Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Hvordan deinerer dere det? Jeg bor i utkanten av en stor by, Bergen. Vi bor i skogkanten, har skøytedam rundt hjørnet og flotte turområder i nærområdet. Her inne, når folk snakker om å bo i byen, virker det som at det utelukkende snakkes om bygårder biler rett utenfor gatedøren. Byen er så mye mer. Anonymous poster hash: 74f5a...308
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Bor i utkanten av Oslo, 25 minutter til Oslo S med t-banen. Bor i fjerde etasje i blokk, i en stor leilighet leilighet. Hadde aldri hatt råd til hus eller rekkehus i de områdene av Oslo vi liker. Både jeg og mannen min har mastergrader og faste jobber. Vi er født og vokst opp i Oslo. Men vi ønsker ikke at barna våre skal vokse opp i blokkleilighet, og vurderer å flytte ut av byen. Anonymous poster hash: 1a94c...0f9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Bor i gate på Frogner. Ti minutter å spasere til Bygdøy eller Frognerparken. Innen en radius på 3 til 10 minutter har vi tilgang på 3 trikkelinjer og 4 busslinjer, kommer oss enkelt til sjøen og skogen. Har stor bakgård med dukkehus, klatrevegg, sklie, husker, grill og møbler. Har tre balkonger med god plass. Mange barn i gården og i nabolaget. Veldig bra skole i gangavstand. Ville ikke byttet med en eneste person på landet :-) Anonymous poster hash: 3cf88...810
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Bor innenfor bomringen på Oslo øst, 12 minutter med t-bane til sentrum, 200 meter til t-banen, 900 meter til dypeste marka. Men jeg sier jo "skal vi løpe/sykle/stikke ned til byen?", selv om jeg jo bor i byen. For meg er vel byen sentrum da, kanskje? Anonymous poster hash: aac9c...974
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Bor i Oslo. 150 meter fra skiløyper (Nordmarka), 200 meter fra akebakke. 500 meter fra badeplass. 3 min til t-bane som bruker 15 min til Stortinget, 10 min til buss. Men jeg sykler til og fra jobben i Oslosentrum, tar 20 min til sentrum (mye nedover, så litt mer hjem igjen). Vi bor innenfor bomringen, men 5 min å kjøre til ring 3, hvis vi skal ut å kjøre bil, noe vi sjelden gjør. Meny og Kiwi henholdsvis 2 og 5 min unna. 500 meter til skole. Barnehage i nabobygget. 5 min å kjøre til lite kjøpesenter, 10 min til stort kjøpesenter. Fotballbane, skøytebane og idrettshaller 10 min å gå. Savner bare svømmehall. Anonymous poster hash: be148...334
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Jeg bor i sentrumsområdet til en middels småby. Det er 10 minutters gange til midten av bysentrum i byen, jeg trenger ikke bil for å komme til byen. Vi bor i rekkehus i et boligområde. Kort vei til skog også. Hadde jeg bodd slik til at vi måtte brukt bil til bysentrum så kan det hende jeg ikke hadde tenkt på meg selv som boende i en by. Anonymous poster hash: 49dca...baf
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Bor i Oslo, men utenfor innerste bykjerne. 2 min til marka. Elv, skøytebane og friluftsområde rett utenfor døra. Nærmiljø der alle kjenner alle og passer på hverandre. Anonymous poster hash: fd377...420
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Sier jeg bor i Sandnes, tar 15 min å gå til sentrum da.. Anonymous poster hash: bfd2e...d4a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Mange av de som bor i gokk og som knapt har vært i by tror å bo i byen betyr å bo på Karl Johan eller i Sinsenkrysset. Vi som bor her (og andre oppegående) har jo litt mer perspektiv. Jeg bor i Oslo, men jeg spenner på meg skiene utenfor døra, ungene aker under balkongen, det er to minutter til fotball-/basketball-/skøytebane, osv. Samtidig er det 20 min kollektivt til Jernbanetorget. Jeg bor likevel i by, selv om det er landlig rundt meg. Anonymous poster hash: f458a...d6a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Mange av de som bor i gokk og som knapt har vært i by tror å bo i byen betyr å bo på Karl Johan eller i Sinsenkrysset. Vi som bor her (og andre oppegående) har jo litt mer perspektiv. Jeg bor i Oslo, men jeg spenner på meg skiene utenfor døra, ungene aker under balkongen, det er to minutter til fotball-/basketball-/skøytebane, osv. Samtidig er det 20 min kollektivt til Jernbanetorget. Jeg bor likevel i by, selv om det er landlig rundt meg. Anonymous poster hash: f458a...d6a Du bor ikke i Oslo, du bor i Nordnorge. Jeg bor i Oslo, innenfor ring 3, norges eneste ordentlige bymiljø, og et fantastisk sted for barna å vokse opp. Marka er en liten banetur unna, det er parker og grøntarealer og lekeplasser i bøtter og spann. Ikke minst får barna et naturlig og udramatisk forhold til at verden er mer enn bare hvit norsk middelklasse på skitur. Trives spektakulært godt. Anonymous poster hash: fc3bc...5b9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Mange av de som bor i gokk og som knapt har vært i by tror å bo i byen betyr å bo på Karl Johan eller i Sinsenkrysset. Vi som bor her (og andre oppegående) har jo litt mer perspektiv. Jeg bor i Oslo, men jeg spenner på meg skiene utenfor døra, ungene aker under balkongen, det er to minutter til fotball-/basketball-/skøytebane, osv. Samtidig er det 20 min kollektivt til Jernbanetorget. Jeg bor likevel i by, selv om det er landlig rundt meg. Anonymous poster hash: f458a...d6a Mange av de som bor i gokk og som knapt har vært i by tror å bo i byen betyr å bo på Karl Johan eller i Sinsenkrysset. Vi som bor her (og andre oppegående) har jo litt mer perspektiv. Jeg bor i Oslo, men jeg spenner på meg skiene utenfor døra, ungene aker under balkongen, det er to minutter til fotball-/basketball-/skøytebane, osv. Samtidig er det 20 min kollektivt til Jernbanetorget. Jeg bor likevel i by, selv om det er landlig rundt meg. Anonymous poster hash: f458a...d6a Du bor ikke i Oslo, du bor i Nordnorge.Jeg bor i Oslo, innenfor ring 3, norges eneste ordentlige bymiljø, og et fantastisk sted for barna å vokse opp. Marka er en liten banetur unna, det er parker og grøntarealer og lekeplasser i bøtter og spann. Ikke minst får barna et naturlig og udramatisk forhold til at verden er mer enn bare hvit norsk middelklasse på skitur. Trives spektakulært godt. Anonymous poster hash: fc3bc...5b9 Hvis du først skal være trangsynt så bor ikke du i by heller, strengt tatt, om ikke du bor på innsiden av ring 2 - eller 1? Men så trangsynt er det ikke nødvendig å være, er det vel? Anonymous poster hash: f458a...d6a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 Mange av de som bor i gokk og som knapt har vært i by tror å bo i byen betyr å bo på Karl Johan eller i Sinsenkrysset. Vi som bor her (og andre oppegående) har jo litt mer perspektiv. Jeg bor i Oslo, men jeg spenner på meg skiene utenfor døra, ungene aker under balkongen, det er to minutter til fotball-/basketball-/skøytebane, osv. Samtidig er det 20 min kollektivt til Jernbanetorget. Jeg bor likevel i by, selv om det er landlig rundt meg. Anonymous poster hash: f458a...d6a Helt unødvendig å spesifisere hvilken by du bor i. Det er åpenlyst utifra holdningen din. Anonymous poster hash: ff2e5...9f3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 Mange av de som bor i gokk og som knapt har vært i by tror å bo i byen betyr å bo på Karl Johan eller i Sinsenkrysset. Vi som bor her (og andre oppegående) har jo litt mer perspektiv. Jeg bor i Oslo, men jeg spenner på meg skiene utenfor døra, ungene aker under balkongen, det er to minutter til fotball-/basketball-/skøytebane, osv. Samtidig er det 20 min kollektivt til Jernbanetorget. Jeg bor likevel i by, selv om det er landlig rundt meg. Anonymous poster hash: f458a...d6a Helt unødvendig å spesifisere hvilken by du bor i. Det er åpenlyst utifra holdningen din. Anonymous poster hash: ff2e5...9f3 Haha, jeg støtter Oslo-holdningen, basert på den siste tidens innvandringsfrykt! Vi som bor her, sammen med alle innvandrerne, er vi redd? Nei. Lett å synes resten av landet er "litt på jordet" basert på det som blir skrevet her og i media. Egentlig er vi sykt trivelige, vi er bare mer vant med å la andre i fred og passe våre egne saker. Anonymous poster hash: aac9c...974
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 bor i enebolig i rolig strøk, går ti lsentrum på 20min. bor i Trondheim. Anonymous poster hash: 9e87c...888
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 "Å bo i en by" er bare innenfor bygrensen for meg. Kan godt ta 50 minutter å gå til sentrum, så lenge man bor i denne byen. Eller bruker jeg og de jeg omgås med betegnelsen "å bo i sentrum", dersom man bor inne i bykjernen. Eller like utenfor sentrum om man bor rett ved. Anonymous poster hash: 23593...cee
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Vi bor 3 km fra sentrum, men i en mye mindre by. Alle byer er ikke som Oslo og Bergen, her bor du faktisk mer eller mindre på landet hvis du bor 15 km fra sentrum... Er stort sett bare gårder der. Anonymous poster hash: be254...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå