Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Datteren vår blir snart 12 og det skal jo feires. Frem til nå har vi invitert hele klassen. De er ca 23, omtrent halvparten av hvert kjønn. Det er imidlertid ingen andre som inviterer alle. Bør vi heller be bare jentene? Datteren min vil helst ha alle her, men gutteforeldrene synes muligens det er en uting. De "må" jo ut med gave til en deres barn ikke får fra og mange er jo ganske opptatt. Anonymous poster hash: 2cf47...5b4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Det har jeg aldri tenkt over. Negativt? Det er absolutt ikke negativt. Anonymous poster hash: 1ac46...02c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Min datter blir invitert i noen av guttenes bursdager. Vi kjører selv rene jentebursdager pga vi pleier å invitere flere jenter utenfor klassen også, så det blir så veldig mange... Jeg synes bare det er koselig at de inviterer alle! Kjøper gjerne gave. Jenta mi får jo noe igjen for det, hvis man skal se sånn på det. Hun får jo være med på fest med hele klassen. Og det synes hun er kjempemoro! Så lenge dere ønsker, så kjør på med å invitere hele klassen om dere vil! Det er bare kjempeflott i mine øyne Anonymous poster hash: 8304d...a4a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Det er helt frivillig å gå i bursdag, så det må du ikke tenke på. Synes det er flott at dere inviterer alle. Tenk så fint for klassen å treffes i en slik setting. I mitt barns klasse er det svært få jenter, og noen kommer ikke på slike ting av religiøse grunner. Da er det fint når en av guttene slår til og ber hele gjengen slik at jentene også får være med på store bursdagsfeiringer. Anonymous poster hash: 154c7...859
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Det er helt frivillig å gå i bursdag, så det må du ikke tenke på. Synes det er flott at dere inviterer alle. Tenk så fint for klassen å treffes i en slik setting. I mitt barns klasse er det svært få jenter, og noen kommer ikke på slike ting av religiøse grunner. Da er det fint når en av guttene slår til og ber hele gjengen slik at jentene også får være med på store bursdagsfeiringer. Anonymous poster hash: 154c7...859 Når en av guttene slår til? Slå til selv, og inviter hele klassen!!!! Anonymous poster hash: 6016a...085
Nyttårs barn Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Det er helt frivillig å gå i bursdag, så det må du ikke tenke på. Synes det er flott at dere inviterer alle. Tenk så fint for klassen å treffes i en slik setting. I mitt barns klasse er det svært få jenter, og noen kommer ikke på slike ting av religiøse grunner. Da er det fint når en av guttene slår til og ber hele gjengen slik at jentene også får være med på store bursdagsfeiringer. Anonymous poster hash: 154c7...859 Når en av guttene slår til? Slå til selv, og inviter hele klassen!!!! Anonymous poster hash: 6016a...085 Ja jeg er faktisk en av guttemammaene og dette er en grunn til at vi har invitert alle. Selvfølgelig er det jo også koselig å be alle i klassen og min gutt har jo mange gode venner blant jentene også. Jeg ville bare vise at det er flere sider ved dette. Endret 24. januar 2016 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 Det er helt frivillig å gå i bursdag, så det må du ikke tenke på. Synes det er flott at dere inviterer alle. Tenk så fint for klassen å treffes i en slik setting. I mitt barns klasse er det svært få jenter, og noen kommer ikke på slike ting av religiøse grunner. Da er det fint når en av guttene slår til og ber hele gjengen slik at jentene også får være med på store bursdagsfeiringer. Anonymous poster hash: 154c7...859 Når en av guttene slår til? Slå til selv, og inviter hele klassen!!!! Anonymous poster hash: 6016a...085 Ja jeg er faktisk en av guttemammaene og dette er en grunn til at vi har invitert alle. Selvfølgelig er det jo også koselig å be alle i klassen og min gutt har jo mange gode venner blant jentene også. Jeg ville bare vise at det er flere sider ved dette. Så godt å se at noen tenker på dette! I min sønns klasse er det veldig få gutter, og flere av dem feirer ikke bursdag, så han er bare i 1-2 bursdager i løpet av et år. Synes det er dårlig av jenteforeldrene å utelate så få av en klasse, spesielt når de ikke er avskrekkende mange til sammen en gang. (15) Anonymous poster hash: 51d61...b3a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Det er helt frivillig å gå i bursdag, så det må du ikke tenke på. Synes det er flott at dere inviterer alle. Tenk så fint for klassen å treffes i en slik setting. I mitt barns klasse er det svært få jenter, og noen kommer ikke på slike ting av religiøse grunner. Da er det fint når en av guttene slår til og ber hele gjengen slik at jentene også får være med på store bursdagsfeiringer. Anonymous poster hash: 154c7...859 Når en av guttene slår til?Slå til selv, og inviter hele klassen!!!! Anonymous poster hash: 6016a...085 Ja jeg er faktisk en av guttemammaene og dette er en grunn til at vi har invitert alle. Selvfølgelig er det jo også koselig å be alle i klassen og min gutt har jo mange gode venner blant jentene også.Jeg ville bare vise at det er flere sider ved dette. Så godt å se at noen tenker på dette! I min sønns klasse er det veldig få gutter, og flere av dem feirer ikke bursdag, så han er bare i 1-2 bursdager i løpet av et år. Synes det er dårlig av jenteforeldrene å utelate så få av en klasse, spesielt når de ikke er avskrekkende mange til sammen en gang. (15) Anonymous poster hash: 51d61...b3a Vi ba hele 25 stk, bare koselig det. Anonymous poster hash: fbca2...ea2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 I mitt barns klasse er de 17 stk, men inviterer bare jentene. Det er pga noen av guttene og noen av jentene er slik at en må gå og kjefte på de for de er totalt umodne. Jeg vil ikke at mitt barn sitt selskap skal handle om at mor bare må irettesette enkelte barn hele tiden. Derfor har vi bare hatt rene selskap. Hver gang vi har hatt hjemmegrupper, så blir det bare tull. De kaster mat, hyler høyt, søker drikke og bare hopper rundt.... Anonymous poster hash: 3ea46...d80
Førstemann Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 Vi har hatt hele klassen 1 gang, ellers bare jentene. Syns det er flott at noen inviterer hele klassen for å få en skikkelig klassefest. Veldig bra for miljøet. Til nå er det bare jenter som har hatt hele klassen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 I klassen til sønnen min er de 43 elever, 24 av dem gutter, så det er ikke veldig mange som har hele klassen i bursdag. Men det skjer av og til, sist nå leide en jente ungdomsklubben og hadde klassefest på dagen sin, veldig koselig. Her som de har storklasser på skolen har vi så høye gavebudsjett uansett at en bursdag fra eller til ikke spiller noen rolle og det er fint for klassemiljøet med en klassefest av og til. Anonymous poster hash: 017a1...8e7
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Høres helt topp ut når det ikke er flere elever i klassen. Bra for samholdet i klassen og treffes utenfor skolen. Det med gaver er jo ikke noe å tenke på, som en nevnte over barnet som gir gave får jo igjen ved å være i bursdag med hele klassen! Selv kan jeg ikke be hele klassene til to av barna, 30 i en og 32 i den andre og 16 av samme kjønn for begge. Så da synes jeg det holder. For minste skal jeg vurdere når det nærmer seg, 22 stk og 12 av barnets kjønn. Hvis jeg kan ha den ute kan jeg ha alle, men inne blir det fort litt trangt og kaotisk. Anonymous poster hash: 8bf4e...8b8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 Høres helt topp ut når det ikke er flere elever i klassen. Bra for samholdet i klassen og treffes utenfor skolen. Det med gaver er jo ikke noe å tenke på, som en nevnte over barnet som gir gave får jo igjen ved å være i bursdag med hele klassen! Selv kan jeg ikke be hele klassene til to av barna, 30 i en og 32 i den andre og 16 av samme kjønn for begge. Så da synes jeg det holder. For minste skal jeg vurdere når det nærmer seg, 22 stk og 12 av barnets kjønn. Hvis jeg kan ha den ute kan jeg ha alle, men inne blir det fort litt trangt og kaotisk. Anonymous poster hash: 8bf4e...8b8 Glemte å skrive at mine to med de største klassene har bursdag på senvinteren som gjerne har mye dårlig utevær her. Anonymous poster hash: 8bf4e...8b8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 jeg var den eneste i min klasse som ba alle, gutter og jenter, og det var de morsomste bursdagene, alle lekete med hverandre og koste seg. klart kan jo ha vært ekstra moro nettopp fordi det var min bursdag også hehe Anonymous poster hash: 8d258...1fa
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 Takk for svar. Da ser det heldig vis ikke ut til at det vil være mange negative Anonymous poster hash: 2cf47...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå