Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Ja. Champagne Anonymous poster hash: 6dc1d...c33
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Anonymous poster hash: 87947...939 Ja, men bare til de voksne Anonymous poster hash: 877c2...f74
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Nei. Det synes jeg høres helt merkelig ut! Har aldri opplevd alkoholservering i dåp, konfirmasjon eller feiring av barnebursdager. Anonymous poster hash: 27aa6...8d2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Ja vi hadde rødvin til maten i første dåpen. Men de fleste kjørte jo, så det ble drukket lite. Vi gjentok ikke det i de andre dåpene. Anonymous poster hash: bc08f...bd5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Nei. Det synes jeg høres helt merkelig ut! Har aldri opplevd alkoholservering i dåp, konfirmasjon eller feiring av barnebursdager. Anonymous poster hash: 27aa6...8d2 I Sverige er det faktisk helt vanlig og forventet å bli servert alkohol i dåp. Trodde først det var en spøk da farens familie foreslo at de kunne dekke alkoholen til dåpen... . Vi kom frem til et kompromiss, ett- to glass ordinær vin maks til dem som ville ha det, og ellers mye brus og alkoholfritt øl. Anonymous poster hash: 74457...db8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Juleøl, dåpen var 2. juledag. Anonymous poster hash: 7b8dc...a32
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Nei, aldri hørt om! Hadde ikke kommet på det! 😳 Synest ikke det er passende heller faktisk! Anonymous poster hash: 986d0...721
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Ja, og er fratatt begge barna som følge av dette. Ble angitt av dib-politiet. Hjelpes, for et hysteri altså. Anonymous poster hash: 68a93...ce9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 Ja Anonymous poster hash: 214b8...383
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 Ja, og er fratatt begge barna som følge av dette. Ble angitt av dib-politiet. Hjelpes, for et hysteri altså. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Seriøst? Fortell.... Anonymous poster hash: 87947...939
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 Ja, og er fratatt begge barna som følge av dette. Ble angitt av dib-politiet. Hjelpes, for et hysteri altså. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Hysteri?? Jeg er så lei av at alt blir kalt hysteri. Det at noen av oss ikke føler at det hører hjemme i en dåp kan jeg ikke forstå at kvalifiserer til hysteri. Du har jammen lsv toleransegrense for andres meninger...! Anonymous poster hash: 27aa6...8d2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 Ja, og er fratatt begge barna som følge av dette. Ble angitt av dib-politiet. Hjelpes, for et hysteri altså. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Hysteri?? Jeg er så lei av at alt blir kalt hysteri. Det at noen av oss ikke føler at det hører hjemme i en dåp kan jeg ikke forstå at kvalifiserer til hysteri. Du har jammen lsv toleransegrense for andres meninger...! Anonymous poster hash: 27aa6...8d2 Jeg har vært her inne i over 10 år og har lest utallige tråder om dette temaet. Enkelte av dere er hysteriske når det kommer til temaet "servering alkohol i husstand hvor barn oppholder seg". Det er ingenting i veien med min toleransegrense. Anonymous poster hash: 68a93...ce9
Elsker livet Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Har aldri vært et tema. Kan ikke tenke meg at noen av gjestene hadde takket ja til det en søndags ettermiddag. De fleste ønsker nok å være kjørbare. Utenom det har jeg ikke noe i mot det. Alkohol kan passe til enhver feiring så lenge det er de voksne som drikker. Det som er viktig er at man begrenser inntaket slik at man ikke får nedsatt dømmekraft, noe det virker som veldig mange sliter med, og ikke ønsker, tvert i mot.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 Ja, og er fratatt begge barna som følge av dette. Ble angitt av dib-politiet. Hjelpes, for et hysteri altså. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Hysteri?? Jeg er så lei av at alt blir kalt hysteri. Det at noen av oss ikke føler at det hører hjemme i en dåp kan jeg ikke forstå at kvalifiserer til hysteri. Du har jammen lsv toleransegrense for andres meninger...! Anonymous poster hash: 27aa6...8d2 Jeg har vært her inne i over 10 år og har lest utallige tråder om dette temaet. Enkelte av dere er hysteriske når det kommer til temaet "servering alkohol i husstand hvor barn oppholder seg". Det er ingenting i veien med min toleransegrense. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Jeg synes ikke det er riktig å kalle noen hysteriske uansett. Jeg har ingenting i mot å drikke et glass vin til middagen eller ta seg en øl selv om det er barn tilstede. Men jeg skjønner at det for noen kan føles helt feil. Og det respekterer jeg uten å kalle de hysteriske. Synes godt jeg kan si at jeg ikke synes alkohol ikke hører til i en dåp, uten å bli beskylt for hysteri... Tror du har misforstått begrepet en smule... Anonymous poster hash: 27aa6...8d2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #18 Skrevet 25. januar 2016 Ja, vi serverte alkohol i dåpen. Folk feirer dåp veldig ulikt. Noen har selskap med mange gjester i et selskapslokale, andre har nærmeste familie hjemme hos seg selv. Tror ikke babyen min merket verken den portvin eller champagne de 8 voksne delte før en middag og et glass vin. Om hun så gjorde så vites det ikke. Om det var på et lokale med åpen bar, og 15 småunger springende rundt er det annerledes. Anonymous poster hash: df77a...f35
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #19 Skrevet 25. januar 2016 Ja, og er fratatt begge barna som følge av dette. Ble angitt av dib-politiet. Hjelpes, for et hysteri altså. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Hysteri?? Jeg er så lei av at alt blir kalt hysteri. Det at noen av oss ikke føler at det hører hjemme i en dåp kan jeg ikke forstå at kvalifiserer til hysteri. Du har jammen lsv toleransegrense for andres meninger...! Anonymous poster hash: 27aa6...8d2 Jeg har vært her inne i over 10 år og har lest utallige tråder om dette temaet. Enkelte av dere er hysteriske når det kommer til temaet "servering alkohol i husstand hvor barn oppholder seg". Det er ingenting i veien med min toleransegrense. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Har gjort samme observasjon. Og ja, har servert vin i dåp (navnefest). Det er liksom så kjipt å gi oldemor cola når vi serverer ryper i fløtesaus. Anonymous poster hash: 31e7e...42c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #20 Skrevet 25. januar 2016 Dette er da en voksenfest og ikke en barnefest. Det er de voksne som feirer, da er alkohol i folks egne tempo og mengder helt naturlig, med mindre det er tung alkoholisme eller omsorgssvikt inne i bildet. Hva dkulle man drukket liksom? Morsmelk og vann fra døpefontenen? Anonymous poster hash: 19540...567
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #21 Skrevet 25. januar 2016 Dette er da en voksenfest og ikke en barnefest. Det er de voksne som feirer, da er alkohol i folks egne tempo og mengder helt naturlig, med mindre det er tung alkoholisme eller omsorgssvikt inne i bildet. Hva dkulle man drukket liksom? Morsmelk og vann fra døpefontenen? Anonymous poster hash: 19540...567 Sånn tenker ikke jeg på det. Jeg tenker at det er en familiebegivenhet, og ikke en voksenfest. Og det er jo gjerne på søndager det foregår. Har aldri følt at det har vært naturlig med alkohol i dåp. Tror ikke mange hadde drukket det heller om vi hadde hatt det. I de dåpene jeg har vært har vi fått vann og brus til maten. Aldri opplevd at noen har nevnt at de savnet vin eller øl... Anonymous poster hash: 27aa6...8d2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #22 Skrevet 25. januar 2016 Ja, og er fratatt begge barna som følge av dette. Ble angitt av dib-politiet. Hjelpes, for et hysteri altså. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Hysteri?? Jeg er så lei av at alt blir kalt hysteri. Det at noen av oss ikke føler at det hører hjemme i en dåp kan jeg ikke forstå at kvalifiserer til hysteri. Du har jammen lsv toleransegrense for andres meninger...! Anonymous poster hash: 27aa6...8d2 Jeg har vært her inne i over 10 år og har lest utallige tråder om dette temaet. Enkelte av dere er hysteriske når det kommer til temaet "servering alkohol i husstand hvor barn oppholder seg". Det er ingenting i veien med min toleransegrense. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Jeg synes ikke det er riktig å kalle noen hysteriske uansett. Jeg har ingenting i mot å drikke et glass vin til middagen eller ta seg en øl selv om det er barn tilstede. Men jeg skjønner at det for noen kan føles helt feil. Og det respekterer jeg uten å kalle de hysteriske. Synes godt jeg kan si at jeg ikke synes alkohol ikke hører til i en dåp, uten å bli beskylt for hysteri... Tror du har misforstått begrepet en smule... Anonymous poster hash: 27aa6...8d2 Du har en vei å gå når det kommer til å akseptere at ikke alle er enige med deg. Anonymous poster hash: 68a93...ce9
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #23 Skrevet 25. januar 2016 Vi hadde dåpen i Spania, ble servert alkohol, alle drakk bortsett fra bf og meg. Anonymous poster hash: 6efca...d8e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #24 Skrevet 25. januar 2016 Ja, og er fratatt begge barna som følge av dette. Ble angitt av dib-politiet. Hjelpes, for et hysteri altså. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Hysteri?? Jeg er så lei av at alt blir kalt hysteri. Det at noen av oss ikke føler at det hører hjemme i en dåp kan jeg ikke forstå at kvalifiserer til hysteri. Du har jammen lsv toleransegrense for andres meninger...! Anonymous poster hash: 27aa6...8d2 Jeg har vært her inne i over 10 år og har lest utallige tråder om dette temaet. Enkelte av dere er hysteriske når det kommer til temaet "servering alkohol i husstand hvor barn oppholder seg". Det er ingenting i veien med min toleransegrense. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Jeg synes ikke det er riktig å kalle noen hysteriske uansett. Jeg har ingenting i mot å drikke et glass vin til middagen eller ta seg en øl selv om det er barn tilstede. Men jeg skjønner at det for noen kan føles helt feil. Og det respekterer jeg uten å kalle de hysteriske. Synes godt jeg kan si at jeg ikke synes alkohol ikke hører til i en dåp, uten å bli beskylt for hysteri... Tror du har misforstått begrepet en smule... Anonymous poster hash: 27aa6...8d2 Du har en vei å gå når det kommer til å akseptere at ikke alle er enige med deg. Anonymous poster hash: 68a93...ce9 Da tror jeg du må lese det jeg skriver om igjen... Jeg skriver at jeg har respekt for andres meninger, og sier at man kan vise forståelse for at noen har andre meninger uten å kalle det hysteri... Hysteri-kortet brukes som en hersketeknikk for å overkjøre de som har en annen mening. Så jeg tror du skal tenke deg om før du snakker om aksept for enighet... Anonymous poster hash: 27aa6...8d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå