash: a675c...d05 Det står lenger opp i teksten om du leser.... I tillegg nærmer klokka seg nå 15 og da er det vel vanskelig å komme inn, selv med akuttime - hvis fastlegen hadde tatt imot telefoner, noe det altså står at denne legen ikke gjør etter kl 12. Derfor er legevakt det eneste å gjøre nå! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Ser den jeg også nå. Men, første svaret hun fikk ba henne ta kontakt med legevakten, det kom kl 1055. Da hadde hun hatt plenty med tid til å kontakte fastlegen sin... Anonymous poster hash: a675c...d05 Hos meg står hovedinnlegget til hi som skrevet klokka 11.48, og svaret om legevakt 11.55 Anonymous poster hash: a31d5...663 Og regner med at den klokka stemmer, i og med at den er lik som klokka på pc'en min Anonymous poster hash: a31d5...663
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #18 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Hvordan vet du at HI ikke får kommet seg inn til fastlegen i dag? Anonymous poster hash: a675c...d05 Det står lenger opp i teksten om du leser....I tillegg nærmer klokka seg nå 15 og da er det vel vanskelig å komme inn, selv med akuttime - hvis fastlegen hadde tatt imot telefoner, noe det altså står at denne legen ikke gjør etter kl 12. Derfor er legevakt det eneste å gjøre nå! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Ser den jeg også nå. Men, første svaret hun fikk ba henne ta kontakt med legevakten, det kom kl 1055. Da hadde hun hatt plenty med tid til å kontakte fastlegen sin... Anonymous poster hash: a675c...d05 Akkurat Anonymous poster hash: 05433...8a4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #19 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Hvordan vet du at HI ikke får kommet seg inn til fastlegen i dag? Anonymous poster hash: a675c...d05 Det står lenger opp i teksten om du leser....I tillegg nærmer klokka seg nå 15 og da er det vel vanskelig å komme inn, selv med akuttime - hvis fastlegen hadde tatt imot telefoner, noe det altså står at denne legen ikke gjør etter kl 12. Derfor er legevakt det eneste å gjøre nå! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Ser den jeg også nå. Men, første svaret hun fikk ba henne ta kontakt med legevakten, det kom kl 1055. Da hadde hun hatt plenty med tid til å kontakte fastlegen sin... Anonymous poster hash: a675c...d05 Akkurat Anonymous poster hash: 05433...8a4 Jeg synes liksom bare at alle skriker legevakt til alt her inne. HI sier hun kvier seg til legevakt grunnet kvise og da er terskelen litt lavere med fastlegetime. Og du skrek legevakt lenge før legekontoret stenger, ikke prøv å snakk deg bort! Anonymous poster hash: 05433...8a4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #20 Skrevet 25. januar 2016 Slutt å krangle og kverrulere, damer! HI - jeg håper du oppdaterer og tar på alvor det mange her har skrevet. Du MÅ komme deg til lege så fort som mulig. Og nå er det legevakten! Om det er lang vei til legevakten spiller ingen rolle! Kom deg til legevakten NÅ! Anonymous poster hash: 0c9b4...752
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #21 Skrevet 25. januar 2016 jeg er så glad for at dere skremte meg! Jeg fikk tak i samboer litt etter to, og han kjørte meg og ungene ( hadde ikke bil) til legen, kom akkurat når de skulle stenge. Han sa jeg måtte rett på antibiotikakur, og at om det sprer seg mer så må jeg på sykehuset, eller visst jeg får feber.. Jeg ble litt satt ut, for jeg hadde ingen anelse om at det var så dramatisk! målte tempen til 37,7 nå... vet ikke helt hvor jeg skal ha terskelen, det er vel ikke feber før 38? Har man ikke automatisk litt høyere temp når man er gravid?... Anonymous poster hash: 7291c...72c
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 25. januar 2016 #22 Skrevet 25. januar 2016 jeg er så glad for at dere skremte meg! Jeg fikk tak i samboer litt etter to, og han kjørte meg og ungene ( hadde ikke bil) til legen, kom akkurat når de skulle stenge. Han sa jeg måtte rett på antibiotikakur, og at om det sprer seg mer så må jeg på sykehuset, eller visst jeg får feber.. Jeg ble litt satt ut, for jeg hadde ingen anelse om at det var så dramatisk! målte tempen til 37,7 nå... vet ikke helt hvor jeg skal ha terskelen, det er vel ikke feber før 38? Har man ikke automatisk litt høyere temp når man er gravid?... Anonymous poster hash: 7291c...72c 37,7 er ikke litt forhøyet temp, da er du subfebril og jeg vil anbefale deg å ringe legevakten med en gang. Håper alt ordner seg! Lykke til og god bedring
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #23 Skrevet 25. januar 2016 Jeg er enig med Syltebærtyttetøy - ring legevakten! Selv om du har fått antibiotika i tablettform så kan det være nødvendig å få det intravenøst når det har blitt så alvorlig. Er du gravid i tillegg så må terskelen din ligge lavere enn ellers, for immunforsvaret ditt er mindre effektivt som gravid enn ellers og situasjonen kan endre seg raskt. Anonymous poster hash: 0c9b4...752
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #24 Skrevet 25. januar 2016 Nei det er mulig at du ikke alltid gjør det. Men du gjorde det nå. Jeg sa at det oftest blir det herinne. En kvise som har blitt betent på en vanlig ukedag i arbeidstid er det vel bedre å prøve å få kurert hos fastlegen sin først? Lykke til HI. Du må nok ha en antibiotikakur Anonymous poster hash: 05433...8a4 Du hadde hatt rett hvis Hi hadde kommet inn hos fastlegen i dag, men det gjør hun altså ikke. Og da er rådet ditt om å ta det hos fastlegen et uansvarlig råd å gi i denne situasjonen! Hi - jeg håper du tar på alvor det flere nå har skrevet. Dra til legevakten med det samme den åpner. Det kan stå om timer når det har spredd seg så mye som det har gjort hos deg. LEGEVAKT NÅ! I denne situasjonen er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. For om du venter for lenge og det er så alvorlig som dette kan være, Hi, da kan det være for sent for deg i morgen. Dra så fort som mulig til legevakten, ikke vent til i kveld en gang! Anonymous poster hash: 0c9b4...752 Hvordan vet du at HI ikke får kommet seg inn til fastlegen i dag? Anonymous poster hash: a675c...d05 herregud. Anonymous poster hash: 281b1...79d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #25 Skrevet 25. januar 2016 37,7 er ikke noe feber å snakke om. Tror ikke det teller som feber en gang. Bra du fikk hjelp! Forsiktig med kvisene fremover😀 Anonymous poster hash: 05433...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå