Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Jeg har 3 barn, og nå har de to minste fått vannkopper. De går i barnehage (tvillinger). Eldste gutten min har ikke hatt det enda, men får det vel snart. Er det greit at han er med hjem til en kamerat etter skolen imorgen og i bursdagsselskap på onsdag? Tenker på smittefare for de andre barna der. Eller er ikke det noe å tenke på? Han går jo på skole frem til han evt får vannkopper. Han er 8 år. Er kanskje et teit spørsmål, men jeg er helt grønn på dette området 😩 Anonymous poster hash: d00ab...58e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Hvis de nettopp har fått det så er det ikke noe problem, med mindre han kan ha blitt smittet samtidig som dem da. Inkubasjonstiden er ca 2 uker, og man er smittsom fra et par dager før utslettet kommer. Anonymous poster hash: a805f...485
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 De har nok fått det fra en i barnehagen. Så han har ikke blitt smittet samtidig. Så da er det okey at han deltar som planlagt denne uken? ☺️ Anonymous poster hash: d00ab...58e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 De har nok fått det fra en i barnehagen. Så han har ikke blitt smittet samtidig. Så da er det okey at han deltar som planlagt denne uken? ☺️ Anonymous poster hash: d00ab...58e De fikk utbrudd nå på fredag. Anonymous poster hash: d00ab...58e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 De har nok fått det fra en i barnehagen. Så han har ikke blitt smittet samtidig. Så da er det okey at han deltar som planlagt denne uken? ☺️ Anonymous poster hash: d00ab...58e De fikk utbrudd nå på fredag. Anonymous poster hash: d00ab...58e Ja det bør være helt uproblematisk. Anonymous poster hash: a805f...485
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Tusen takk for svar! Vil jo ikke skape problemer for noen andre ☺️ Anonymous poster hash: d00ab...58e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Tusen takk for svar! Vil jo ikke skape problemer for noen andre ☺️ Anonymous poster hash: d00ab...58e De fleste vil vel uansett at barna skal få vannkopper for å bli ferdig med det. Men det er klart, når det begynner å nærme seg kan du jo la være å sende ham hjem til en kompis med gravid mor eller familiemedlemmer med nedsatt immunforsvar. Anonymous poster hash: a805f...485
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Ville spurt foreldrene til kompisen og de han skal i bursdag til om de synes det går greit. Du kan jo si du tror ikke han er smittefarlig. Men er jo greit å være åpen om det. Hadde satt pris på om jeg ble varslet før vi fikk besøk av barn med mulig vannkoppsnitte i huset... Anonymous poster hash: d1514...b9d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Ville spurt foreldrene til kompisen og de han skal i bursdag til om de synes det går greit. Du kan jo si du tror ikke han er smittefarlig. Men er jo greit å være åpen om det. Hadde satt pris på om jeg ble varslet før vi fikk besøk av barn med mulig vannkoppsnitte i huset... Anonymous poster hash: d1514...b9d Aaargh! Vannkoppsmitte! Trodde jeg greide å rette før jeg postet...! Anonymous poster hash: d1514...b9d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Man kan selvfølgelig ikke tenke på det. Hvem som helst kan gå rundt med smitte Anonymous poster hash: 9ae14...4cc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Man kan ikke isolere seg fra omverdenen som min lege sa..Han kan allerede ha blitt smittet og har kanskje allerede smittet flere.Dette vet man jo ikke.Vannkopper kan man egentlig få fra alle steder,så reis på det dere skal Anonymous poster hash: 21c6f...26b
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Eneste skulle være om det er en klassekamerat eller søsken av klassekamerat som har kreft eller annen immundempende sykdom. Da bør de andre få vite og velge hva de gjør utifra potensiell smitte. Anonymous poster hash: 7e633...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå