Gå til innhold

hva lager dere i 6 års barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saft eller brus?

Hva er vanlig der du bor?

Anonymous poster hash: fc2fa...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brus og vann er det vanlige her.

Anonymous poster hash: 2ede3...3eb

Skrevet

Hvilke kaker og mat da?

Skrevet

Vi hadde både saft og brus. Gikk cirka like mye av begge tror jeg.

Skrevet

Juice - blanda ut med litt vann. Har aldri brus, for mange småbarn liker det ikke... 

Anonymous poster hash: c963e...0ef
Skrevet

Hvilke kaker og mat da?

Pizza har blitt det vanligste nå, enten hjemmelaget eller fra den lokale pizzabakeren. Noen servere pølser fremdeles, men også pannekaker, for en jobb, baguetter med valgfritt pålegg og risgrøt har mine blitt servert/servert.

Av kaker er det som regel en sjokoladelangpanne og lyse muffins, utrolig nok sjeldent med noe annet mine tre har fått i løpet av ganske så mange bursdager.

Tidligere var det vanlig med en ispinne mot slutten, men det har de fleste gått bort fra nå. Jeg pleier å sette frem et brett med frukt og grønt mot slutten for det er mine veldig glad i, de ligner ikke sin mor og er ikke så veldig søtmomser.

Skrevet

Tips: Sett ut grønnsaker og frukt FØR all den andre maten (jordbær, druer, sukkererter, gulrotstaver...) - da forsvinner dette sunne på 5 minutter. Garantert. Ikke særlig lurt med frukten når de er mette etter pølser og kake... :) 

Skrevet

Tips: Sett ut grønnsaker og frukt FØR all den andre maten (jordbær, druer, sukkererter, gulrotstaver...) - da forsvinner dette sunne på 5 minutter. Garantert. Ikke særlig lurt med frukten når de er mette etter pølser og kake... :)

Lurt tips.

Min erfaring er at de spiser lite mat og kake, de har ikke tid til det. Men etter å ha lekt en stund er det godt med frukt og grønt. Det spiser de nemlig mye av. Men dette er min erfaring med tre barn og er jo ingen bursdag som er lik.

Tror msn må prøve seg litt frem. De første bursdagene lagde jeg aaaaalt for mye mat og i hvert fall kaker og div, trodde det var det barna ville ha, men nå lager jeg én sjokoladekake og noen lyse muffins og det er alltid mer enn nok igjen (gjennomsnitt på 15 barn pr bursdag)

Skrevet

Saft

Anonymous poster hash: 2986a...bb3

Skrevet

Flerfarget gele i plastglass og lyse muffins er mest pop på de bursdagene vi har hatt.

Anonymous poster hash: 2986a...bb3

Skrevet

Rød saft, hjemmelaget rød og grønn pizza (ferdige bunner, ferdig saus og pesto, ferdigrevet ost....), langpanne brownie og lyse muffins.

Har aldri vært borti noen som har servert noe annet enn pizza eller pølser men tar gjerne imot tips!

Anonymous poster hash: 1c96d...5a3

Skrevet

Rød saft, hjemmelaget rød og grønn pizza (ferdige bunner, ferdig saus og pesto, ferdigrevet ost....), langpanne brownie og lyse muffins.

Har aldri vært borti noen som har servert noe annet enn pizza eller pølser men tar gjerne imot tips!Anonymous poster hash: 1c96d...5a3

Har også servert druer og vannmelon sammen med kakene og ungene spiser 50/50.

Anonymous poster hash: 1c96d...5a3

Skrevet

Ville hatt både brus og saft (og vann, det har vi jo i springen hvis noen ber om det). Ellers er det vanlig her med pizzasnurrer, pølser eller noe sånt middagslignende, så kake/muffins/gelé og godtepose når de går hjem.

Skrevet

Aldri brus, siden barna mine ikke liker eller drikker dette. Saft, juice eller vann (ved ønske).

Pølser eller pizza. Kake, marshmallows på pinne med sjoklade og kakestrø på toppen, ispinne. Godteri. Frukt.

Anonymous poster hash: 6f834...1fe

Skrevet

Vi starter med noe mat- pasta/pølse, pannekaker og lapskaus har vært valgt så langt. Steker pannekaker i 3 panner så går ganske fort-så holder de seg lukne i stekeovnen. Pølse lapskaus i fjor var det faktisk mange som ikke spiste!!!

Brus å drikke event vann el melk. Har alt hjemme.

Sjokoladekake og gele. Samt godteri. Var glemt å servere isen i fryseren stort sett hvert selskap :P

Har redusert antall kake for det er nesten ingen som spiser har jeg inntrykk av.

Skrevet

Brus, vann og eplejuice.

Anonymous poster hash: a78d4...d6e

Skrevet

Rød og gul saft. Mange barn som ikke er glad i brus, alle liker saft.

Anonymous poster hash: 40aeb...e96
Skrevet

mine ville ha bris og fikk det :) de ville ha fanta bokser fra sverige 2 av de og elsde cola.

elsde hadde Taco

Mellomste hadde pølser i brød

minsten : hadde bestilt pizza

Kaker : bruker og ha en jeg bestiller med noe figurer eller slikt barna liker, gele, is og godtepose :)

barna bestemmer stort selv bursdagen sin selv

Anonymous poster hash: 771fa...4cf
Skrevet

Vi bestilte pizza med litt forskjellig topping. Skinke, pepperoni og taco. Hadde to kaker, sjokolade og suksessterte. En flaske valgfri drikke til hver.

Feiret bursdagen på et arrangementslokale i tilknytning til en kiosk/kafé. Bestilte mat og drikke der. Tok med kaker. Delte ut godteposer til slutt. 😊

Skrevet

Vi har alltid hatt pølser, vi. Alle bursdager junior har vært i(han er 7 år), har han også fått servert det. Vi har hatt mugger med vann, i tillegg til at barna har fått hver sin Kuli/Solrik til maten. Dekker bordet med hvit papirduk og masse fargestifter, så kan barna tegne mens de venter på sin tur til å få pølse. Meget effektivt. 😉 Én langpanne med sjokoladekake og fruktspyd har holdt i massevis så langt.

Skrevet

Her får de servert:

- Pizzasnurrer og fruktsalat når de kommer

- sjokoladekake i langpanne og ostekaker ( de ungene elsker faktisk den kaka!)

- hver av dem får en liten pose med godteri

Av drikker får dem velge mellom cola, champagne brus, saft og vann.

Anonymous poster hash: 021a1...df9

Skrevet

Har nettopp hatt 6 årsdag med klassen! Jeg hadde kjøpt brus og saft, men de forble uåpnet. Men vi har kjøleskap med isbitmaskin så alle ungene drakk isvann med masse isbiter, de knasket i seg så det skvatt. Så spiste de tonnevis med gele. Ingen rørte sjokoladekaken, muffinsene eller kanelsnurrene!! Who knew? Også spiste de mye mer pølse enn jeg trodde, de fleste spiste 4-5 hver! Så isbiter, sugerør(de var helt tuln etter sugerør) og gele var midt i blinken. Dette var gutter forøvrig.

Anonymous poster hash: ac53b...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...