Gå til innhold

Lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått litt nok.

Det er en ung mann (28år) som skulle bo hos oss en stund. Nå har han bodd her 6mnd. Han bidrar iblandt, lager kanskje en middag annenhver uke og handler en sjelden gang. Kommer og går som han vil. Sier at vi baaare må be om hjelp, men han er sjelden i fellesområdene og det føles kjipt å sende ham mld. Jeg er fristet til å be ham i det minste vaske huset hver uke. Hvordan ville du sagt det?

Ja - han er stesønn...

Anonymous poster hash: 35913...fec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må da du og faren stå sammen. Hva sier faren?

Mye som spiller inn, om han jobber, om han betaler husleie, om han dekker egen mat, om han bidrar på annen måte?

Uansett så er det vel til alles beste om det ikke er en ordning som er uten ende. Gjør konkrete avtaler!

Om han kun skulle bo en kort tid og det er endret, da er det mer enn god nok grunn til å reforhandle avtaler.

Og han er vel gammel nok til at han bør finne seg et eget sted å bo...

Anonymous poster hash: 54794...b10
Skrevet

Ville sagt at tiden nå er ute og at han virkelig burde klart å finne seg annet sted å bo.

Har dere spurt hvorfor han enda ikke har kommet seg ut?

Anonymous poster hash: 1a32a...547

Skrevet

Takk for svar!

Far har latt det gå litt lenge og jeg har også vært positiv, men nå er det nok. I dag sa han at det var tomt for lyspærer igjen og plutselig kjente jeg at det var dråpen. Han har flere småjobber hvor han tjener knallbra når han først jobber og kan jaggu kjøpe inn selv! I utgp skulle han hjelpe til med arbeid ute og inne, men det er blitt mindre og mindre. Nå venter han på svar på en jobb, men det har vært utsatt flere ganger 😝

Skrevet

Takk for svar!

Far har latt det gå litt lenge og jeg har også vært positiv, men nå er det nok. I dag sa han at det var tomt for lyspærer igjen og plutselig kjente jeg at det var dråpen. Han har flere småjobber hvor han tjener knallbra når han først jobber og kan jaggu kjøpe inn selv! I utgp skulle han hjelpe til med arbeid ute og inne, men det er blitt mindre og mindre. Nå venter han på svar på en jobb, men det har vært utsatt flere ganger

Men da må dere stille krav til ham. At han venter på svar på en jobb er uvesentlig, han har flere småjobber og tjener bra.

Jeg ville krevd at han enten betalte for seg hjemme, eller at han viste at han sparte aktivt hver måned for å bygge egenkapital. Utgifter til eget forbruk og mat bør han uansett dekke selv, men husleie og strøm kan han slippe hvis  han viser at han har spart hver måned og gjør det videre. Uansett så ville jeg satt en dato hvor han må ha funnet seg et eget sted å bo.

Den datoen ville blitt kortere og kortere jo mer han satte seg opp mot ordningen, og jo mindre han bidrar med hjemme, jo mindre han betaler av egen forbrukt. Om han lever 100 % på dere og ikke bidrar så hadde den fristen blitt meget kort.

Han er ingen "ung mann", han er en voksen mann.

Men først må du og faren bli enige om hva dere skal forvente av ham og hvordan dere ønsker det fremover. Så får dere snakke med ham sammen. Han er voksen, bare vær saklig med ham. Begynner han å oppføre seg som en bortskjemt unge under samtalen - gjør kort prosess og si at han må være ute innen en viss dato siden han ikke kan forvente å leve på dere uten å yte noe, uten å spare noe osv.

Anonymous poster hash: 54794...b10

Skrevet

I mine øyne er du voksen når du er 28 år. Det burte ikke være nødvendig å sette krav til han. Synes også det er litt rart å bo hjemme over tid når du er så voksen.

Anonymous poster hash: 2e057...c0c

Skrevet

Jeg er så hjertens enig!

Han er voksen! Han burde i det minste lage skikkelig middag til alle og vaske hus fra topp til tå, som minimum!

Jeg har SÅ nok og far har fått klar beskjed 💪

Skrevet

What?

28 år gammel er voksen for leeeeeenge siden.

Tipper gamle synder detter rett inn i automodus når man flytter "hjem".

Eller kanskje er det rett og slett litt vanskelig å finne sin rolle som voksen sammen med sine egne foreldre?

Lag gode, konkrete avtaler som du ville ha gjort med en hvilken som helst annen voksen som skulle bo hos dere.

Anonymous poster hash: 3c78a...5ce

Skrevet

Jeg er 28 år. Gift, eier hus og snart 3 barn. Ser ikke på meg selv som spesielt "ung voksen", bare voksen rett og slett. 😉

Han høres ut som en som trenger å vokse opp litt, gutten er snart tredve!!

Anonymous poster hash: 77287...963

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...