Gå til innhold

bringing og henting i bursdager


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en ting som jeg har lagt merke til de siste årene når barna har vært invitert i bursdag. Det har vel egentlig irritert meg mer og mer. Det er flere og flere av foreldrene til vennene av barna som melder rett før man skal hente barnet i bursdag og spør om vi ikke bare kan ta med deres barn også. Vi skal jo å hente vårt likevel. Ja vi skal jo det din late fan tenker jeg da. Om de spør fordi noe akutt har kommet i vegen så er det selvsagt ingen problem. Men det virker ikke som det. I går var foreldrene på shopping da jeg fikk forespørsel om å ta med datteren deres. De skulle innom burgerking først.... jeg kan også spørre andre om å ta med mitt barn men da gjør jeg det i forkant så vi kan kjøre en vei og de andre en. Hva tenker dere ang dette? Å ja kanskje en idiotisk ting å irritere seg over...

 

Anonymous poster hash: b36ae...a4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å si at det ikke passer da. Eller så kan jo DU melde dem for å spørre om ikke de kan ta med ditt barn hjem av og til også.

 

Anonymous poster hash: f501a...4aa

Skrevet

Hvis det er de samme late drogene så er bilen din dessverre full av pappesker :)

Skrevet

Her er samkjøring nokså vanlig, men vi avtaler alltid i forkant og da slik at vi kjører dit, dere henter. Eller omvendt.

 

Jeg hadde også irritert meg over det du sier, så jeg hadde nok slengt på en kommentar i svaret: "Det kan vi godt gjøre. Da kan vel (mitt barn) sitte på med dere neste gang?"

Skrevet

Hadde nok også blitt irritert om dette ikke var noe som var avtalt på forhånd.

Tror jeg fort ville tatt en spansk en og sagt at det ikke passet fordi vi skulle innom en annen plass på vei hjem.

 

Anonymous poster hash: 32233...4c4

Skrevet

Hvis jeg allikevel skal hente er det null stress og ta med et ekstra barn. Her samkjører vi somregel, kjører en vei hver.

Men har noen ganger spurt om et barn kan sitte på hjem hvis det er etter småsøskens leggetid eller noen er syke eller noe.

Jevner seg somregel ut i lengden

 

Anonymous poster hash: a37d9...88e

Skrevet

Hvis dette er i ferd med å bli regelen, og ikke unntaket, så hadde jeg helt glatt svart at det nok ikke passet.

 

Enkelt og greit: "Nei, beklager, jeg kan ikke ta med xxx fra bursdagen." Ferdig snakka, du trenger slett ikke å oppgi noen årsak.

 

Anonymous poster hash: 43117...21c

Skrevet

Så la dem hente neste gang da!. Jeg har en som prøvde seg sånn, og etter at vi hadde tatt med deres barn tre ganger på rad, sendte jeg melding (i god tid) når neste bursdag kom med omtrent denne ordlyden: "Hei, siden vi har kjørt de siste gangene, regner vi med at dere tar kjøringen denne gangen :) Når skal vi ha xx klar?" De kjørte ;)



Anonymous poster hash: 528d6...547
Skrevet

Her samkjører vi alltid. Tull at 10 foreldre skal levere hvert sitt barn. Her fyller jeg opp bilen med andre som skal, en av de andre foreldrene henter. Eller jeg. Vi hjelper hverandre

Skrevet

Er det virkelig mulig å irritere seg over og få spørsmålet om å ta med et ekstra barn, når du likevel skal hente? 



Anonymous poster hash: 90baf...bc1
Skrevet

Jeg spør alltid kort tid før, vanskeligere å svare nei da. Hater å kjøre og hente, deilig å heller være hjemme og slappe av da...

 

Anonymous poster hash: 0220d...6e3

Skrevet

 

Er det virkelig mulig å irritere seg over og få spørsmålet om å ta med et ekstra barn, når du likevel skal hente?

 

Anonymous poster hash: 90baf...bc1

Men når dette alltid skjer. Jeg kunne også tenkt meg å gjøre andre ting. Men jeg regner ikke med at andre alltid skal ta ansvar for å få ungen min hjem fra bursdager. Jeg har såpass selvinnsikt at jeg tar min del av ansvaret. De med den mentaliteten er egoister i mine øyne.

 

Anonymous poster hash: b36ae...a4e

Skrevet

Jeg spør alltid kort tid før, vanskeligere å svare nei da. Hater å kjøre og hente, deilig å heller være hjemme og slappe av da...

 

Anonymous poster hash: 0220d...6e3

Egoist!

 

 

Anonymous poster hash: b36ae...a4e

Skrevet

 

Jeg spør alltid kort tid før, vanskeligere å svare nei da. Hater å kjøre og hente, deilig å heller være hjemme og slappe av da...

 

Anonymous poster hash: 0220d...6e3

Egoist!

 

 

Anonymous poster hash: b36ae...a4e

Helt greit!

Bare jeg slipper der styret!

 

Anonymous poster hash: 0220d...6e3

Skrevet

Vi hadde stor bil med plass til mange barn da barna var små og jeg hadde alltid med flere enn mine egne, både på vei til og fra barnehage og skole,og ikke minst ved aktiviteter på ettermiddagstid. Bare koselig å kunne gjøre andre en tjeneste. Mine barn fikk selvsagt sitte på med andre når det passet. Det eneste som kunne irritere meg var når folk litt avsides forventet henting og bringing ved døren, mens mitt eget barn måtte møte i krysset til gitt tidspunkt hvis det skulle være med.

Skrevet

 

 

Jeg spør alltid kort tid før, vanskeligere å svare nei da. Hater å kjøre og hente, deilig å heller være hjemme og slappe av da...

 

Anonymous poster hash: 0220d...6e3

Egoist!

 

 

Anonymous poster hash: b36ae...a4e

Helt greit!

Bare jeg slipper der styret!

 

Anonymous poster hash: 0220d...6e3

 

Ha ha... Godt forsøk!

 

Anonymous poster hash: 521da...ca9

Skrevet

La være å svare.

Jeg sjekker ikke Tlf så ofte når jeg har fri så ser ofte ikke meldinger før dagen etterpå. Og til en mamma som veldig ofte sender sms kan det hende jeg ikke svarer på lenge selv om jeg har sett den.

 

 

Anonymous poster hash: 634d0...e74

Skrevet

Hvor gamle er disse barna da? Eller vekt, høyde da. Tenker jo det er jo lenge man må planlegge samkjøring grundig fordi de trenger sete ikke bare å slenge dem på ledig plass i bil. Skal de ikke være 140 cm før de sitter løst nå?

 

Anonymous poster hash: 85daa...39c

Skrevet

Er det noe å irritere seg over? Heldigvis går det begge veier her.

 

Anonymous poster hash: a097d...13c

Skrevet

Hvor gamle er disse barna da? Eller vekt, høyde da. Tenker jo det er jo lenge man må planlegge samkjøring grundig fordi de trenger sete ikke bare å slenge dem på ledig plass i bil. Skal de ikke være 140 cm før de sitter løst nå?Anonymous poster hash: 85daa...39c

Det er 135 cm som er grensa. Min 10 åring er enda bare 134 cm.

 

Anonymous poster hash: 634d0...e74

Skrevet

 

Er det virkelig mulig å irritere seg over og få spørsmålet om å ta med et ekstra barn, når du likevel skal hente?

 

Anonymous poster hash: 90baf...bc1

Det er vel noe med at det bare går den ene veien. Vi hadde tidligere en nabo som alltid ba om hjelp, men som aldri var hjelpsom tilbake. Så da gadd jeg ikke stille opp lengre.

 

Anonymous poster hash: 03290...862

Skrevet

Hvor lat går det an å bli ...?!?! Koster det deg virkelig så mye krefter å kjøre med ett barn mer i bilen?

Du får slå av telefonen de dagene det er bursdager, da, for å slippe unna dette umenneskelige slitet...

 

Anonymous poster hash: b2763...3fe

Skrevet

Hvor lat går det an å bli ...?!?! Koster det deg virkelig så mye krefter å kjøre med ett barn mer i bilen?

Du får slå av telefonen de dagene det er bursdager, da, for å slippe unna dette umenneskelige slitet...

 

Anonymous poster hash: b2763...3fe

"Hvor lat går det an å bli?" 😳🙄 REALLY??!! Hva med å stille det spørsmålet til de foreldrene som aldri gidder å bringe/hente sitt eget barn i bursdag? Det er da vitterlig DE som er late.

Det er for øvrig forskjell på å ikke gjøre noe og å irritere seg over å bli utnyttet på det viset!

 

Anonymous poster hash: f501a...4aa

Skrevet

Hvor lat går det an å bli ...?!?! Koster det deg virkelig så mye krefter å kjøre med ett barn mer i bilen?

Du får slå av telefonen de dagene det er bursdager, da, for å slippe unna dette umenneskelige slitet...

 

Anonymous poster hash: b2763...3fe

Hvem var det som var lat?

Å ja de foreldrene som ikke gidder ordne ordentlig avtale i forkant og dele på.

 

Anonymous poster hash: 634d0...e74

Skrevet

Skal man uansett samme vei så ok. Men ofte forventer foreldre som aldri stiller opp, at man tar en omvei for å hente og bringe deres barn. Rullerer man der i mot, så er det en helt annen sak, eller om det er foreldre som stiller opp på andre måter. Ingen liker vel å bli utnyttet.



Anonymous poster hash: 29908...7ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...