Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Når dere skaffet dere gjesteseng/sovesofa el.l., tenkte dere da på mest gjestenes liggekomfort eller mest på bruksvennlighet for egen del (feks at sovesofaen passer til deres eget daglige bruk)? Anonymous poster hash: 0237c...71c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Tenker på begge deler og det er vel grunnen til at jeg enda ikke har funnet en sovesofa.. Anonymous poster hash: d8d0f...413
MarianeA Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Må innrømme at her tenker vi mest på oss selv. Ingen gjester blir her mer enn en dag eller to, kanskje de synes senga er vond? Ikke vet jeg, jeg har faktisk ikke tenkt så langt. En person med dårlig rygg eller overvekt hadde nok tenkt sitt som gjest. Kanskje noe vi må ta tak i iløpet av året. En god gjesteseng.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Det siste. Er ikke så ofte vi har overnattingsgjester, og de fleste klarer å sove en natt på en ikke-optimal seng. Anonymous poster hash: 44c92...6fa
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Kan jo svare selv og selvsagt. Grunnen til at jeg spør er at jeg leste den sofa-tråden hvor en svarer at de ved to anledninger har brukt sin hjørnesofa som gjesteseng, og jeg da umiddelbart tenkte at "det går jo ikke an 😱". SELVSAGT gjør det det, bare for å dementere min egen umiddelbare tanke med en gang. Men det slo meh plutselig at vi både i nåværende og forrige bolig har brukt mye energi og ressurser på å ha bra gjestefasiliteter. I forrige leil var vi så heldige å ha et ekstra rom, og vi valgte å bruke det største rommet til kombinert gjesterom og hobbyrom. Der hadde vi innredet med rammemadrass (fra IKEA riktignok) i full dobbeltseng-størrelse og tilpasset en god del andre ting slik vi vet noen av våre gjester liker det (vil ikke si hva, for ønsker ikke å bli gjenkjent). I nåværende bolig har vi også innredet eget gjesterom med ordentlig seng, vi har eget gjestebad (hurra, for en luksus når datteren vår blir eldre) og jeg vurderer nå å kjøpe inn et klesskap de kan ha klær og andre ting i mens de er her. Og så slo det meg at vi kanskje legger litt mye i dette. ☺️ Men det har vel med det å gjøre at vi har en del familie og venner som bor både utenbys og utenlands, og som ofte kommer på besøk. Og vi ønsker at de skal komme mest mulig på besøk også, så det er kanskje derfor jeg legger så mye i at de skal føle seg velkommen og ventet. ☺️ Men jeg føler meg jo veldig heldig som har plassen til å gjøre det og da. Og det er jo strengt tatt ikke slike ting som avgjør om en gjest føler seg velkommen eller ikke til syvende og sist. ☺️ Men morsomt og interessant, for meg i alle fall, å høre hva dere andre tenker om dette. 😊 Anonymous poster hash: 0237c...71c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Hadde jeg hatt eget hus - og plass og penger nok til det ville jeg investert i gode senger, skap, nattbord og div andre ting, fordi vi har stor familie og vil at alle skal kunne føle seg velkomne her 😊 hadde jeg hatt liten plass i huset ville jeg nok kombinert det med kontor eller annet som ikke hadde vært i bruk "hele tiden". Anonymous poster hash: 6ef41...c19
Miss Chocolate Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Vi har aldri hatt gjesterom og derfor heller aldri overnattingsgjester, men skal bytte ut sofaen i tv-stuen med sovesofa etterhvert. Skal da kjøpe bedinside sovesofa. Ønsker at gjester skal sove godt.
soleia Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Gjestesofaen vår er nok ikkje optimal som seng, for vi tenkte og på kvardagsbruken, men har kjøpt ei tjukk overmadrass så den skal vere overkomeleg å sove på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå