Gå til innhold

Hvordan få til rutiner baby 7-10 mnd? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et annet innlegg her. Hvordan får jeg faste rutiner på babyen? Måltider er greit...der følges klokka.

Nen soving!!

Trenger nin baby på 8 mnd veldig mye søvn p0 dagtid.?

Står opp 5.30. Våken til ca 7.30, sover til ca 8.30 Trøtt igjen ved 11-tiden. Sover ca 40 min.

Våkner mellom 12-13. Klarer ikke å være våken til sengetid 18.30, så må omtrent tvinges til å sove kl ca 15. Våkner gretten etter en halvtime. Trøtt frem til leggetid..

Hjelp...Hvordan fikk dere faste sovetider?

Anonymous poster hash: 14813...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da har du jo rutiner og faste leggetider da...? Kanskje du legger han litt tidlig for natta? 

Anonymous poster hash: 18422...da8
Skrevet

Men da har du jo rutiner og faste leggetider da...? Kanskje du legger han litt tidlig for natta?

Ja...men de fungerer ikke så godt. Han er stuptrøtt om kvelden. Ville helst lagt seg kl 18...

Vil han sove lengre hvis han legger seg senere,tro? Begynner å bli hardt å starte dagen så tidlig

Skrevet

Min lille er 8 mnd, og har ingen faste legge tidspunkt på dagen. Men hun sover gjerne en morgen lur ca 2 timer etter hun stod opp. Og gjerne en lur på 2 - 3 timer på formiddagen. Legges for natten ca 18.30. Hun er aktiv når hun er våken, og viser tydelige tegn når hun er trøtte pc må sove

Skrevet

Ja...men de fungerer ikke så godt. Han er stuptrøtt om kvelden. Ville helst lagt seg kl 18...

Vil han sove lengre hvis han legger seg senere,tro? Begynner å bli hardt å starte dagen så tidlig

Tja...

Min (6,5 mnd) legger seg 19.30-20.00. Da sover hun til 7-7.30 på morgen. Så sover hun igjen kl 9.30 ca 1-2 timer. Neste lur er ofte i 14-15 tiden. Blir gjerne en time da, eller mindre. Ikke bare gøy å holde henne våken til kvelden, men det går. Må underholdes litt, også pleier vi å bruke lang tid på kveldmat og bading, slik at det "skjer noe" fra kl 19.

Skrevet

Tja...

Min (6,5 mnd) legger seg 19.30-20.00. Da sover hun til 7-7.30 på morgen. Så sover hun igjen kl 9.30 ca 1-2 timer. Neste lur er ofte i 14-15 tiden. Blir gjerne en time da, eller mindre. Ikke bare gøy å holde henne våken til kvelden, men det går. Må underholdes litt, også pleier vi å bruke lang tid på kveldmat og bading, slik at det "skjer noe" fra kl 19.

Må legge til at enkelte dager sover hun bare 30-45 min om gangen, og de dagene sover hun gjerne 3 ganger i stedet. Da blir det en dupp i 12 tiden også.

Skrevet

Da tenker jeg at han ikke må legge seg senere enn kl 18 når han står opp halv seks om morgenen. På den alderen var min oppe halv seks seks også. .. Nå har han bikket året og sover ca halv sju til halv sju. To dubber på dagtid. Sover han noe særlig senere enn kl 15, så blir han vanskelig å legge og sovner senere enn vanlig og våkner tidligere enn vanlig. .. Ved 8 mnd hadde han tre dubber, men samme greia med legging...

Anonymous poster hash: ef6f7...851

Skrevet

Har også baby på8 mnd og hun legger seg kl 18, noen ganger 18.30 - kommer helt an på når siste dupp var ferdig. Sover til 6.30. Har 2 el 3 dupper på dagtid, avhengig av hvor lange de er. Ingen dagdupper er spikret i stein her, varierer fortsatt litt fra dag til dag. Men er våken max 3 timer mellom hver dupp.

Anonymous poster hash: 8943c...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...