Gå til innhold

Tid passer det best å få barn som lærer?


oreokaka

Anbefalte innlegg

Hei!

For et par uker siden tok jeg min siste ppille, og mannen og jeg begynner smått å tenke litt på å få barn. Tingen er at jeg er lærer, og jeg vet lite om tid det "passer" seg best å få barn. Jeg føler et veldig ansvar for å være lærer hele året, og får gjerne dårlig samvittighet hvis jeg blir syk bare en dag eller to. Likevel må jeg kanskje ikke tenke så mye over den samvittigheten, da vi har lyst på en familie i fremtiden. Derfor lurer jeg på om det er noen lærere (evt andre) her som kan hjelpe meg? Tid "passer" det egentlig best å bli gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Er det noen tid som er bedre enn andre da? Her er alle tre født i mai/juni. Jeg søke ulønnet omsorgspermisjon etter permisjonen var slutt, og begynte på jobb igjen ved nytt skoleår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lærer selv, men har venner som har gått på en smell med tanke på at lærer må ta ut tvungen ferie og regelverket hindrer en å i forlenge permisjon med ferieukene sine. Vil anbefale deg å sjekke ut akkurat den bliten.

 

Ellers - det blir man kanskje flinkere til etter at man får barn - så må man være litt egoistisk i blant og tenke på seg selv og egne ønsker. Jeg elsker jobben min, men ikke nok til at det kan diktere når jeg får barn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Slutten av juli, begynnelsen av August er ei fin tid.

Da er du innafor barnehageopptaket og har mulighet til å være i jobb til i juni (kanskje noe redusert ifht formen, men det er fortsatt en stund igjen til termin når barna tar ferie). Ferien i juli får du igjen på slutten av permisjonstiden, og fars permisjon går ut rett etter elevene tar sommerferie året etter. Babyen er ca året neste august og kan starte i barnehagen når du starter i jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...