Gå til innhold

Hvordan slutte å stresse og jage meg opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt noen tøffe år meg angst. Det ble bedre i sommeren i fjor og merket så og si lite eller ingenting av angsten, helt til januar startet i år. Nå er det på'an igjen.

Jeg blir stresset, hjertepumpa slår fortere og jeg blir ratløs og får urolige ben. Sliter med pusten.

Har dere noen gode tips?

Er så fortvilt..

Anonymous poster hash: a4efb...105

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt noen tøffe år meg angst. Det ble bedre i sommeren i fjor og merket så og si lite eller ingenting av angsten, helt til januar startet i år. Nå er det på'an igjen.

Jeg blir stresset, hjertepumpa slår fortere og jeg blir ratløs og får urolige ben. Sliter med pusten.

Har dere noen gode tips?

Er så fortvilt..

Stå eller sitt med bena godt i bakken. Kjenn at bena trykker mot underlaget. Ta dype åndedrag helt ned i magen og helt ut. Kjenn om du spenner deg og forsøk å løsne opp. Prøv å konsentrere deg om det, ikke det som stresser deg, i noen minutter. Hjalp det ikke, gjør det en gang til. Forsøk å legge merke til de første tegnene på stress/angst. De du kjenner nå er sannsynligvis noe som kommer etter de første tegnene kroppen gir deg og da er det vanskeligere å komme i vater. Jeg har prøvd dette selv og det funker, men det krever litt innsats.

Anonymous poster hash: f7a9a...78e

Skrevet

Si til deg selv, om og om igjen, "det er ikke farlig, det er ikke farlig, det er ikke farlig". Hele dagen. Gjerne gå en tur, og gjenta det i takt med skrittene dine. Du kan bytte ut "det" med det du er redd for. 

Fungerer for meg :)

Anonymous poster hash: a210c...637
Skrevet

Må ta meg selv i å senke skuldrene, de er stadig rett under ørene. Det skal så lite til.

Noen ganger kommer angsten uten at jeg fatter hvorfor..

Er så lei!

Skrevet

Meditasjon, prøv å ha det rolig og stille rundt deg, ikke fyll opp timeplanen for mye.

Anonymous poster hash: c733c...a7d

Skrevet

Takk for gode råd. 😊

Noen flere?

Skrevet

Fysisk trening! Jeg går lang og rask tur i skogen.

Anonymous poster hash: c9bce...7c1

Skrevet

Mindfulness! Meld deg på kurs eller kjøp eller lån på biblioteket en bok med cd.

Anonymous poster hash: f0b52...8fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...