Gå til innhold

Har dere all medisin forsvarlig innelåst ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller utenfor barnas rekkevidde?

Jeg må innrømme at vi ikke hadde medisinskap da barna var små, og når vi først fikk det så står nøkkelen bestandig i.

Vi har oppbevart medisin i kjøleskapet, et kjøkkenskap og på en hylle på soverommet. 

Jeg tror ikke noen av mine barn hadde spist tabletter om de hadde kommet over noen,med unntak av da de var veldig små og puttet alt i munnen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har på kjøkkenet og på soverommet. Har ikke barn da

Anonymous poster hash: 35f8a...f83
Skrevet

Nei vi har medisiner over alt. Har et barn som ikke rører noen ting uten lov. Hvis han finner noe han blir nysgjerrig på så kommer han rett til oss og spør hva det er. Tar oss da med for å vise fremfor å plukke det opp uten å spørre først. :P

Men må kanskje gjemme mer unna når han begynner å ha med venner hjem...

Anonymous poster hash: 7c511...bef
Skrevet

Vi har svært lite medisin i hus da. Paracet, hostesaft, mageregulerende stort sett. Men ci har Stesolid som yngste fikk mot feberkramper. Alt ligger i medisinskapet, men nøkkelen står i. Det er høyt oppe på veggen i en bod som ungene aldri er i, så kan aldri tenke meg at de finner på å gå der, hente stol (må bæres fra den andre etasjen), klatre opp og ta seg noen piller. Men nå er de små enda da, det blir kanskje annerledes i tenårene hvis de får interesse for piller.

Skrevet (endret)

Nei, men har vel egentlig aldri hatt andre medisiner enn Ibux og paracet i hus, og barnet er stort nok til at disse ikke behøver å ligge innelåst eller høyt oppe.

Unntaket er de gangene vi har besøk av et familiemedlem som bruker medisiner og benytter dosett, når barnet var yngre kunne jeg bli svært irritert av at dosetten ble lagt på benken halvåpen, og jeg drev hele tiden og ryddet den ut av barnets rekkevidde.

Det samme gjaldt andre eldre familiemedlemmer, jeg sa fra hver gang vi reiste dit at de måtte huske på å rydde unna både medisinene sine og kjemiske vaskemidler før vi kom. Til vanlig lå det ofte lett tilgjengelig for dem selv, dvs innen en fireårings rekkevidde.

Endret av Virginia!
Skrevet

Har det i skapet på kjøkkenet. Men har som regel kun Paracet i hus

Anonymous poster hash: a8659...52b

Skrevet

Nei, men alt ligger i skapet badet og ingen av barna er store nok til å nå opp i det :)

Anonymous poster hash: 3d53a...18f

Skrevet

Nei, men alt ligger i skapet badet og ingen av barna er store nok til å nå opp i det :)

Skal såklart stå skapet på badet..

Skrevet

Har det øverst oppi et skap på badet.

Det er viktig, da. Husker lillebroren til en X kjæreste spiste alle p-pillene mine😳

Han var 4-5 år.

Skrevet

Nei står i skapet på badet.

Men doseringbrettet mitt ligger litt her og der. Der er det blodfortynnende medisiner, ramipril og betablokker.

Mannen har sine i emballasjen, den er med sånn barnesikringslokk så ungene får den ikke opp. Er medisiner mot epilepsi.

Nå er barna våre skolebarn. Hadde nok vært mer forsiktig med småbarn i huset.

Anonymous poster hash: 19dcb...637

Skrevet

Vi har medisinskap, men låser det som regel ikke. Jeg har dosett i kjøleskapsdøra, helt øverst. Legger opp for 14 dager om gangen.

Barna har aldri rørt mine medisiner, heldigvis, men jeg skal begynne å låse døra på medisinskapet.

Anonymous poster hash: a10c5...423

Skrevet

Har en boks til medisiner som står høyt i et skap på kjøkkenet. I tillegg har vi en boks med plaster og sånt som står lett tilgjengelig så man kan ta den og løpe om noen trenger det fort eller om ungene skal fikse selv. Så alt av skumle ting står utenfor rekkevidde, mens plaster, kompress, ispose etc står klart.

Skrevet

Nei det er ikke låst inn. Jeg og mannen har hver vår skuff med medisiner på stua, jeg bruker: zaroteks, zoloft, tramadol, triobe og jern.

Mannen bruker neurontin, levaksin, triobe og en annen type smertestillende som jeg ikke husker navnet på nå. Ellers så har vi paracet og ibux. Begge barna er skolebarn og de vet at våre tabletter er farlige å ta for barn.

Anonymous poster hash: 6df94...135

Skrevet

Nei det er ikke låst inn. Jeg og mannen har hver vår skuff med medisiner på stua, jeg bruker: zaroteks, zoloft, tramadol, triobe og jern.

Mannen bruker neurontin, levaksin, triobe og en annen type smertestillende som jeg ikke husker navnet på nå. Ellers så har vi paracet og ibux. Begge barna er skolebarn og de vet at våre tabletter er farlige å ta for barn.

Nesten ett helt apotek jo.. 😱

Anonymous poster hash: 854ee...f36

Skrevet

Nesten ett helt apotek jo.. 😱

Anonymous poster hash: 854ee...f36

Nei? Vi har 3 forskjellige allergimedisiner, voltarol, paracet stikkpille, paracet tabletter, ibux, blodfortynnende piller, ppiller, fragminsprøyter, bacimecin, pyrisept, plastere, idoform, vitaminpiller, jern tabletter. Vet om mange som har enda mer.

Anonymous poster hash: 9b5da...7c1

Skrevet

Har masse i nederste hylle i kjøleskapet, resten har jeg i kjøkkenskapet.

Skrevet

Har det i et skap ungene ikke når. Ellers har jeg sovetablettene mine i nattbordskuffen, ikke beste stedet..

Anonymous poster hash: 89180...643

Skrevet

Mjæ, har det i en kjøkkenskuff med barnesikring på

Anonymous poster hash: 3fbcc...b02

Skrevet

Jepp, har alt låst inn i medisinskap høyt på veggen på badet. Nøkkelen er ikke tilgjengelig for barnet vårt. Tar ingen sjangser når det gjelder medisiner.

Anonymous poster hash: c321e...16d

Skrevet

Ja, alt er innelåst i medisinskap høyt oppe på veggen i et rom barna ikke benytter. Nøkkelen ligger imidlertid oppå skapet, burde finne en lur plass til den - problemet med mine lure plasser er at de er så lure at jeg ikke finner dem igjen... 😄

Skrevet

Innelåst i medisinskap på vaskerom. Har riktignok paracet supp liggende i øverste hylla på kjøleskapsdøra. Jeg må selv ha krakk for å nå opp.. Bare små barn enda, så de ligger trygt.

Men en liten digresjon, husk at sun oppvaskmiddeltabeltter er like viktig å ha utenfor rekkevidde for barn. De er noe av det mest etsende vi har i hus, og kan gi livstruende skader om de spises!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...