Gå til innhold

Ønsker ikke babyshower…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt første barn, og har nå gjennom felles bekjente fått greie på at mine venninner skal arrangere babyshower for meg. Men det ønsker jeg ikke :( Og det er skikkelig stereotype også, med bleiekake og det hele! Jeg ønsker heller at de kommer med koselige gaver som babyklær o.l. etter barnet er født, ikke overøser meg med gullsmokker og sånt nå :( Grunnen til at den bekjente fortalte meg dette, er at de sendte personen for å fiske etter babyens kjønn, så de kunne avgjøre om de skulle ha rosa eller blå dekorasjoner. Men jeg vil holde kjønnet hemmelig til etter fødsel, nettopp for å unngå slike typiske kjønnsdelte gaver. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :( Kan jeg si til dem at jeg ikke ønsker babyshower?

Anonymous poster hash: 81955...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kan du ikke bare glippe en liten uttalelse til en som skal over hvor dumt babyshower er og at det er mye bedre å vente til etter fødsel med markering? Eventuelt må du bare bite det i deg og ta det som et godt tegn på at folk bryr seg om deg.

Anonymous poster hash: 76740...df8

Skrevet

Ja, bedre å si det. Send en mld til hun som sikkert har ansvaret og si du setter pris på tanken, men at du ikke ønsker dette nå. De er heller hjertelig velkommen på besøk etter fødsel.

Anonymous poster hash: 0d57d...c68

Skrevet

Du spør ukjente om du kan si til dine venner at du ikke ønsker babyshower? Og du skal bli MOR? Hvordan skal du klare å ta valg på vegne av barnet ditt etterhvert? Det er jo helt tafatt!?

Anonymous poster hash: 16446...4b5

Skrevet

Troll!

Anonymous poster hash: b7739...fbd

Skrevet

Jeg ble akkurat overrasket med Babyshower. Hadde faktisk takket nei og sagt at jeg ikke ønsket det.. Men ble tatt på sengen med overraskelsesfest, og det var bare såå koselig!! Fikk så utrolig mye fint og ikke minst en vanvittig koselig kveld med jenter jeg er veldig glad i. Skikkelig rørende. ✨

Anonymous poster hash: 73017...988

Gjest Antarctica
Skrevet

Bare si du ikke ønsker det. Og at du ikke vet kjønnet.

Skrevet

Jeg venter mitt første barn, og har nå gjennom felles bekjente fått greie på at mine venninner skal arrangere babyshower for meg. Men det ønsker jeg ikke :( Og det er skikkelig stereotype også, med bleiekake og det hele! Jeg ønsker heller at de kommer med koselige gaver som babyklær o.l. etter barnet er født, ikke overøser meg med gullsmokker og sånt nå :( Grunnen til at den bekjente fortalte meg dette, er at de sendte personen for å fiske etter babyens kjønn, så de kunne avgjøre om de skulle ha rosa eller blå dekorasjoner. Men jeg vil holde kjønnet hemmelig til etter fødsel, nettopp for å unngå slike typiske kjønnsdelte gaver. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :( Kan jeg si til dem at jeg ikke ønsker babyshower?

Anonymous poster hash: 81955...a24

Jeg hadde sagt det, "jeg ønsker ikke babyshower".

Hvis de har gjort det for andre i gjengen, ser ikke jeg det som uanturlig at du sier ifra.

Anonymous poster hash: 82c0a...f86

Skrevet

Jeg sa til mine venninner at jeg ikke ønsket noe babyshower! Jeg ville ikke feire baby osv før den faktisk var født. Man vet jo virkelig ikke at alt går greit? Og er ikke noe særlig å sitte igjen med bleiekake og masse gaver fra alle venninnene?

En venninne av meg opplevde nemlig dette, er nok derfor jeg er så negativ til babyshower..

Anonymous poster hash: f5269...11f

Skrevet

Kan du ikke heller sette pris på denne gesten dine venninner vil ordne for deg.. Jeg har tre barn, men aldri har noen ordna babyshower for meg.. Det kan også føles ganske sårt..! 

Anonymous poster hash: 5c63c...696
Skrevet

Smil pent og vær takknemlig. Du har venninner som bryr seg om deg og vil gjøre stas på deg. Joda, babyshower er litt teit, men de gjør en innsats for å gjøre stas på deg og junior. Vær glad for det :)

Skrevet

Du spør ukjente om du kan si til dine venner at du ikke ønsker babyshower? Og du skal bli MOR? Hvordan skal du klare å ta valg på vegne av barnet ditt etterhvert? Det er jo helt tafatt!?

Hurra for årets hyggeligste tilbakemelding! Noe av poenget med et anonymt forum er jo at man skal kunne spørre om ting man ikke vil/kan/tør spørre andre om. 

HI - du har to valg. Enten følge mammantilnurkets strategi og tenke at dette er veldig hyggelig ment, og derfor noe du kan bestemme deg for å sette pris på. Eller du kan si ifra at du ikke ønsker denne markeringen. Jeg ville nok valgt det siste, fordi jeg tenker at innsatsen ikke ville stått i stil med takknemligheten jeg hadde klart å opparbeide. 

Skrevet

Hurra for årets hyggeligste tilbakemelding! Noe av poenget med et anonymt forum er jo at man skal kunne spørre om ting man ikke vil/kan/tør spørre andre om.

HI - du har to valg. Enten følge mammantilnurkets strategi og tenke at dette er veldig hyggelig ment, og derfor noe du kan bestemme deg for å sette pris på. Eller du kan si ifra at du ikke ønsker denne markeringen. Jeg ville nok valgt det siste, fordi jeg tenker at innsatsen ikke ville stått i stil med takknemligheten jeg hadde klart å opparbeide.

Wow!! Virkelig!!? Så hi har to alternativer: A: Ikke si noe, og prøve å sette pris på gesten

B: Gi beskjed at hun ikke ønsker babyshower

Du er jo helt rå!!! 👏👏👏👏

Skrevet

Wow!! Virkelig!!? Så hi har to alternativer: A: Ikke si noe, og prøve å sette pris på gesten

Du er jo helt rå!!! 👏👏👏👏

Å herregud... 4b5 du virker ikke så hyggelig du. Virkelig ikke!

Anonymous poster hash: 8935b...0e9

Skrevet

Du er jo helt rå!!!

Det finnes jo et tredje alternativ, det er der HI synes å være akkurat nå, og det burde ikke vært et alternativ. Å irritere seg, tenke at hun ikke vil ha det, men ikke si ifra, for deretter å være tilbakeholdende og misfornøyd mottaker av begivenheten.

Takk for den vennlige tilbakemeldingen, det gjorde mandag morgen ekstra strålende. 

Skrevet

Du er jo helt rå!!! 👏👏👏👏

Wow! Bare....wow!!

Snakk om morragretten (håper jeg).

Anonymous poster hash: 86fb7...26f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...