Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Gravid uke 27. På sist kontroll hadde jeg bt på 100/60, legen sa det var på grensen til lavt. Jeg er veldig mye svimmel, spesielt når jeg står. Jeg må f.eks sitte på do og pusse tennene, hvile meg etter en dusj, osv. Hvis jeg står for mye blir jeg skikkelig svimmel, kaldsvetter og hjertet hamrer. I dag måtte mannen levere i bhg så jeg kunne komme meg på jobb uten å svime av. Har kontorjobb så det går for så vidt greit, selv om jeg føler meg elendig. Er dette "god nok grunn" til å be om 50% sykemelding? Må nok ha noe sykemelding uansett, men føler meg så dum og svak siden "graviditet er ingen sykdom". Hva kan jeg gjøre for å få opp blodtrykket? Anonymous poster hash: 8b487...d77
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Føler med deg. 100/60 er ikke så lavt, men det viktige er hvordan du føler deg. Jeg hadde 85/50 i graviditeten. Jeg besvimte et par ganger, og var veldig slapp, sløv og endel svimmel. I tillegg til masse kvalme hele graviditeten og ekstrem halsbrann de siste fire månedene. Ble 50% sykemeldt da jeg var ca. 5 mnd på vei, og siste måneden før fødselspermisjonen startet var jeg 100% sykemeldt. Drikk mye vann, spis salte ting, lakris, spis noe ofte, ha med deg noe i veska. Det går over når du har født Anonymous poster hash: 7fec0...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå