Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Til barnet sitt som holdes hjemme hos deg. Anonymous poster hash: 61fde...ef9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Ditt hjem, dine regler! Jeg hadde ikke overlevd barnebursdager her uten vin! Anonymous poster hash: 887c3...d77
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Absolutt! Anonymous poster hash: f9419...988
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Høres spesielt ut, mulig du tøyser...?! Er helt for et glass på julaften og familiesammenkomster, men i 4-års bursdag.... 😳 Anonymous poster hash: f6cfd...d37
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Hvorfor skal du det?? En barnebursdag burde da ikke være i kombinasjon med alkohol... Anonymous poster hash: 13242...4fa
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Ditt hjem, dine regler! Jeg hadde ikke overlevd barnebursdager her uten vin! Anonymous poster hash: 887c3...d77 Ikke overlevd faktisk. Bør vel kanskje klassifiseres som et alkoholproblem da. Anonymous poster hash: 20d92...03f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Jeg hadde ikke gjort det, men ditt hus, dine regler. Anonymous poster hash: 4c4a6...862
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Helt innafor. Kjør på! 🍷 Anonymous poster hash: 2423a...9e5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Nei! Det glasset kan du ta etterpå. Du har ansvar for en haug med unger. Anonymous poster hash: 6215f...d47
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Overhode ikke, vil jeg si. Du skal ha ansvaret for mange andre barn. Tenk om du må bruke bil eller noe skjer? Håper virkelig ikke mine barn drar i barnebursdag hvor foreldre drikker. Det hadde i såfall, og synd for bursdagsbarnet, ikke skjedd igjen. Anonymous poster hash: 9b5b7...dff
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 Hvis du mener barnebursdag hjemme hos deg der du har ansvaret for 15 unger, synes jeg ikke det er innafor at vertskapet står og lurer til seg et glass vin. Slapp av med det vinglasset når gjestene har gått hjem og det er ro i huset. Anonymous poster hash: a3d2f...4a4
Gjest Muji81 Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 Jeg har få sperrer for alkohol...men drikking for å mestre/døyve eller for å overleve er litt trist. Ta deg en kaffekopp på et stille rom.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 Jeg har vært i familiebursdag til barn hvor det serveres middag og også settes frem vin. Hvis det er det du mener, syns jeg det er innafor ( selv om jeg ikke ville gjort det selv) Mener du barnebursdag som i barna fra klassen... Helt klart ikke innafor.. Men vinglasset er veeeeldig gidt når bursdagsbarnet er i seng og huset ryddet etter selskapet 😀😀 Anonymous poster hash: 87433...eb7
Mamma_til_2 Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 Nei, alkohol og barnebursdag har ingenting sammen og gjøre!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Hva? Er det noe morsomheter jeg ikke har fått med meg, eller er det seriøst? Anonymous poster hash: f15b6...7a3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 Hva? Er det noe morsomheter jeg ikke har fått med meg, eller er det seriøst? Anonymous poster hash: f15b6...7a3 Trenger ikke sarkastiske svar! Anonymous poster hash: 61fde...ef9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #18 Skrevet 24. januar 2016 I alle andre land enn Norge, ja! Hvorfor? Fordi vi er så perfekte her i Norge. Og av en eller annen grunn kan nordmenn bli fulle av ett glass vin? Kremt... Jeg drikker faktisk aldri selv (jeg liker ikke smaken på noe med alkohol) men synes denne perfekte bobla nordmenn prøver å leve i begynner å bli skjør og skakk. Nummeret før jeg pakker bagen og flytter til Køben! Eller egentlig hvilket som helst annet land, hvor folk kan slenge beina på bordet, le av seg selv, drite litt (om ikke fullstendig) i nabon. Anonymous poster hash: 48d6f...2f1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 Hvorfor vil du drikke vin under en travel barnebursdag? Et glass etterpå i fred og ro derimot...! Anonymous poster hash: 8df31...1bf
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 Nei, ikke greit!!! Når barna har reist hjem så gjør du hva du vil... Anonymous poster hash: 7cf76...633
Luksusdyret Skrevet 24. januar 2016 #21 Skrevet 24. januar 2016 I alle andre land enn Norge, ja! Hvorfor? Fordi vi er så perfekte her i Norge. Og av en eller annen grunn kan nordmenn bli fulle av ett glass vin? Kremt... Jeg drikker faktisk aldri selv (jeg liker ikke smaken på noe med alkohol) men synes denne perfekte bobla nordmenn prøver å leve i begynner å bli skjør og skakk. Nummeret før jeg pakker bagen og flytter til Køben! Eller egentlig hvilket som helst annet land, hvor folk kan slenge beina på bordet, le av seg selv, drite litt (om ikke fullstendig) i nabon. Anonymous poster hash: 48d6f...2f1 Det er ikke fordi dere i Norge er så perfekte, dere er ikke det overhode. Men nordmenn har drikkekultur sammenlignet med både Frankrike og Italia, som ikke ligner grisen. Damer med barn som skryter at hvor dritings de ble i den barnefrie helga på venninnetur osv. Alt for mange foreldre drikker alt for mye i jula, slik at barna lider. Problemet er ikke dette ene glasset, problemet er at man ikke klarer å drikke bare ett! Og hvorfor MÅ man drikke vin de 2 timene bursdagen varer? For å statuere et poeng? Hvis man ikke klarer å vente med alkohol i hele to timer, vil jeg si at vedkommende har et alkoholproblem. Kjenner for øvrig folk fra både Italia, Russland, England og andre land, og har aldri hørt at det var vanlig i noen av disse landene å drikke alkohol under barnebursdag, når man har ansvar for mange små.
sug lut Skrevet 24. januar 2016 #23 Skrevet 24. januar 2016 I alle andre land enn Norge, ja! Hvorfor? Fordi vi er så perfekte her i Norge. Og av en eller annen grunn kan nordmenn bli fulle av ett glass vin? Kremt... Jeg drikker faktisk aldri selv (jeg liker ikke smaken på noe med alkohol) men synes denne perfekte bobla nordmenn prøver å leve i begynner å bli skjør og skakk. Nummeret før jeg pakker bagen og flytter til Køben! Eller egentlig hvilket som helst annet land, hvor folk kan slenge beina på bordet, le av seg selv, drite litt (om ikke fullstendig) i nabon. Anonymous poster hash: 48d6f...2f1 Det er ikke fordi dere i Norge er så perfekte, dere er ikke det overhode. Men nordmenn har drikkekultur sammenlignet med både Frankrike og Italia, som ikke ligner grisen. Damer med barn som skryter at hvor dritings de ble i den barnefrie helga på venninnetur osv. Alt for mange foreldre drikker alt for mye i jula, slik at barna lider. Problemet er ikke dette ene glasset, problemet er at man ikke klarer å drikke bare ett! Og hvorfor MÅ man drikke vin de 2 timene bursdagen varer? For å statuere et poeng? Hvis man ikke klarer å vente med alkohol i hele to timer, vil jeg si at vedkommende har et alkoholproblem. Kjenner for øvrig folk fra både Italia, Russland, England og andre land, og har aldri hørt at det var vanlig i noen av disse landene å drikke alkohol under barnebursdag, når man har ansvar for mange små. Jeg tror du falt for eget grep her litt tidlig, mulig du bør flytte et komma...
MammantilNurket Skrevet 24. januar 2016 #24 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Er det snakk om barnebursdag med masse kids eller om bursdag for et barn med bare voksne invitert? I tilfelle ville jeg gått for en sobril før barna rykker inn (litt dumt om det lukter alkohol av deg ..) også kjører du på med alkohol i etterkant - når krapylene er hentet. Voksenbursdag for barn er det helt OK med vin til maten etc. Endret 24. januar 2016 av MammantilNurket
Luksusdyret Skrevet 24. januar 2016 #25 Skrevet 24. januar 2016 Et annet problem det ikke blir nevnt her, er alle barn som sliter med alkoholisme hos foreldrene. Noe som vanligvis ikke er kjent blant kompiser og deres foreldre. Et barn kommer i bursdag, fremmed hus og fremmede voksne, ikke helt lett å føle seg trygge som det er. Hvis et barn med slik bakgrunn ser at den voksne plutselig sniker til seg alkohol under barnebursdagen, vil dette barnet føle seg utrygt. Hva er vitsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå