Gå til innhold

Synes det er litt interessant at her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når noen spør, har godt over halvparten lønninger på langt over gjennomsnittet i Norge, de fleste er veldig slanke, de fleste har lange utdannelser og gode jobber - gjerne lederstillinger. Nesten alle eier bolig og har sparekontoer med gjerne en halv mill+ på stående. Og blir det spørsmål om iq så har de aller fleste en iq på over 115.

Spesielt.

Anonymous poster hash: 6a93a...373
Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he...

Vi har lønninger på godt over snittet. Vi har begge lederstillinger. Mannen har master, og jeg bachelor (og bachelor er vel strengt tatt ikke noe særlig lang utdannelse).

Vi er ikke slanke, men heller ikke feite. Men kunne med fordel kvittet oss med bilringene.

Vi eier bolig og hytte, men har jo gjeld på disse. Har ikke en svimlende sum på sparekonto heller, er vel litt for glad i å bruke pengene.

Aner ikke hvilken iq vi har....

Anonymous poster hash: 6a906...0ee

Skrevet

Det har vel å gjøre med at man har mer lyst å svare på slikt om man har høy lønning, IQ osv. Forøvrig tror jeg mange med IQ under 110 ikke er på dette forumet i det hele tatt

Anonymous poster hash: d3aa4...0aa

Skrevet

Det har vel å gjøre med at man har mer lyst å svare på slikt om man har høy lønning, IQ osv. Forøvrig tror jeg mange med IQ under 110 ikke er på dette forumet i det hele tatt

Jeg tror her er flest med IQ under 110, med tanke på hvor mye tull som pleier å stå her :D

Anonymous poster hash: a58b0...790

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Hehe, ja, men som anonym over sier; folk svarer vel gjerne mest på de trådene hvor de kan "skryte" litt. Jeg har 150kr på sparekonto, ingen utdanning utenom vgs (men skal begynne på universitetet nå), er skilt, har 170.000 i året og en liten leilighet på 50kvm ;) Jeg har derimot en iq på 127, så jeg har det gående for meg :P

Skrevet

Selv har jeg mastergrad, lønn på 400 000 (lavt med tanke på utdanning) og en IQ på 129 (jeg tok mensa-testen).

Høy IQ gjør ikke nødvendigvis at man har høy lønn. Det har mye med prioriteringer å gjøre.

Når det gjelder IQ..

Mannen min tjener 200 000 mer enn meg og har lavere IQ enn meg. Han jobber som programmerer. Om han sitter fast med noe matematisk vanskelig i programmeringen en sjelden gang, spør han meg og jeg finner ut av det på få minutter. Selv om jeg ikke kan programmere. Jeg husker også tallrekker og lignende lett. Det er vel kanskje slik den relativt høye IQen kommer til syne i hverdagen. Forøvrig synes jeg mannen min er mye mer intelligent enn meg. Med det mener jeg rasjonell og reflektert. Jeg er et følesesmenneske

Skrevet

Vel. Vi har gjennomsnittlige lønninger, tjener vel 8-900.000 tilsammen. Har hus og tre biler, huslån på 1,3 mill og billån på 100.000. Studielån på 200.000. 5000 på sparekonto. Jeg har bachelor og diverse etterutdanning, mannen har fagbrev. Jeg veier ca 20 kilo for mye. Heldigvis har jeg høy iq som kan veie opp for alle kiloene. ;)

Anonymous poster hash: cf255...e58

Skrevet

når noen spør, har godt over halvparten lønninger på langt over gjennomsnittet i Norge, de fleste er veldig slanke, de fleste har lange utdannelser og gode jobber - gjerne lederstillinger. Nesten alle eier bolig og har sparekontoer med gjerne en halv mill+ på stående. Og blir det spørsmål om iq så har de aller fleste en iq på over 115.

Spesielt.

Nå er vel ikke iq på 115 veldig spesiellt da. Jeg har 117 og er helt gjennomsnittlig.

Ikke er jeg leder heller. Kun mellomleder. Ikke tjener jeg mer enn 27k heller. I tillegg er jeg feit. Type smellfeit!

Anonymous poster hash: 7ca56...414

Skrevet

Spesielt.

Nå er vel ikke iq på 115 veldig spesiellt da. Jeg har 117 og er helt gjennomsnittlig.

Ikke er jeg leder heller. Kun mellomleder. Ikke tjener jeg mer enn 27k heller. I tillegg er jeg feit. Type smellfeit!

Om du mener at iq på 117 er "helt gjennomsnittlig" kan du umulig ha den iq`en.... for en "helt gjennomsnittlig" iq er på 100. De trodde jeg de fleste visste...

Skrevet

Spesielt.

Om du mener at iq på 117 er "helt gjennomsnittlig" kan du umulig ha den iq`en.... for en "helt gjennomsnittlig" iq er på 100. De trodde jeg de fleste visste...

Gjennomsnittet stiger sakte i vestlige land. Gjennomsnittet i Norge er ca. 105.

Det er lett å se på presisjonsnivået her inne at gjennomsnittet på dette forumet er høyere enn det nasjonale gjennomsnittet. Det forundret meg ikke om de fleste her inne (om ikke alle) er over 110.

Selv om det kan virke som om "alle" er her inne, er det slett ikke tilfelle. Det er nok ek ganske lav andel av Norges befolkning som er her inne. Og de som er her har funnet veien inn hit, kanskje via google.

Det eliminerer automatisk en god del

Skrevet

Spesielt.

Her inne blir man hudflettet om man er feit, ikke har lang utdannelse og god jobb, ikke eier bolig og har fet sparekonto. Er vel ikke så rart at man ikke har lyst til å fortelle om det da?

Alt dette gjelder meg forresten. På toppen av det hele er jeg ufør også. Så sett igang, bare spark meg, jeg ligger nede.

Anonymous poster hash: 6c3d9...047

Skrevet

Tja... Jeg har bachelor + videreutdanning og tjener ca 490.000 som tverrfaglig spesialist med teamlederfunksjon. Har 1,6 mill i gjeld og 15.000 på sparekonto. Er alenemor og har barna 100% av tiden, og veier ca 10 kg for mye. I følge Mensa har jeg iq på 123. Jeg stiller veldig sterkt på analyse og logisk resonnement, og er populær å ha med på quiz-laget. Ellers er iq'en lite brukt :)

Anonymous poster hash: 9067c...fd7

Skrevet (endret)

Alikevel så kommer det samme spørsmålet hver bidige mnd ang barnetrygd, os, skattepenger når den tiden kommer og mye annet. Så alle er nok ikke rike her inne, men mange som elsker å skryte på seg. Ikke glem mennene deres....som er hentet ut i fra et modellblad , mens de selv liknet prinsesse Diana 😂

Endret av Gjest
Skrevet

Enig ang lønninger, utseende på mannen sin og iq, men ikke på vekt. Synes heller det er flere med litt kilo ekstra her inne, de 5-6 som oppgit vekt som tilsier de er tynne el slanke får litt pepper i de postene.

Anonymous poster hash: 99e1a...65a

Skrevet

Det eneste som stemmer for meg av det du nevner er IQ. 🙈🙊🙉

Har tatt mensatester ved 2 anledninger, fikk 121 og 123..

(Eier en liten leilighet, da.. Om det teller ;) )

Anonymous poster hash: 90d3c...f18

Skrevet

Spesielt.

Tok en test en gang i forbindelse med jobb. Fikk 117, og føler meg gjennomsnittlig hvertfall.

Glemte også å legge til at jeg verken har høy utdannelse eller sparekonto 😂

Skrevet

Det er vel lettest å svare der man vet man skårer høyt. Sannsynligvis er det ulike personer som svarer på de forskjellige spørsmålene. Høy IQ, lang utdannelse, høy inntekt og stort hus er vel nokså høyt korrelert. Smellvakker, flink til å trene, slank og superkjekk mann også.

Jeg har forøvrig ikke tro på at de som finner veien inn her nødvendigvis er smarte. Å kunne google eller å kunne bruke nett krever på ingen måte 115 i IQ.

Skrevet

Jeg har gjennomsnittlig IQ, men høyere sosial intelligens enn snittet tror jeg. Har ingen utdannelse utover vgs, ingen fancy jobb og dermed lav inntekt. Men jeg er høy og slank da ;)

Anonymous poster hash: e6210...679

Skrevet

Ikke har vi enebolig heller, men eier en ganske stor leilighet litt utenfor Oslo :)

Anonymous poster hash: e6210...679

Skrevet

Man svarer vel ofte der man kan få skryte.

Jeg har forholdsvis høy IQ (aldri sett spørsmål om det her inne dog)

Jeg tjener 580 000 i året. Er gjeldfri men er tykk da. 🙊

Anonymous poster hash: a9d9a...3ba

Skrevet

Selv har jeg mastergrad, lønn på 400 000 (lavt med tanke på utdanning) og en IQ på 129 (jeg tok mensa-testen).

Høy IQ gjør ikke nødvendigvis at man har høy lønn. Det har mye med prioriteringer å gjøre.

Når det gjelder IQ..

Mannen min tjener 200 000 mer enn meg og har lavere IQ enn meg. Han jobber som programmerer. Om han sitter fast med noe matematisk vanskelig i programmeringen en sjelden gang, spør han meg og jeg finner ut av det på få minutter. Selv om jeg ikke kan programmere. Jeg husker også tallrekker og lignende lett. Det er vel kanskje slik den relativt høye IQen kommer til syne i hverdagen. Forøvrig synes jeg mannen min er mye mer intelligent enn meg. Med det mener jeg rasjonell og reflektert. Jeg er et følesesmenneske

Mener du Mensa-testen på nettet? Jeg trodde ikke man skullebruke den som "bevis"? I følge den har jeg 127 i IQ, men har aldri tatt den seriøst...det står jo at det er kun en pekepinn?

Anonymous poster hash: 3d494...21e

Skrevet

Iqen min aner jeg ikke hva er. Jeg har ingen utdanning etter ungdomsskolen ikke har jeg jobb heller og i tillegg er jeg sykemeldt. Samboeren eier huset og bilene mens jeg ikke eier nåla i veggen. MEN jeg er ikke feit :')

Anonymous poster hash: fc5ba...11b

Skrevet

Noen som vet hvor mange vi er tilsammen på forumet her? Har jo litt å si...

Anonymous poster hash: 03001...55c

Gjest Antarctica
Skrevet

Spesielt.

Jeg treffer ikke i det segmentet der, altså. Lønn og type stilling er ikke noe utover gjennomsnittet. Men kroppsvekten er nok litt over snitt, da.

Skrevet

Spesielt.

Samtidig som nesten alle slanker seg konstant eller går på et eller annet diett, er med på sukkerkutt, trør hjemme med barna de første årene (i tillegg til lederjobben med millionlønning, antar jeg :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...